سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

بازیگر فیلم «دعوتنامه» در گفتگو با ما؛

انتقاد از لوث کردن موضوع فقر و بدبختی در جامعه توسط سینماگران/ شادابی: فیلمسازان کمی زاویه دیدگاه و دوربین شان را از دام تکرار و کلیشه نجات دهند

شهاب شادابی

سینماپرس: شهاب شادابی بازیگر سینما و تلویزیون که با فیلم سینمایی «دعوتنامه» به کارگردانی مهرداد فرید در بخش چشم انداز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: معتقدم یک آرتیست زاویه دیدش باید با عامه مخاطبان تفاوت داشته باشد و بتواند در نقش های شبیه به هم به صورت متفاوت بازی کند اما دیگر لوث کردن موضوع فقر و بدبدختی در جامعه بس است و سینماگران تنها نباید به این موضوعات توجه کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «توچال» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خوشبختانه در کشور ما مهمانی و عروسی و شادی و... هم به کرات وجود دارد و بایستی فیلمسازان کمی زاویه دیدگاه و دوربین شان را به سمت این موضوعات نیز بچرخانند تا هنر هفتم از دام تکرار و کلیشه نجات پیدا کند.

این بازیگر سپس در رابطه با چگونگی حضورش در «دعوتنامه» اظهار داشت: من در حال بازی سریال تاریخی جلیل سامان بودم که توسط مدیر تولید «دعوتنامه» برای بازی در این فیلم دعوت شدم و زمانی که فیلمنامه را مطالعه کردم از نقش خوشم آمد و از آنجا که یک ماه برای بازی در سریال آف بودم توانستم در این فیلم ایفای نقش کنم.

شادابی ادامه داد: یکی از دلایلی که این کاراکتر را بسیار دوست داشتم این بود که از لحاظ ذهنی بسیار از من دور و برایم چالش برانگیز بود؛ این نقش برای من سخت بود و به عنوان مثال من که در کار آقای سامان فردی فربه بودم در این فیلم باید لاغر می شدم و برای همین تنها ظرف مدت یک هفته ۹ کیلو وزنم را کم کردم اما برای درآوردن شخصیت این فرد جنوب شهری که در فقر به سر می برد تمرین زیادی نداشتم چرا که این نوع شخصیت ها را از قبل می شناختم و بازی در این نقش ها برایم دشوار نبود.

وی خاطرنشان کرد: شخصیتی که من در این فیلم داشتم برخلاف برداشت عده ای از مخاطبان منفی نیست؛ او فردی است که به دلیل فشارهای زیاد و علیرغم میل باطنی اش ناچار به دزدی می شود اما در زمان دزدی هم عذاب وجدان دارد.

بازیگر فیلم سینمایی «لینا» تأکید کرد: توصیه من به تمامی مخاطبان این است که «دعوتنامه» را به عنوان فیلمی مذهبی نبینند؛ این فیلم مذهبی نیست و در رابطه با مشکلات عدیده اجتماعی از جمله فقر و بیکاری و... است که در لوای آن رگه هایی مذهبی نیز وجود دارد.

شادابی در خاتمه این گفتگو افزود: من در «دعوتنامه» متناسب با پارتنرم بازی کردم و نتوانستم آنچه را که باید از خود به منصه ظهور بگذارم چرا که قطعا اگر بازیگر حرفه ای در مقابلم حضور داشت من هم می توانستم اکت بیشتری از خود ارائه دهم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.