چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

تایید دوباره خبر سینماپرس؛

عیاری سکانس‌های جنجالی فیلمش را دوباره می گیرد/ ادامه فیلمبرداری «کاناپه» در عباس‌آباد

کیانوش عیاری-کاناپه

سینماپرس: در حالی که سینماپرس با اطمینان از صحت خبر طی روزهای گذشته از فیلمبرداری مجدد «کاناپه» خبر داده بود، عوامل فیلم عیاری این خبر را کذب خواندند اما حالا یکی دیگر از رسانه ها با تایید خبر سینماپرس از فیلمبرداری دوباره سکانس‌های جنجالی این فیلم برای رفع ممیزی و ایجاد امکان اکران آن خبر می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، به‌رغم تکذیب خبر فیلمبرداری مجدد فیلم «کاناپه» شنیده‌ها از فیلمبرداری دوباره سکانس‌های جنجالی این فیلم برای رفع ممیزی و ایجاد امکان اکران آن خبر می‌دهد. در روزهای گذشته یکی از بازیگران «کاناپه» به خبرنگاران درباره آفیش شدن برای فیلمبرداری مجدد برخی سکانس‌ها گفت.

در روزهای اخیر خبر فیلمبرداری مجدد فیلم «کاناپه» ساخته کیانوش عیاری منتشر شده است. فیلمبرداری در لوکیشنی واقع در منطقه عباس‌آباد تهران در حال انجام است تا با حذف سکانس‌های قبلی و اضافه شدن سکانس‌های جدید، مشکل اساسی «کاناپه» که حجاب بازیگران زن بود، رفع شود.

روزنامه جوان در ادامه نوشت: با وجود اینکه عیاری شانس حضور در جشنواره را از دست داده و خبر اکران ویژه فیلمش در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در حد حرف باقی مانده است، شنیده شده که فشار سرمایه‌گذاران فیلم برای اینکه حتماً زمینه اکران «کاناپه» فراهم شود، عیاری را وادار کرده سکانس‌های ممیزی خورده را دوباره فیلمبرداری کند. به گزارش یک سایت سینمایی سرمایه‌گذاران فیلم کاناپه شامل سرمایه‌گذار جنجالی سریال «شهرزاد»، بانک، یک شرکت بیمه و یک شرکت‌ لوازم خانگی بوده‌اند و مبلغ قابل‌توجهی برای این پروژه هزینه کرده‌اند. قطعاً این سرمایه‌گذاران نخواهند گذاشت که سرنوشت «خانه‌پدری» برای «کاناپه» تکرار شود و حداقل با دست دادن فرصت حضور در جشنواره فجر، امکان اکران عمومی فیلم را برای بازگشت سرمایه از دست ندهند. اما عیاری می‌گوید از همان ابتدا سرمایه‌گذارهای بخش خصوصی را رد کرده است و سرمایه‌گذاری 4 میلیاردی آنها را قبول نکرده و در عوض 60 درصد هزینه فیلم را خودش تقبل کرده است و مابقی را دو سرمایه‌گذار که شهاب حسینی به وی معرفی کرده، پرداخته‌اند.
   
عیاری پنهانکاری می‌کند!
کیانوش عیاری همانطور که در ساخت فیلم «خانه پدری» نیز به شدت پنهانکاری کرده بود و تا پایان ساخت فیلم مشخص نشد که سکانس دردناک کشتن دختر توسط پدر در این فیلم گنجانده شده است، در ساخت کاناپه نیز سکوت کامل خبری را در پیش گرفت و تازه بعد از پایان کار بود که مشخص شد وی برای طبیعی‌نمایی صحنه‌ها در داخل منزل برای هنرپیشه‌های زن کلاه گیس گذاشته است. کیانوش عیاری که در فیلم «خانه پدری» نیز با صحنه قتل دختر به تماشاگر فیلم شوک وارد می‌کند، درباره مسئله حجاب هم می‌گوید می‌خواسته است به تماشاگران فیلم شوک بدهد. این کارگردان در گفت‌وگوی اخیرش اذعان کرده است: در روزهای گذشته همه‌ بحث‌ها درباره «کاناپه» به حجاب و کلاه‌گیس برمی‌گردد، در حالی که وقتی فیلمی بتواند با جادوی سینما تماشاگر را با داستان همراه کند، طبیعی است که مسئله‌ای مثل مو و حجاب بعد از مدتی اصلاً دیگر دیده نمی‌شود و فقط همان دقایق اولیه است که برای مخاطب شوک و هیجان به همراه دارد، بعد دیگر عادی می‌شود.

این کارگردان با اینکه در صحبت‌های اخیرش بارها از اینکه برای هنرپیشه‌های زن از کلاه‌گیس استفاده کرده، دفاع کرده است، اما اکنون بدون اینکه دلیل فیلمبرداری مجدد سکانس‌هایی از فیلمش را اعلام کند، باز هم در سکوت خبری در حال فیلمبرداری همان سکانس‌ها و البته این بار با حجاب است. گفته شده این کار از سه، چهار روز پیش مجدداً کلید خورده است.  
عیاری با اینکه نمی‌خواهد درباره فیلمبرداری مجدد حرفی بزند، در گفت‌وگویش با ایسنا درباره اینکه تلاش کرده فیلم‌های رئالیستی بسازد می‌گوید و از تلاش‌هایش برای اینکه یک زن در خانه با حجاب باشد دلایل مختلفی از جمله حضور یک نامحرم در خانه یا چیدمان خاص صحنه را مدنظر قرار داده، سخن گفته است. این کارگردان می‌گوید وقتی فرح و شمس یا طرفداران آنها را در سریال روزگار قریب با حجاب به تصویر کشیده است، احساس کرده کار شرم‌آوری کرده است.  جالب اینجاست که عیاری نیز قرار است مانند برخی از کارگردان‌های حاشیه‌دار سال‌های اخیر سینما، پروژه‌ای تلویزیونی را در دست بگیرد و بعد از مدت‌ها دوری از تلویزیون سریالی را کارگردانی کند! آیا این بار هم عیاری از اینکه مجبور می‌شود زنی را جلوی دوربین با حجاب به تصویر بکشد، احساس شرم خواهد کرد؟!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.