جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۰

وزیر ارشاد در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد؛

حذف ۱۰ فیلم با مضمون نامناسب، ضد ارزشی و فمنیستی از جشنواره فجر

سیدرضا صالحی امیری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: امسال سعی شد که از فیلم‌های ارزشی و انقلابی که ساخته جوانان متدین بود در جشنواره فجر حمایت شود و رنگ و بوی انقلابی این جشنواره حفظ شود؛ در همین ارتباط اجازه ندادیم ۱۰ فیلمی که مضمون نامناسب و ضد ارزشی و فمنیستی داشتند به جشنواره راه یابند.

به گزارش سینماپرس، سید رضا صالحی امیری روز پنجشنبه ۳۰ دی) در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی، با ذکر این مطلب که ریشه‌ها و باورها و اعتقادهای ما به مبانی دینی برمی‌گردد که پرچم‌دار آن مراجع هستند، گفت: آرامش در عرصه فرهنگ و ارشاد و پرهیز از مناقشه به خصوص سیاسی، دو سیاست اصلی من در این وزارت است.

وی با ذکر این مطلب که وزارت حج عربستان نامه‌ای برای حج امسال برای ایران ارسال کرده است گفت: هیئتی پنج نفره در این زمینه فعال شده‌اند که با هفت شرط که از جمله سیاست‌های رهبری است، این بحث راپیش خواهند برد.

وزیر ارشاد بیان کرد: اگر عربستانی‌ها با این شرط که شامل حفظ شان و کرامت و عزت و امنیت زائران و جبران حقوق شهدا و آسیب‌دیدگان منا است موافقت کردند، حج انجام می‌شود؛ وگرنه تابع نظرات بزرگان هستیم.

وی اظهار کرد: با وجود بودجه ۲۰۰ میلیاردی در عرصه قرآن، به دلیل تفرقاتی که در این بین بود نتوانستیم نسبت به جذب بودجه قرآنی به شکل کامل عمل کنیم.

صالحی امیری بیان کرد: امسال سعی شد که از فیلم‌های ارزشی و انقلابی که ساخته جوانان متدین بود در جشنواره فجر حمایت شود و رنگ و بوی انقلابی این جشنواره حفظ شود؛ در همین ارتباط اجازه ندادیم ۱۰ فیلمی که مضمون نامناسب و ضد ارزشی و فمنیستی داشتند به جشنواره راه یابند.

وی این دوره وزارت ارشاد را کم مساله‌ترین دوره این وزارت در عرصه مطبوعات دانست و گفت: این مساله بخاطر نظم و انضباط و دوری از چالش‌ها و نظارت نمایندگان فعال حوزوی و نظارتی و قضایی بود.

وی صیانت از فضای مجازی و حفظ ارزش‌ها در این فضا را از مهمترین دغدغه‌های وزارت ارشاد دانست و گفت: قرآن‌محوری و مسجدمحوری از اولویت‌های فعالیت این دوره وزارت ارشاد هستند؛ در همین زمینه ۲۳هزار کانون مساجد با بودجه ۵۰ میلیارد تومانی اداره می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.