چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹

در نشست خبری فیلم «کوپال» عنوان شد؛

ملایی: «ابتکار» به حمایت معنوی از «کوپال» بسنده کرد/ اگر فیلم خسته تان کرد عذرخواهی می کنم!

کاظم ملایی

سینماپرس: تهیه کننده فیلم کوپال گفت: فیلم‌نامه این فیلم را خانم ابتکار خواندند و حامی معنوی هم شدند اما متاسفانه حمایت وی محدود به حمایت معنوی شد. «هفتوان» نیز مطرح کرد که برایش فرقی نمی کند نقش اول یا مکمل باشد اما نقش مکمل را ترجیح میدهد.

به گزارش سینماپرس،  نشست خبری فیلم کوپال با حضور اصحاب رسانه و اجرای محمدگبرلو با بزرگداشت چهار خبرنگار مرحوم عصر امروز (13 بهمن ماه) در سالن کنفرانس سعدی برج میلاد آغاز شد.

در این نشست بابک میرزاخانی موسیقی متن فیلم، حامد صمدزاده مدیر صدابرداری، پوریا رحیمی سام، بازیگر فیلم، لوون هفتوان بازیگر، کاظم ملایی، تهیه کننده و نویسنده و کارگردان، مجید گرجیان مدیر فیلمبرداری و محمد اکبری مشاور هنری و طراح صحنه حضور داشتند.

در ابتدای نشست محمد اکبری طی سخنانی گفت: پروژه کوپال از اسفند 93 کلید خورد و تا خرداد 94 کار وارد فاز عملیاتی شد. فیلمبرداری آبان ماه آغاز و من به عنوان طراحی کار را شروع کردم.

هفتوان نیز از روند فیلم کوپال ابراز رضایت کرد و گفت: بهمن ماه 94 به پروژه پیوسته‌ام و امیدوارم کار خوبی درآمده باشد و مخاطبان از دیدن آن لذت ببرند.

سپس رحیمی سام خاطر نشان کرد: بهای فیلم‌های مستقل سخت و سنگین است اما ملایی برای اینکه فیلم خود را بسازد تمامی سختی‌ها را تجربه کرد.

صمدزاده با اشاره به لوکیشن فیلم نیز گفت: لوکیشن فیلم هفتاد کیلومتر از شهر دور بود و سکوت لوکیشن کار هم عالی بود. 

*دستم برای موسیقی کار باز بود

میرزاخانی نیز گفت: هر چقدر به گروه برای ساخت کار سخت گذشته به من خیلی خوش گذشت چون دستم باز بود و فکر نمی‌کنم تا مدتها چنین شرایطی برایم فراهم شود.

ملایی در سخنانی گفت: من چون لوکیشن را دیده بود کار را شروع کردم و دکوپاژ را خواندم و جایی که حس کردم با حقیقت عاطفی مطابقت ندارد ما رها کردیم. به هرحال کارگردان باید قدرت بداهه داشته باشد و بهترین تصمیم را بگیرد.

*دوربین ها چالش های فیلم را زیاد می کردند

وی افزود: برایم جذاب بود با مجید گرجیان کار کنم اما من شیطنت می‌کردم و برای فیلم اولم اصرار داشتم گرجیان کنارم باشد تا فضا برایم تلطیف شود. البته بیشترین چالشی که ما با فیلمبرداری داشتیم بیشتر بر سر دوربین‌ها بود که 33 تا بودند؛ حقیقتا کادری که مخاطب با 24 فریم می‌بیند تک تک گرفته می‌شود.

رحیمی سام درباره بازی خود در فیلم در نقش کلید ساز گفت: من درسالهای اخیر با فیلم اولی‌های زیادی کارکردم که الان انها ستاره‌هایی هستند. کاظم ملایی هم درسالهای بعد بهترین خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه من این فیلم ها را سرمایه گذاری آینده می‌بینم، افزود: همه ما بدنبال نقش‌هایی هستیم که تکرار نباشد اما این فیلم امکان را فراهم کرد که تکراری نباشیم. ملایی کار را خوب می‌شناسد و کار با این گروه برایم خیلی جذاب بود و به همه لذتهایم افزود.

ملایی درباره کار فیلمبرداری گفت: تمام تلاش ما این بود که دوربین گوپرو بسته شده بر سگ واقعی، سیال و شناور باشد و مدام نگران بودم که کار خسته کننده نشود بر همین اساس با شیوه‌های مختلف تلاش کردیم تماشاگر خسته نشود البته اگر در حین تماشای فیلم افراد حس خستگی کردند و نتوانستیم به هدف خود برسیم از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم.

سپس لوون هفتوان درباره این سوال که کار را به سمت تک نقش برده‌اند با شوخی گفت که تنها 21 سالش است و البته او چنین تصمیمی را برای نقش اولی یا مکمل نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در هر نقشی خوشم بیاید بازی می‌کنم، گفت: آقای ملایی هم نمونه کارهای مرا دیده بودند و تصمیم گرفتند که فیلم تک نقش باشد و امیدوارم کار خوب درامده باشد. فکر میکنم سینمای ما الان راه‌های جدید پیدا می‌کند؛ به هر حال ترجیح می‌دهم که نقش مکمل باشم.

*حمایتی از سوی محیط زیست از فیلم ما نشد

ملایی عنوان کرد: فیلم‌نامه را خانم ابتکار خواندند و حامی معنوی هم بودند اما متاسفانه حمایتی نکردند و محدود به حمایت معنوی شد.
کوپال قبلا شکارچی بوده که به مرامنامه شکار اعتقاد داشته اما بعد مرگ فرزندش به شکارکش تبدیل شده است.

*تجلیل از چهار خبرنگار درگذشته با حضور مهتاب کرامتی

درپایان مراسم از چهار خبرنگار مرحوم جمشید ارجمند، محسن سیف، رضا رستمی و علی وزیری توسط مهتاب کرامتی و محمد حیدری و مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره تجلیل و لوح‌هایی از سوی جشنواره به خانواده آنها تقدیم شد.

مهتاب کرامتی عنوان کرد: سینما کاری جمعی است و حضور ما زمانی منطق پیدا می‌کند که خبرنگاران باشند. قدر هم را بدانیم که در آینده حسرت نخوریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.