چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲

در نشست رسانه‌ای فیلم «آباجان» مطرح شد

علیمردانی: خدای من شاهد است که قلمم در «آباجان» به سمت هیچ جناحی نلغزید/ معتمدآریا: موقع تماشای فیلم محو بازی «شبنم مقدمی» بودم

هاتف علیمردانی

سینماپرس: هاتف علیمردانی گفت: «آباجان» فیلم جناح‌بندی‌ها نیست و من در هنگام نگارش قلمم به هیچ سمتی نلغزید و امروز یک ثانیه از فیلم حذف نشده است.

به گزارش سینماپرس، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «آباجان» به کارگردانی هاتف علیمردانی امشب در سالن کنفرانس سعدی واقع در برج میلاد با حضور عوامل این فیلم سینمایی و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست فاطمه معتمدآریا طی سخنانی گفت:‌ نشانه‌های دوستی در سینما موج می‌زند اگر زمانی بود که شمشیر را از رو بسته بودیم حالا دیگر این شرایط تمام شده است آنها که باید به سینمای ترکیه می‌رفتند تا بگویند سینمای ایران بد است حالا دیگر رفته‌اند و آنهایی که باید می‌ماندند تا بگویند سینمای ایران شریف است ماندند. 

وی با اشاره به سه حادثه پلاسکو، بلوچستان، و از دست رفتن کول‌بک‌ها بیان کرد: شادی‌ها و غم‌هایمان هم پای هم پیشرفته است این شادی‌ها و غم‌ها همیشه با هم هستند آرزو می‌کنم بلاهای آسمانی کمتر برای ما نازل شود.

این بازیگر سینمای ایران افزود: برای هاتف علیمردانی کارگردان فیلم که به تنهایی مسائل مربوط به ساخت فیلم را پیش برد کلاه از سر برمی‌دارم اما در ارتباط با لهجه ترکی که داشتم باید بگویم بیش از این نقشی را با لهجه ترکی ایفا کردم اما در اینجا تلاشم این بود که لهجه زنجانی را به خوبی ادا کنم که در این امر هاتف علمیردانی به من بسیار کمک کرد.

فاطمه معتمدآریا درباره بازی بازیگران مقابلش گفت: در طول ایفای نقشم آنقدر که به بازی شبنم مقدمی توجه می‌کردم به بازی خودم توجه نداشتم.

در این نشست حمیدرضا آذرنگ دیگر بازیگر این فیلم سینمایی بیان داشت: خیلی این روزها ذهنم درگیر واژه‌ها شده و بسیاری از کلمات دیگر از معنی افتاده است. پیشنهاد می‌کنم به جای کلمه قهرمان که شأن آن را برخی می‌شکنند از واژه آتش‌نشان استفاده کنیم. زور بازو و مسائلی از این دست قهرمانی نمی‌آورد.

او همچنین اظهار کرد: آرزو می‌کنم که متولیان فرهنگ واژه هنر را به لوگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کنند این به این معنی نیست که با ارشاد مشکل داریم.

وی در ادامه عنوان کرد:‌ اینکه به عنوان یکی از بازیگران پرکار این دوره از جشنواره فیلم فجر از من یاد شده مسئله‌ای است که باید درباره‌اش بگوییم همواره کمیت دلیلی بر کیفی بودن نیست امیدوارم شرمنده نباشم. اگر این کارها را پذیرفتم به این دلیل است که حال خودم و همکارانم خوب باشد. تئاتر همواره خودش را به سینما حقنه می‌کند. در ایران هم اگرچه دیر اما این اتفاق افتاد.

بنابراین گزارش در ادامه نشست هاتف علیمردانی کارگردان فیلم «آباجان» گفت:‌ ما فیلم سینمایی «آباجان» را با تمام وجود در زنجان ساختیم خیلی پروسه پر پروداکشنی بود و زمان طولانی را برای پیش‌ تولید صرف کردیم.

وی در ادامه افزود: با این گروه کار کردن افتخار بزرگی بود که نصیب من شد از طرفی درباره عواملی که در پشت دوربین با من همکاری می‌کردند بگویم ما چند سال است که در آثارمان با هم کار می‌کنیم همچنین باید در مورد بازیگری فاطمه معتمدآریا باید بگویم که درباره هنر والای وی سر تعظیم فرود می‌آورم.

این کارگردان سینما عنوان کرد:‌ زبان زنجان ترکیبی از ترکی و فارسی است اما در مورد قصه فیلم باید بگویم در یک فضای ناتورالیستی آنچه اتفاق افتاده روایت می‌شود و این مسئله برای ما مهم است و فکر نمی‌کنم خود اتفاق‌ها نقشی را بازی کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «هفت ماهگی» گفت: از محمد حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر باید تشکر و قدردانی کنم سال‌ها پیش فیلم من برای حضور در جشنواره سرش بریده شد اما در این دوره این اتفاق نیفتاد.

وی در ادامه افزود: «آباجان» فیلم جناح‌بندی‌ها نیست خدای من شاهد است که قلمم به سمتی نلغزیده است به هیچ وجه ثانیه‌ای از فیلم من حذف نشده است حتی یک ثانیه. 

علیمردانی در پایان خاطرنشان کرد: این فیلم را براساس زمان سینمایی ساختم به گونه‌ای که اگر یک ثانیه از آن حذف می‌شد باید فیلم را کنار می‌گذاشتم به نظرم یک عقلانیتی در وزارت فرهنگ و ارشاد وجود دارد که می‌توان درباره مسائل گفت‌وگو کرد و به نتیجه رسید.

نظرات

  • سمیه ۱۳۹۵/۱۱/۲۷ - ۰۸:۳۸
    0 0
    خیلی زیبا بود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.