دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

حواشی رونمایی از پوستر جشنواره ۳۵ ام؛

نظر خانواده مرحوم حاتمی درباره پوستر جشنواره فجر در گفتگو با سینماپرس/ واکنش‌ها به پوستری بهتر از سال قبل که هنوز گامی رو به جلو نیست!

رونمایی از پوستر سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: شامگاه سوم بهمن ماه در سالن سینماتوگراف موزه سینما مراسم رونمایی از پوستر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر که منقش به تصویر زنده یاد علی حاتمی فیلمساز سینمای کشور است با حضور خانواده اش زهرا حاتمی، لیلا حاتمی و نوه های وی برگزار شد.

زهرا حاتمی همسر این کارگردان فقید در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار سینماپرس گفت: در حال حاضر حس و حال بسیار خوبی دارم و دلم می خواست که همسرم در این محفل حضور داشت؛ دل من همانند سینمای ایران برای علی حاتمی تنگ شده و همواره به داشتن چنین همسری به خود می بالم و افتخار می کنم.

بازیگر فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است؟» سپس با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر برای علی حاتمی همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است اظهار داشت: علی همیشه به جشنواره فیلم فجر علاقه داشت و این جشنواره را نه تنها بهترین و مهمترین جشنواره سینمای ایران می دانست که معتقد بود جشنواره فجر در دنیا نیز جزو جشنواره های مهم است و همواره تمامی تلاش خود را به کار می برد تا فیلم هایش را به این جشنواره برساند و رونمایی آثارش در این جشنواره انجام شود.

وی ادامه داد: من نیز سال های سال است که جشنواره فیلم فجر را دنبال می کنم و همیشه این جشنواره برایم از اهمیت بسزایی برخوردار است و امیدوارم که بتوانیم توسط این جشنواره و با تدبیر مدیران فرهنگی مان سینمای ایران را به جایگاه واقعی خود در سطح دنیا برسانیم؛ این آرزویی بود که علی حاتمی برای سینمای ایران داشت و همواره می خواست سینمای ایران بدون تقلید از سینمای خارج از کشور به تنهایی بدرخشد و تأثیرگذار باشد.

حاتمی در خاتمه ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: نام علی حاتمی هیچ گاه از تارک سینمای ایران پاک نخواهد شد اما من از تمام مسئولان جشنواره تشکر و قدردانی می کنم که با زحمت خود کاری کردند تا در جشنواره سی و پنجم فجر نام وی بیشتر از همیشه ورد زبان ها شود.

لیلا حاتمی بازیگر سینمای ایران نیز که هنر بازیگری را از فیلم های پدرش آغاز کرده بود با اظهار نظری کوتاه در پاسخ به سوأل خبرنگار سینماپرس مبنی بر اینکه آیا از اینکه تصویر پدرتان برای پوستر این جشنواره انتخاب شده رضایت دارید گفت: من خوشحالم و امیدوارم که جشنواره خوبی را در پیش داشته باشیم.

گفتنی است؛ طراحی پوستر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با تصویر زنده یاد علی حاتمی در فضای مجازی مورد نقد واقع شده و برخی از منتقدان نسبت به کیفیت آن واکنش نشان داده اند.

یکی از منتقدان سینما با انتشار این پوستر در کنار پوسترهای هنرمندان دیگر در جشنواره فیلم کن نوشت: این قصه تکراری ... که به نام پوستر به خورد ملت می دهند و از نردبان دیگری بالا می روند، ... فستیوال کن که بیشتر به سراغ این شکل از پوسترسازی برای جشنواره اش رفته، در پی عکس است! عکسی ناب و دیده نشده ... اما اینجا، ما به دنبال کاریکاتور رفته ایم! سال گذشته با خسرو شکیبایی با آن لباس گلمنگلی اش و امسال هم، علی حاتمی نردبانی ست، که از آن بالا بروند ...

سردبیر یکی از روزنامه های سینمایی نیز در واکنش به این پوستر نوشت: واقعا خسته نباشند جمیعا هنرمندان! ...

یکی دیگر از منتقدان سینما نیز در این باره نوشت: بی سلیقگی وحشتناکی که در طراحی این پوستر کاریکاتورگونه وجود داره اولین نکته ای هست که به هر ذهنی میرسه...

به گزارش سینماپرس هر چند هنوز زود است که درباره نظر همه منتقدان و اصحاب رسانه در زمینه پوستر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر جمع بندی دقیقی ارایه داد ولی به نظر می رسد رویه دو سال اخیر برای طراحی پوستر جشنواره فیلم فجر، جای نقد دارد، هرچند پوستر سال جاری بهتر از پوستر سال قبل شده است، ولی هنوز هم این رویه در طراحی پوستر نمی تواند گامی رو به جلو باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.