سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

قاسمی: در «ویلایی ها» با تمام وجود و احساسم بازی کردم/ سینما باید به جایگاه زنان در دوران دفاع مقدس نگاه ویژه ای داشته باشد/ تکلیف بازی ام در «قاتل اهلی» مشخص نیست!

فیلم سینمایی ویلایی ها

سینماپرس: ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که با فیلم «ویلایی ها» به کارگردانی منیر قیدی در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: در «ویلایی ها» با تمام وجود و احساسم بازی کردم چرا که این فیلم در رابطه با فداکاری و نقش مادران و همسران شهدا در طول ۸ سال دفاع مقدس است و احساسات و عاطفه در آن موج می زند.

بازیگر فیلم سینمایی «شام آخر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: با اینکه «ویلایی ها» در یک شرایط سخت و گرمای شدید هوا ساخته شد اما همه عوامل آن با جان و دل زحمت کشیدند تا بتوانند بخشی از جانفشانی ها و دردهای همسران و مادران شهدا را در این فیلم به تصویر کشیده و ادای دینی به آن ها داشته باشند.

وی تأکید کرد: سینما باید به جایگاه زنان در دوران دفاع مقدس نگاه ویژه ای داشته باشد؛ خوشحالم که افتخار حضور در این فیلم که اثری متفاوت در سینمای ایران محسوب می شود را داشتم چرا که متأسفانه ما در سینما و تلویزیون همواره با یک سری آثاری روبرو هستیم که بدون داشتن هیچ گونه دغدغه ای ساخته شده اند و همگی هم از روی دیگری کپی برداری کرده اند و در این میان اگر فیلمی با دیدگاه و محتوای جدید تولید شود برای سینمای ما اتفاق فرخنده ای است.

این بازیگر پیشکسوت با بیان اینکه متأسفانه در طول تمامی این سال ها سینما و تلویزیون ما آنچنان که باید به نقش و جایگاه مادران و همسران و کلاً خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس نپرداخته اظهار داشت: من بسیار خوشحالم که بالاخره یک فیلم در سینمای ایران تولید می شود که به صورت مستقیم تنها زندگی پشت جنگ و مشکلات و مصائب خانواده های شهدا و رزمندگان را به تصویر می کشد و معتقدم که پرداختن به چنین موضوعاتی جزو ضروریات است و ما نباید هیچ گاه این قبیل موضوعات را که جای پرداخت دراماتیک دارند در تولید آثار سینمایی و تلویزیونی فراموش کنیم.

بازیگر سریال تلویزیونی «معمای شاه» خاطرنشان کرد: «ویلایی ها» به نوعی فیلمی زنانه محسوب می شود و اطمینان دارم که قطعاً جزو بهترین آثار سینمای دفاع مقدس خواهد بود و امیدوارم که در طول ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر به این فیلم توجه ویژه ای بشود.

قاسمی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوأل که برای بازی اش در «قاتل اهلی» به عنوان جدیدترین ساخته سینمایی مسعود کیمیایی چه پارامترهایی را در نظر داشته اظهار داشت: من به عنوان یک بازیگر همیشه به دنبال پیشنهادات و فیلمنامه های خوب هستم و قطعا نمی خواهم که با بازی در یک اثر ضعیف کارنامه ام را با خدشه مواجه کنم. بازی در این فیلم نیز تجربه بسیار خوبی برای من بود اما نمی دانم با توجه به مشکلات پیش آمده میان تهیه کننده و کارگردان «قاتل اهلی» آیا این فیلم به صورت کامل در جشنواره نمایش داده می شود و یا بخش هایی که من در آن بازی داشتم حذف خواهد شد!

وی در خاتمه اظهار داشت: من برای سینمای ایران و تمامی افراد فعال در آن آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم مشکلات متعدد از جمله مسأله بیکاری پیشکسوتان سینما با تدبیر مدیران سینمایی هرچه زودتر حل شود!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.