سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

در نتیجه اعتراض‌ها

رومن پولانسکی از ریاست «جایزه سزار» انصراف داد

 «رومن پولانسکی» کارگردان سینما

سینماپرس: وکیل رومن پولانسکی اعلام کرد وی امسال از ریاست مراسم «جایزه سزار» انصراف داده و مهم‌ترین دلیل انصراف پولانسکی ناراحتی وی از اعتراض جنبش‌های فمینیستی پس از اعلام خبر انتصاب وی به ریاست این مراسم است.

به گزارش سینماپرس، رومن پولانسکی کارگردان جنجالی سینما که در آمریکا تحت پیگرد قانونی است، از ریاست مراسم «جایزه سزار» انصراف داد.

وکیل رومن پولانسکی اعلام کرد که وی امسال از ریاست مراسم «جایزه سزار» انصراف داده است. مهم‌ترین دلیل انصراف دلیل پولانسکی ناراحتی وی از اعتراض جنبش‌های فمینیستی پس از اعلام خبر انتصاب وی به ریاست این مراسم عنوان شده است.

پولانسکی از سوی دادگاهی در آمریکا به اتهام تجاوز جنسی در سال 1978 میلادی تحت تعقیب است و به محض ورود به آمریکا بازداشت خواهد شد.

این کارگردان لهستانی دو تبعیتی بوده و زمانی که دادگاه آمریکایی اعلام کرد که در حال رسیدگی به پرونده تجاوز پولانسکی است او بلافاصله آمریکا را ترک کرد و به زادگاهش لهستان رفت. او در حال حاضر در فرانسه زندگی می‌کند و طبق قانون دادگاه بین‌المللی در این کشور و کشور زادگاهش تحت تعقیب نیست و می‌تواند آزادانه زندگی کند.

حدود دوهفته پیش که خبر انتصاب وی به عنوان رییس مراسم جایزه سزار اعلام شد، سازمان فمینیستی «دوسز لو فمینیزم» شدیدا به این انتصاب اعتراض کرد و قرار گذاشتند تا در روز مراسم جایزه سزار تظاهرات کنند که همین امر باعث اعلام کناره گیری رومن پولانسکی گردید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.