چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

ورود سعید آقاخانی به کل‌کل‌ پسرخاله‌ها

نویسندگان جدید «پایتخت۵» داستان‌های زندگی نقی معمولی را به کجا می‌برند؟

پایتخت ۴

سینماپرس: محسن تنابنده برای تولید «پایتخت۵» از حضور نویسندگان جدیدی بهره می‌برد و شاید همین موضوع به روند تکراری این سریال پرمخاطب کمک کند.

دعواهای بین نقی و ارسطو و کل‌کل‌هایی که پسرخاله‌هایی مازندرانی را به هم نزدیک‌تر می‌کرد، حسادت بین زن و شوهری، حفظ موقعیت‌های اجتماعی و جنس کمدی‌ای که حاصل خلاقیت محسن تنابنده بود، سری مجموعه تلویزیونی «پایتخت» را از یک تا 4 تشکیل می‌داد.

تنابنده با حفظ سمت طراح، بازیگردان و  یکی از بازیگران نقش‌های اصلی این سریال پرمخاطب تلویزیونی است که در کنار خود جمعی از نویسنده‌های خلاق را همراه کرده بود. گروهی متشکل از خشایار الوند، حسن وارسته، کوروش نریمانی و ...

اما درست قبل از شروع ساخت فصل پنجم این سریال، خشایار الوند که حالا به یکی از نویسنده‌های اصلی این مجموعه تلویزیونی بدل شده بود، سرپرست نویسندگان سریال «خانه ما» به کارگردانی سامان مقدم شد و به همین دلیل نتوانست «پایتخت» را در فصل 5 همراهی کند و تنابنده برای پر کردن جای خالی همکار همیشگی خود، امیرحسین قاسمی که در «پایتخت1» نیز نگارش بخشی از سریال را به عهده داشت، را این بار در کنار خود قرار داده است تا قصه‌های «نقی و ارسطو» را با کمک یکدیگر به نگارش دربیاورند.

حال باید دید با حضور نویسنده‌ای جدید در این سریال محبوب تلویزیونی و با پیش بردن دو قسمت از این سریال، قصه‌هایی که تو در تو و روی یک روال نامشخص پیش می‌رفتند باز هم به همان سمت می‌روند و یا اینکه تغییراتی اساسی را در فصل جدید «پایتخت» شاهد خواهیم بود. داستان‌هایی که طبق اعلام تهیه کننده قرار است متفاوت و جدید باشند.

از طرفی هر ساله به عدم تکرار و کلیشه‌ای شدن در قصه‌های «پایتخت» تاکید می‌شود، اما مخاطب هر سال هم شاهد همان قصه‌های بعضا تکراری و کل کل‌های خانوادگی است، فراموشی بابا پنجعلی، حسادت نقی به ارسطو و همسرش و خیلی از موارد دیگر که همیشه در این سریال تکرار می‌شود و بن مایه اصلی قصه‌های این سریال را تشکیل می‌دهند. این نکته‌ها شاید همان ویژگی‌های کاراکترهای سریال باشد، اما نباید این را هم نادیده گرفت که مدت‌ها است که خط اصلی قصه‌های «پایتخت» بر مبنای همین موارد است.

تنابنده با سوار شدن بر شیرینی تک تک شخصیت‌هایش کمدی خود را پیش می‌برد و روایت قصه‌هایی که از قاب سیروس مقدم می‌گذراند، مدت‌ها است تکراری شده است. اما با تغییر در گروه نویسنده‌ها و اضافه شدن برخی بازیگران طناز چون سعید آقاخانی شاید این احتمال وجود داشته باشد که قصه‌هایی جدید در این سریال پرمخاطب ببینیم که مخاطب را علاوه بر خنده و گذراندن ساعاتی مفرح با خود درگیر کند.

به گزارش فارس، «پایتخت5» در روزهای ابتدایی اسفند ماه با حضور اغلب بازیگران اصلی در شهر آتن و نیکوزیا کلید خواهد خورد. گروه تولید در لوکیشن‌های کنار دریا، اسکله، بازارهای قدیمی و سنتی،‌ هتل، کوچه‌ها و محله‌ها، مراکز خرید و… قصه فصل پنجم «پایتخت» را آغاز خواهند کرد و به جز آتن و فیکوزیا در تهران و علی آباد نیز تصویربرداری ادامه خواهد داشت. فصل‌های پیشین این سریال در سالهای گذشته از شبکه یک سیما به مناسبت نوروز و رمضان روی آنتن رفت و فصل پنجم «پایتخت» نیز قرار است تا در ماه رمضان سال آینده از همین شبکه پخش شود. در این سریال محسن تنابنده، علیرضا خمسه، ریما رامین فر، احمد مهرانفر، نسرین نصرتی، محمدرضا علیمردانی، هومن حاجی عبداللهی، سعید آقاخانی، سارا و نیکا فرقانی اصل و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

* فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.