یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲

گزارش سینماپرس از سرگردانی مردم برای تهیه بلیت؛

فروش میلیونی بلیت های جشنواره فیلم فجر در بازار سیاه/ ۱۵ هزار بلیت به چه کسانی فروخته شده است؟

توزیع بلیت های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: صبح امروز در حالی دبیر جشنواره فیلم فجر با ارسال نامه به رسانه ها بابت انتخاب سامانه فروش بلیت و مشکلات متعدد پیش آمده برای ثبت‌نام کنندگان، عذرخواهی کرد که مجددا با اطلاع رسانی ناقص در همین مطلب، باعث شد این تصور ایجاد شود که بلیت های این رویداد به صورت حضوری در پردیس سینمایی ملت به فروش می رسد که گزارش های مردمی حاکیست مخاطبان جشنواره سرگردان در پردیس سینمایی ملت حضور پیدا کرده و خواهان تهیه بلیت حضوری هستند!

به گزارش خبرنگار سینماپرس، جوانشیر یکی از افرادی است که برای خرید بلیت های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر ساعتی قبل به پردیس سینمایی ملت مراجعه کرده اما با برخورد تندی از سوی دست اندرکاران این رویداد سینمایی مواجه شده است. این شهروند در این باره گفت: تعدادی از مردم که به علت بروز مشکلات فنی، نتوانسته بودند بلیت های این رویداد را به صورت اینترنتی از سایت «سینوگرام» خریداری کنند امروز پس از انتشار نامه عذرخواهی دبیر جشنواره به پردیس سینمایی ملت مراجعه کرده اند تا بلیت ها را به صورت حضوری خریداری کنند اما متأسفانه در این سینما هیچ بلیتی برای فروش وجود ندارد.

وی ادامه داد: یکی از دست اندرکاران پردیس ملت گفت که بیش از ۱۵ هزار قطعه بلیت این رویداد در سایت «سینوگرام» به فروش رفته و حتی یک بلیت به صورت حضوری در این سینما به فروش نخواهد رسید؛ این اتفاق در حالی است که بنده از ساعات اولیه صبح جمعه اول بهمن ماه مرتباً سایت «سینوگرام» را چک می کردم اما این سایت از دسترس خارج بود و امکان خریداری بلیت برای ما فراهم نبود.

این شهروند تأکید کرد: ما خواهان آن هستیم که دبیرخانه جشنواره اسامی کل افرادی را که توانسته اند از سایت تازه تأسیس و ناشناخته «سینوگرام» بلیت خریداری کنند منتشر نماید؛ جشنواره فیلم فجر جشنواره ای ملی و متعلق به تمامی مردم این سرزمین است و افرادی مانند من که سال ها است در این رویداد حضور پیدا می کنیم مایلیم که بتوانیم بلیت های این جشنواره را خریداری کنیم و در این جشنواره حضور داشته باشیم.

گفتنی است؛ یکی دیگر از شهروندان در تماس با سینماپرس از فروش یک میلیون و پانصد هزار تومانی بلیت های این رویداد در اپلیکیشن «دیوار» خبر داد و گفت: ما همه ساله به راحتی توسط سایت «سینما تیکت» بلیت های این رویداد سینمایی را خریداری می کردیم اما امسال بیش از ۱۲ ساعت سایت «سینوگرام» را رصد کردیم اما امکان خریداری برای مان فراهم نشد.

وی ادامه داد: امروز یکی از اقوام بنده به پردیس سینمایی ملت مراجعه کرد اما رفتار تندی با وی صورت گرفت؛ ما نمی دانیم عذرخواهی دبیر را باور کنیم یا رفتار ناشایست دست اندرکاران اجرایی را!

به گزارش سینماپرس؛ اعتراضات این شهروند در حالی است که شب گذشته خبرگزاری تابناک با انتشار یک گزارش از فروش میلیونی بلیت های جشنواره فیلم فجر در بازار سیاه خبر داد و نوشت: در ساعات اخیر برخی اشخاص در شبکه های فروش محصولات دست دوم، آگهی هایی قرار داده اند و بلیت های جشنواره را می فروشند. این اشخاص قیمت یک سری کامل بلیت های جشنواره در تماس تلفنی -بسته به سینما- بین یک تا سه میلیون تومان اعلام کردند و یکی از این اشخاص تاکید کرد می تواند بیش از دو سری بلیت جشنواره را در اختیار خبرنگار «تابناک» که در نقش خریدار ظاهر شده بود، قرار دهد. (اینجا)

همچنین عصر روز گذشته سینماپرس در انتشار گزارشی دیگر از جلسه محرمانه و شبانه دبیرخانه جشنواره فیلم فجر با مدیرعامل «سینما تیکت» خبر داد که پس از ناکارآمدی سایت ناشناس «سینوگرام» که مسئولیت پیش فروش بلیت های این رویداد سینمایی را بر عهده داشت و با ناکارامدی آشکار نتوانست پس از گذشت ساعت ها اختلال این فرآیند را به سرانجام برساند، مسئولان دبیرخانه جشنواره فیلم فجر با اصرار از مدیر «سینما تیکت» خواستند تا به دبیرخانه جشنواره برود و مسئولیت پیش فروش بلیت ها را بر عهده بگیرد اما در این جلسه محرمانه شبانه، این سایت نیز مسئولیت فروش بلیت ها را نپذیرفت! (اینجا)

لازم به ذکر است که پس از انتشار این گزارش بسیاری از اقشار مختلف مردمی که نتوانسته بودند بلیت های این رویداد سینمایی را خریداری کنند با سینماپرس تماس گرفته و خواهان انعکاس مشکلات شان در این زمینه شدند.

در این شرایط و برای روشن شدن اذهان عمومی لازم و ضروری است که دبیر جشنواره فیلم فجر در زمینه اطلاع رسانی های ناقص و متناقضی که نشان از ضعف های آشکاری در روند برگزاری مهمترین رویداد سینمایی کشور به وجود آمده است توضیحات شفاف تری ارایه کند؛ خواسته بسیاری از مخاطبان جشنواره آن است که روند پیش فروش پیشین به صورت کلی ملغی اعلام شده و خریداری بلیت ها در یک فرآیند جدید انجام گیرد.

نظرات

  • علي ۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۱:۴۵
    1 0
    اقا نگران نباشيد جاي دوري نرفته همون جايي رفته كه اقايان دوست دارند برود اقاي ايوبي كه اصلا براش مهم نيست در زير مجموعش چي مي گذره وشايد هم مردم براش مهم نيست كه مديرانش هر كاري دوست دارند انجام مي دهنداميدوارم اقاي وزير به زودي به اين كم توجهي ايشان ومشكلات مردم پي ببرند وفردي لايق هنر سينما رامنصوب نمايد
  • Z.a ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۶:۱۷
    0 0
    یه کم راجع به فساد جاری در فروش بلیت صحبت کنید.من سه تا یوزر داشتم هیچ کدومش پیام نیومد بیا بلیت بخر و بعد دروغ گفتن به همه بلیت رسیده. الان هم خواهرم سه تا بلیتش رو فروختن به یکی دیگه زنگ زدن بهش شماره کارت بده پولتو پس بدیم در حالی که سه روزه روزی ۵ باز زنگ میزد سینوگرام بهش میگفتن بلیتات دست پیک تا شب میرسه!!!!!! مردم میبازن تا اون آقازاده هایی که سینگرام رو راه انداختند...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.