چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

همزمان با فجر سی و پنجم عنوان شد؛

بازیگر پیشکسوت سینما از تغییر معیارها در سینمای ایران می گوید/ کشاورز: امیدوارم مسئولان به هنرمندان عرصه سینما رسیدگی نمایند

محمدعلی کشاورز در رونمایی از پوستر سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر ایران همزمان با برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت: این جشنواره سال نوی سینمای ایران است و امیدوارم این رویداد سینمایی که مهمترین اتفاق در سینمای کشورمان است فقط رویکرد هنری داشته باشد تا سینمای ایران به جایگاهی که استحقاقش را دارد دست پیدا کند.

بازیگر سریال محبوب «پدر سالار» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من خاطرات زیادی از جشنواره فیلم فجر دارم و بهترین آن مربوط به سالی است که فیلم «مادر» به کارگردانی زنده یاد علی حاتمی را در جشنواره داشتم؛ شب اختتامیه جشنواره علی حاتمی به اصرار مرا با خودش به مراسم برد و من به او گفتم علی جان مطمئن باش که در جشنواره نه به تو جایزه خواهند داد نه به من! که همینطور هم شد. اما با این همه ما با جان و دل برای سینمای ایران کار می کردیم و هیچ وقت از حضورمان در عرصه هنر هفتم ناامید نشدیم.

این بازیگر پیشکسوت سپس با انتقاد از وضعیت به وجود آمده در سینمای ایران اظهار داشت: متأسفانه طی سال های اخیر برخی افراد وارد سینمای حرفه ای کشور شده اند که تنها به صرف دیده شدن و مطرح شدن به این عرصه آمده اند و دغدغه ای برای رشد و اعتلای هنر نداشته اند و معیارهای این افراد با معیارهای هنرمندان در زمان ما تفاوت های فاحشی کرده است.

وی ادامه داد: برخی از افراد نیز بر این باور هستند که هر شخصی چهره خوبی داشت لزوما بازیگر خوبی هم هست و این باعث شده تا برخی افراد بدون داشتن هیچ گونه دانش و تجربه ای در این زمینه وارد سینما شوند و به دلیل ضعف های مفرطی که دارند سینمای ایران را نیز به انفعال بکشانند.

بازیگر فیلم سینمایی «زیر درختان زیتون» خاطرنشان کرد: افرادی که به سینما و هنر علاقه مند هستند باید بدانند یک هنرمند برای ماندگاری نیاز به دانش و تمرین و مطالعه دارد و اگر اینطور نباشد آن فرد هرگز در عالم هنر ماندگار نخواهد شد. همچنین مدیران و مسئولان سینما نیز باید آگاه باشند که سینما تنها به چهره نیاز ندارد و باید با پژوهش و تحقیق و آگاهی و همچنین نوشتن قصه های خوب سینمای ایران را به اهداف عالیه خود رساند.

کشاورز ادامه داد: در سال جدید سینمای ایران، آرزومندم که تمامی هنرمندان در هر زمینه و جایگاهی که هستند با یکدیگر رفیق و دوست باقی بمانند و هر کاری که انجام می دهند تنها برای رشد و اعتلای هنر مملکت باشد. از سوی دیگر امیدوارم مسئولان و مدیران هم بیش از گذشته به هنرمندان عرصه سینما و خصوصاً تئاتر رسیدگی و تلاش نمایند تا زمینه برای حضور هنرمندان و جوانان مستعد فراهم شود.

بازیگر فیلم سینمایی «مادر» در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: امیدوارم اگر هر شخصی در سینما نسبت به یکدیگر نقد دارد آن نقد را در فضایی محترمانه و منصفانه بیان کند و همدلی و رفاقت و اتحاد در سینمای کشور به وجود آید تا همه سینماگران و همه مردم ایران بتوانند از برکات آن بهره مند شوند.

گفتنی است؛ استاد محمدعلی کشاورز زادهٔ ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ اصفهان و بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون ایران است. وی دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است و تاکنون در سریال های مطرحی همچون «هزاردستان»، «سربداران»، «سلطان و شبان»، «گرگ‌ها»، «پدرسالار» و ... به نقش آفرینی پرداخته است. این بازیگر برجسته تاکنون در ده ها فیلم سینمایی برجسته نیز حضوری چشمگیر داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.