شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵

در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

اظهارات وزیر ارشاد درباره «رستاخیز»، سازمان نظام صنفی هنر و دخالت در جشنواره فیلم فجر

صالحی امیری

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد وی و مجموعه وزارتخانه متبوعش در رای هیات انتخاب سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر مداخله نداشته اند.

به گزارش سینماپرس، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر که شامگاه شنبه ۹ بهمن در برج میلاد برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره پیش بینی خود از جشنواره امسال گفت: جشنواره امسال یک پیام بسیار مهم دارد و آن امید و نشاط است. سینمای ایران از مراحل حرکت تحولی خود عبور کرده و در آغاز یک جهش بزرگ است. ما به عنوان وزارت فرهنگ استراتژی حمایت همه جانبه را برای توسعه سینمای ایران انتخاب کردیم و در نظر داریم با نیروی انسانی جوان که وارد سینما شده است به خصوص فیلم اولی ها قدم های بزرگ برداریم.

وی افزود: سینمای ایران بخشی از توسعه فرهنگی ایران است. سینمای ایران بخشی از هویت ملی ما و بیانگر دردهای مردم است.

صالحی امیری اشاره کرد: آغاز این جشنواره با تجلیل شهدا بود که نشان می دهد سینماگر با مردم زندگی می کند و هویت خود را از مردم می گیرد و از این منظر مهمترین کانون مردمی در جامعه اهالی سینما هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید بدانیم صنعت سینما و سینماگران سرمایه فرهنگی اجتماعی و انسانی ما هستند که باید قدر آنها را بدانیم. فکر می کنم با اطلاعی که از فیلم ها دارم جشنواره امسال پرشکوه برگزار می شود شما باید فیلم ها را ببینید و قضاوت را به روز پایانی جشنواره که در همین سالن برگزار می شود موکول کنید.

وی تاکید کرد: نکته مهم دیگر این است که من به عنوان وزیر و مجموعه این وزارتخانه در داوری و انتخاب فیلم ها و چهره ها مداخله نداشتیم. هیات انتخاب تلاش کرد مستقل و آزادانه و بدون کمترین مداخله این کار را انجام دهد.

صالحی امیری در بخش دیگر صحبت هایش اشاره کرد: من با افتخار عرض می کنم که دولت نهادهای صنفی از جمله خانه سینما را به رسمیت می شناسد و تلاش کرده تا مسئولیت های خود را به صنوف واگذار کند.

وی درباره مطالبات مطرح شده در مراسم افتتاحیه و فیلم «کاناپه» کیانوش عیاری نیز گفت: راجع به نظام صنفی سینما که درباره آن صحبت کردم باید بگویم با مدیران خانه سینما جلسه داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که سینمای ایران باید یک جهش جدید داشته باشد و این جهش به معنای نظام صنفی است که اصحاب هنر مسئولیت آن را داشته باشند.

به گفته وی، نمایش و یا عدم نمایش فیلم ها در جشنواره فجر در حوزه اختیارات هیات انتخاب بوده و در آن مداخله ای اتفاق نیفتاده است.

وزیر ارشاد درباره فیلم «رستاخیز» هم بیان کرد: این فیلم را به یک کمیته حکمیت سپردیم تا جواب نهایی را بدهند. ۳ نفر از سینماگران مطرح عضو هیات حکمیت هستند ولی در مجموع سیاست ما حمایت از تهیه کننده و کارگردان این فیلم است. احمدرضا درویش انسان بزرگی است و از افتخارات صنعت سینمای ایران محسوب می شود. طی روزهای آینده این مساله با تفاهم حل می شود و در آینده نزدیک درویش نتیجه را اعلام می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.