یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

آقای معتمدی! برای کدام مصلحت سکوت کرده‌اید؟

اعتراض «احمد مهران فر» به هیئت انتخاب جشنواره فجر/ چرا فیلم‌های خوبی که می‌شناسیم، انتخاب نشده‌اند؟

احمد مهرانفر

سینماپرس: من این آقایان را زیر سؤال نمی‌برم حتماً در کارشان خبره هستند، حالا بماند که کار بعضی از آنها چیست؟! متأسفانه در این کشور کلمه انتخاب قدر و منزلت خود را از دست داده یا شاید جور دیگری معنی شده است، نمونه‌اش هم همین فاجعه ساختمان پلاسکو است.

به گزارش سینماپرس، به دنبال انتخاب نشدن جدیدترین فیلم احمدرضا معتمدی از سوی هیئت انتخاب سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، احمد مهرانفر، بازیگر این فیلم با انتشار مطلبی در صفحه اجتماعی‌اش، با اشتباه خواندن حذف این فیلم، از معتمدی خواست تا نسبت به وضعیت پیش آمده ساکت نباشد. مهرانفر که متن نامه‌اش خطاب به معتمدی کارگردان فیلم «راه رفتن روی سیم» است، می‌نویسد: در مدتی که با شما برای بازی در این فیلم همکاری داشتم بسیار آموختم و پی بردم که چقدر نگاه شما به سینما فیلسوفانه و متفاوت است. افسوس که فیلم شما را در جشنواره نپذیرفتند. نمی‌دانم... شاید اگر افراد بیشتری با شعور و سلایق متفاوت هنری در هیئت انتخاب بودند فیلم شما هم پذیرفته می‌شد. من این آقایان را زیر سؤال نمی‌برم حتماً در کارشان خبره هستند، حالا بماند که کار بعضی از آنها چیست؟! متأسفانه در این کشور کلمه انتخاب قدر و منزلت خود را از دست داده یا شاید جور دیگری معنی شده است، نمونه‌اش هم همین فاجعه ساختمان پلاسکو است.


حتماً باید فجایعی از این دست در همه زمینه‌ها رخ دهد تا بفهمیم این بار هم ‌اشتباه انتخاب کرده‌ایم... بگذریم، من نمی‌خواهم انتخاب‌های این عزیزان را هم زیر سؤال ببرم، بحث من درباره عدم انتخاب‌هاست... چرا فیلم‌های خوبی که می‌شناسیم انتخاب نشده‌اند؟ آقای دکتر سؤال من از شما این است... شما بعد از هفت سال فیلم ساختید که آن را فاقد ارزش، مغشوش و متوهم بینگارند و شما سکوت کنید؟ شما برای من و همه دانشجویان‌تان فقط استاد فلسفه و سینما نیستید، استاد اخلاق هم هستید... برای کدام مصلحت سکوت کرده‌اید؟ این فیلم فقط فیلم شما نیست، فیلم همه بچه‌هایی است که در سرمای زمستان تهران لرزیده‌اند و در گرمای موتورخانه‌های کشتی‌های بزرگ در جنوب عرق ریخته‌اند و دوست دارند کارشان دیده شود. می‌گویند سکوت علامت رضایت است... از شما می‌پرسم... از اینکه فیلم‌تان انتخاب نشده، راضی هستید؟ اگر نه... پس چرا ساکتید؟ راستی آقای معتمدی شنیده‌ام نام فیلم را از «بوف کور» به «راه رفتن روی سیم» تغییر داده‌اید. مبارک است... شاید همین باعث شود که اجازه اکران عمومی به فیلم‌تان داده شود. جشنواره که گذشت امیدوارم مردم فیلم شما را در اکران عمومی ببینند و دریابند که این‌بار هم کلمه انتخاب درست معنی شده یا نه البته اگر اکرانی در کار باشد.

نحوه انتخاب فیلم‌های حاضر در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعتراض‌های متعددی را در پی داشته است. پیش از این نیز محمد خزاعی و پرویز شیخ‌طادی، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «امپراطور جهنم» اعتراض خود را به نحوه برخورد با فیلم‌شان اعلام کرده بودند.

نظرات

  • مورعی ۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۰۸:۱۸
    2 0
    وزیر جدید ارشاد رفته پیش علما و گفته که ده تا فیلم چنین و چنان را قلع و قمع کردیم! آن وقت شما می پرسی چرا؟ برادر جان این روش دوستان همه را ناراحت کرده نه حزب الهی راضی است نه روشنفکر نه سینماگر نه منتقد نه مردم فقط برای رضایت اقا ایوبی و حیدری جان است .
  • زهرا ۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۵:۴۴
    1 0
    وزیر نوبر را بگو

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.