سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

آخرین پیش‌بینی درباره نامزدهای اسکار

خبرآنلاین: کارشناس جوایز سینمایی نشریه هالیوودریپورتر پیش‌بینی‌ نهایی خود از نامزدهای جوایز هشتادونهمین دوره اسکار را منتشر کرد.

اسکات فینبرگ در پیش‌بینی‌ نهایی خود درباره نامزدهای اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان «تونی اردمان» از آلمان، «فروشنده» از ایران، «مردی به نام اووه» از سوئد، «زیر شن» از دانمارک و «زندگی من به عنوان یک کدو سبز» از سوییس را نامزدهای نهایی اسکار معرفی کرد.

او در این پیش‌بینی فیلم «انتخاب پادشاه» از نروژ را فیلم آلتراناتیو این بخش دانست و از فیلم «بهشت» از روسیه به عنوان اثری که قابلیت شگفتی‌ساز شدن دارد، نام برد.

فینبرگ در توضیح پیش‌بینی خود نوشت: «تنها عدم حضور فیلم «تونی اردمان»‌ در میان نامزدها ما را حیرت‌زده خواهد کرد. همچنین اگر فیلم «فروشنده» از کارگردانی که پنج سال پیش اسکار گرفته در جمع نامزدها نباشد مایه شگفتی خواهد بود. از اینجای کار دیگر حذف کردن آثار از فهرست ۹ نامزد اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان کار راحتی است.»

او در ادامه افزود: «در فهرست نامزدهای نهایی اسکار تنها برای یک فیلم درباره جنگ‌جهانی دوم از اسکاندیناوی جا هست که انتخاب من در این مورد «زیر شن» از دانمارک است.»

به نظر این کارشناس فیلم‌های «این ته دنیاست» به کارگردانی زاویه دولان‌ و «تانا» به کارگردانی مارتین باتلر و بنتلی دین در فهرست نهایی نامزدهای اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان جایی نخواهند داشت.

فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی پیش از این به فهرست نامزدهای نهایی جایزه گلدن‌گلوب راه یافته بود. این فیلم نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. شهاب حسینی برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد کن را از آن خود کرد و جایزه بهترین فیلمنامه این جشنواره به اصغر فرهادی اهدا شد.

در پیش‌بینی فینبرگ «لالا لند»، «مهتاب»، «منچستر کنار دریا»، «ورود»، «حتی اگر سنگ ببارد»، «شیر»، «چهره‌های پنهان»، «هکسا ریج»، «حصارها» و «کاپیتان فانتاستیک» نامزدهای نهایی جایزه بهترین فیلم اسکار هستند. به نظر او فیلم کمدی ابرقهرمانی «دد پول» نیز شانس زیادی برای نامزد شدن در این شاخه دارد.

نامزدهای نهایی جوایز اسکار سه‌شنبه پنجم بهمن معرفی می‌شوند.

نظرات

  • قلی ۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۲۱:۰۵
    0 0
    مردشور هرچی اسکار را ببرن فقط جشنواره فجر و عمار

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.