دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۷

در نشست خبری عنوان شد؛

سعید راد: از دیدن فیلم «اِوْ» حیرت کردم/ یوسفی نژاد:‌ تلاش کردم فیلم صاحب اصالت شود

سعید راد در نشست خبری فیلم سینمایی«ائو»

سینماپرس: سعید راد گفت: با دیدن فیلم سینمایی خانه «او» حیرت‌زده شدم چرا که این فیلم من را به یاد سینمای ایتالیا انداخت.

به گزارش سینماپرس، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی خانه «اِوْ» با حضور عوامل و بازیگران آن و همچنین اصحاب رسانه امشب در برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست رسانه‌ای اصغر یوسفی‌نژاد به عنوان کارگردان فیلم سینمایی خانه گفت: زبان ترکی زبان مادری من است و تمام مدتی که در تلویزیون کار می‌کردم بیش از 90 درصد آثارم به زبان فارسی بوده است. تلاش کردم تا در این فیلم سینمایی به اصل خود برگردم و همچنین فیلم صاحب اصالت شود.

این کارگردان سینمایی افزود: با توجه به اینکه موضوع فیلم ممکن بود کلیشه‌ای محسوب شود تلاش کردم با رنگ و لعاب متفاوت دیگری به سراغ آن بروم که انتخاب‌های بازیگرانم، زبان و گویش فیلم و همچنین محل فیلم‌برداری آن حکایت از همین موضوع دارد. برایم بسیار مهم بود که حال و هوای فیلم اجتماعی و رئال باشد. 

او همچنین اظهار کرد: با توجه به اینکه فیلم نماهای بسته زیادی داشت باید بگویم پیش از فیلم‌برداری، تهیه کننده فیلم یک اثر سینمایی دیگری را به من نشان داد که دارای همین ویژگی‌ها بود و من را مصمم‌تر کرد تا بتوانم با همین ویژگی‌ها فیلمم را بسازم.

در ادامه این نشست سعید راد به عنوان بازیگر شناخته شده‌ای که در این برنامه حضور پیدا کرده بود، طی سخنانی گفت: از دیدن این فیلم حیرت‌زده شدم و من را به سال‌هایی برد که سینمای ایتالیا را دنبال می‌کردم و واقعاً تشکر می‌کنم از عوامل فلیم که نشان داده‌اند یک گروه حرفه‌ای به این شکل به کار خود ادامه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های مهم فیلم سینمایی خانه عوامل آن بودند. 

در ادامه نیز اصغر یوسفی‌نژاد درباره بازیگرانش گفت: ما پیش از فیلم‌برداری دورخوانی و تمرین زیادی داشتیم و من به مدت دو هفته بازیگرانم را در خانه‌ای که قرار بود فیلم‌برداری انجام دهیم قرار دادم تا با محیط آشنا شوند تا به حس و حال آنها کمک کند. شاید اگر دوربین در مواقعی تابع حرکت بازیگرها بود به این دلیل است که آنها در آن محیط زندگی کردند.

رامین ریاضی نیز که به عنوان بازیگر و انتخاب بازیگر در این فیلم حضور داشت، گفت: کارگردان از ابتدا خواست یک مسیری را برای انتخاب بازیگر در پیش بگیریم که به کشف استعدادهای جوان ختم شود به همین منظور یک فراخوان را منتشر کرده و مراحل بعدی را یکی پس از دیگری طی کردیم.

محدثه حیرت بازیگر نقش زن این فیلم سینمایی گفت: کارگردان برای فیلم بسیار زحمت کشید و امیدوارم که جواب زحمت‌های خودشان را در این جشنواره و سایر جشنواره‌های دیگر ببینند. ما با این فیلم توانستیم این پیغام را بفرستیم که افرادی غیر حرفه‌ای هم هستند می‌توانند کارهای با کیفیت و خوب انجام دهند. پیش از این سینما را دوست نداشتم و به تئاتر علاقه‌مند بودم اما با این فیلم شیفته سینما شدم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.