پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

گفتگوی امیرعلی دانایی با سینماپرس؛

زمانی که داستان یک خطی «انزوا» را شنیدم مجذوب آن شدم/ هدف اصلی من در بازیگری گرفتن سیمرغ بلورین است

امیرعلی دانایی در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: امیرعلی دانایی بازیگر جوان سینما و تلویزیون که با فیلم سینمایی «انزوا» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: زمانی که داستان یک خطی «انزوا» را از زبان کارگردان شنیدم به شدت مجذوب آن شدم.

بازیگر فیلم سینمایی «اشباح» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: زمانی که من مشغول بازی در فیلم سینمایی «آپاندیس» به کارگردانی حسین نمازی بودم با آقای عباس میرزایی کارگردان «انزوا» آشنا شدم و ایشان داستان یک خطی فیلمنامه شان را برای من تعریف کردند؛ نمی دانم هدف اصلی وی از گفتن داستان فیلمش به من چه بود و آیا می خواست نقش اصلی فیلم را به من بدهد یا نه، اما در هر صورت وقتی رفاقت ما شکل بیشتری به خود گرفت او در من این را دید که می توانم نقش اصلی «انزوا» را بازی کنم.

وی ادامه داد: مرتضی علی عباس میرزایی هرچند که اولین اثر سینمایی اش را ساخته است اما کارگردانی با استعداد است که فیلم های کوتاه و مستند درخشانی را در کارنامه اش دارد و مدیوم سینما را به خوبی می شناسد و مهمتر از همه اینکه به درستی می داند چه کاری را می خواهد انجام دهد و همه این ها دست به دست هم داده تا او در تولید اولین فیلمش بسیار خوش بدرخشد.

دانایی سپس با بیان اینکه کاراکتری که در «انزوا» بازی می کنم بسیار از شخصیت حقیقی من دور است اظهار داشت: من برای رسیدن به این نقش و این کاراکتر هیچ تمرینی انجام نداده ام و از هیچ بازیگری هم الگو نگرفته ام؛ البته تقریبا همیشه همینطور هستم و اصولا هیچ گاه برای بازی در فیلم یا سریالی تمرین نمی کنم و همه نقش هایم را زندگی می کنم؛ من همانطور که در «اشباح» و «کلاه پهلوی» زندگی کردم در «انزوا» هم با کاراکترم زندگی کردم و امیدوارم که همه مخاطبان از ماحصل کار رضایت داشته باشند.

این بازیگر خاطرنشان کرد: من بدون اینکه بخواهم برای «انزوا» وزن کم کنم ناخودآگاه از زمان پیش تولید تا پس از تولید فیلم نزدیک به ۶ کیلو وزن کم کردم و این نشان از فشاری بود که این کاراکتر در ذهن من به وجود آورده بود. در این مدت با کارگردان فیلم هم گپ و گفت های بسیاری داشتیم و با هم نقش را پیدا کردیم و به یک نتیجه واحد رسیدیم.

وی در رابطه با نقش خود در این فیلم گفت: من در این فیلم نقش مردی به نام پرویز را بازی می کنم که همیشه برای همه رفقایش رفاقت کرده اما از همه آن ها نارفیقی دیده و نارو خورده است. این مرد در ازای رفاقت خالصانه خود دچار مشکلاتی می شود و ناچار به امر قضاوت کردن می شود. در واقع قضاوت بن مایه اصلی این فیلم است و مشکلاتی را که قضاوت های نادرست می تواند در زندگی هر فردی به وجود بیاورد را به خوبی نشان می دهد.

بازیگر فیلم سینمایی «۳ درجه تب» در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوأل که آیا جشنواره فیلم فجر و گرفتن سیمرغ برایش اهمیت دارد یا خیر اظهار داشت: هدف اصلی من در بازیگری گرفتن سیمرغ بلورین است!؛ من از روزی که بازیگری را شروع کردم مهمترین هدفم را گرفتن سیمرغ بلورین بنا کردم. البته این به آن معنا نیست که جشنواره های خارجی از نظرم بی اهمیت باشند و نخواهم در آن ها دیده شوم اما همیشه اولین هدفم دیده شدن در جشنواره های داخل کشور بوده است.

وی افزود: من از زمانی که به سینما ورود پیدا کردم برای آرتیست شدن بود نه مدلینگ چرا که اگر می خواستم در مدلینگ فعالیت کنم امکان کار بسیار بیشتری برایم فراهم بود. من همیشه در پی نقش های جدید هستم و با همه سختی ها کنار می آیم که بتوانم نقش آفرینی خوبی داشته باشم و اکنون هم خوشحالم که شاه نقش پرویز را در «انزوا» بازی کرده ام و امیدوارم این فیلم مورد توجه همه مخاطبان و منتقدان قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.