چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

بلیت‌های میلیونی جشنواره فجر چه ارتباطی با مردم دارد؟

آرم فجر

سینماپرس: این بار سقف قیمت بلیت جشنواره به یک میلیون و صد هزار تومان رسید و این رقم نیز متعلق به سینماملت تحت عنوان «کاخ مردمی» جشنواره است؛ جایی که طبیعتاً باید اقشار مختلف مردم بتوانند در آن حضور یابند اما با این قیمت، قسمتِ از ما بهتران می‌شود!

به گزارش سینماپرس، تابناک نوشت: سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در شرایطی از دوازده روز دیگر آغاز می شود که قیمت بالای بلیت فروشی این رویداد برای کاخ مردمی جشنواره، هیچ ارتباطی با لفظ «مردم» ندارد و چنین تصور می شود که دسترسی عمومی به جشنواره برای عموم سال به سال دشوارتر خواهد شد و این رویداد با بلیت فروشی به سمت طبقات خاص سوق پیدا خواهد کرد.

گمانه زنی ها درباره بلیت های جشنواره فیلم فجر به عنوان مهم ترین رویداد فرهنگی کشور تقریباً درست از آب درآمد و این بار سقف قیمت بلیت جشنواره به یک میلیون و صد هزار تومان رسید و این رقم نیز متعلق به سینماملت تحت عنوان «کاخ مردمی» جشنواره است؛ جایی که طبیعتاً باید اقشار مختلف مردم بتوانند در آن حضور یابند اما با این قیمت، قسمتِ از ما بهتران می شود!

یکی از رویکردهایی که همواره در جشنواره فیلم فجر برقرار بوده و به این وضعیت نابرابری در دسترسی عمومی به جشنواره دامن زده، فروش «سری» بلیت های جشنواره است. بر مبنای سیاستی که مسئولان این رویداد در اکثر دوره ها داشته اند، بلیت ها در قالب چند گروه به صورت سری ده تایی فروخته می شود و کسی که طالب تماشای چند فیلم از گروه های مختلف باشد، به ناچار مجبور به پرداخت بیش از پانصد هزار تومان تا یک میلیون و صد هزار تومان -بسته به سینمای انتخابی- خواهد بود.

این سیاست با این هدف پی گرفته می شود که فیلم های کم مخاطب تر که تماشاچی کمتری دارند، با این مدل بلیت فروشی صاحب تماشاچی شوند و هیچ سانسی از جشنواره خالی نماند. طبیعتاً این رویکرد به ویژه برای سینماداران بسیار مثبت و سودآور است اما طبقات متوسط و پایین مردم را به شدت تحت فشار می گذارد و به همین دلیل بسیاری از مردم در ایام برگزاری جشنواره صرفاً به سردر سینماها خیره می شوند! البته به صورت محدود شاهد بلیت فروشیِ تک در مقابل سالن های میزبان جشنواره فجر بوده و خواهیم بود اما این میزان بسیار محدود است و پاسخگوی طیف وسیعی از مردم نیست.

بر اساس اعلام رسمی هر کاربر مجاز به تهیه حداکثر 4 سری و در هر سری حداکثر 2 صندلی است. سینما گالری ملت امسال کاخ مردمی جشنواره بوده و قیمت صندلی در هر سانس هر بلیت 25 هزار تومان است که با خرید سری قیمت آن ها هر بلیت 22هزار تومان محاسبه خواهد شد.
قیمت صندلی در هر سانس سینماهای تهران هر بلیت 12 هزار تومان است که با خرید سری قیمت آن ها هر بلیط 10 هزار تومان محاسبه خواهد شد. قیمت صندلی در هر سانس سینماهای راگا،کیان و تماشا هر بلیت 10 هزار تومان است که با خرید سری قیمت آن ها هر بلیت 8 هزار تومان محاسبه خواهد شد. مهمانان ویژه گروه «الف» مجاز به انتخاب حداکثر 4 صندلی خواهد بود. هرکاربر از این گروه می تواند در 2 سری 2 صندلی انتخاب نماید یا در 4 سری یک صندلی. مهمانان ویژه گروه «ب» هر کاربر از این گروه می تواند حداکثر 2 صندلی انتخاب نماید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.