یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

انتقاد تهیه کننده «مادری» از بی نظمی و بی برنامگی جشنواره؛

حقیقی: فقط به احترام مردم در پردیس سینمایی ملت حضور پیدا می کنیم/ حرف های زیادی برای گفتن دارم

سیاوش حقیقی

سینماپرس: سیاوش حقیقی تهیه کننده سینما با انتقاد شدید از عملکرد مسئولان برگزارکننده جشنواره فیلم فجر گفت: «مادری» فیلمی شریف و ساده است اما برخی افراد نمی خواهند که این فیلم به درستی دیده شود و به همین دلیل بدترین زمان اکران را در برج میلاد و پردیس سینمایی ملت به فیلم ما اختصاص داده اند و ما فقط به احترام مردمی که بلیت خریداری کرده اند در پردیس سینمایی ملت حضور پیدا می کنیم.

این تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خیلی جای تأسف است که مسئولان و برنامه ریزان جشنواره در روز اول اکران فیلم ها در کاخ مردمی اولین سانس که سانس مرده جشنواره محسوب می شود را به فیلم «مادری» اختصاص داده اند و ما تنها ۴۸ ساعت فرصت داشتیم تا با عوامل و دست اندرکاران فیلم که اغلب در شهر یزد بودند برای حضور در مراسم فرش قرمز فیلم هماهنگی کنیم.

وی ادامه داد: تأسف بارتر از همه این است که مسئولان جشنواره تا نیمه شب گذشته هیچ تماسی با ما برای چگونگی مراسم تشریفات نگرفته بودند و بعد از پیگیری های مکرر بنده تماس گرفتند و گفتند که به ما تعداد بدهید!؛ این اتفاق در حالی بود که من نیمه شب نمی توانستم با هیچ یک از عوامل فیلم برای حضور در مراسم فرش قرمز هماهنگی کنم. تعجب می کنم که چرا رویدادی به این بزرگی باید با چنینی بی نظمی ها و بی برنامگی هایی روبرو باشد.

حقیقی تصریح کرد: این نوع برنامه ریزی و رفتار عجیب تاکنون بی سابقه بوده و بنده شخصا هیچ وقت مشابه این رفتارها را شاهد نبوده ام و بسیار متأسفم که نه تنها برای «مادری» که برای بسیاری دیگر از آثار این اتفاق رخ داده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «لینا» در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: «مادری» نه تنها در کاخ مردمی جشنواره که در برج میلاد هم در بدترین زمان ممکن یعنی ساعت ۱۱ شب روی پرده می رود و این در حالی است که بنده فکر نمی کنم هیچ خبرنگاری ساعت ۱:۳۰ بامداد کشش آن را داشته باشد که در نشست مطبوعاتی فیلم حضور پیدا کند و حرف های زیادی که ما برای گفتن داریم را بشنود!؛ این اتفاق هم به دلیل برنامه ریزی های غلط و فشرده ای است که برای برج میلاد در نظر گرفته شده و امیدوارم که با تدبیر مسئولان دچار تغییر جدی شود. در هر صورت ما در نشست مطبوعاتی فیلم حضور پیدا می کنیم و همه حرف ها و درد دل های مان از جشنواره را به اصحاب رسانه بازگو می کنیم.

گفتنی است؛ برخی از عوامل تولید «مادری» عبارتند از نویسنده و کارگردان: رقیه توکلی، تهیه‌کننده: سیاوش حقیقی، سرمایه‌گذار و مجری طرح: حمیدرضا صالحیه‌یزدی، موسسه فرهنگی هنری توسعه آسمان هنر، گروه مارلیک، مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی، مدیر تولید: سیدحسین هادیان‌فر، تدوین: هایده صفی‌یاری، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: سیدروزبه سجادی‌حسینی، صدابردار: محمد شیوندی، موسیقی: ستار اورکی، طراح و ترکیب صدا: سیدعلیرضا علویان، جلوه‌های ویژه: امیر سحرخیز، اتالوناژ: نیما دبیرزاده، طراح لباس: مهرناز اکبری، طراح صحنه: محمود کشفی‌پور، عکاس: محمدهادی آخوندی، جانشین تولید: علی محمد منتظری هدش، ترجمه فیلم: حسن شرف‌الدین، مدیر تدارکات: حسن محمدی و علی حصاری، مدیر رسانه‌ای: سیدمحمدصادق لواسانی.   بازیگران: نازنین بیاتی، هانیه توسلی، ملیسا ذاکری، مریم بوبانی، آنا زارع، سجاد اسماعیلی و هومن سیدی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.