جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸

در نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «آذر» عنوان شد

«آذر» فمینیستی نیست/ چرا نیکی کریمی تهیه کننده فیلم «آذر» شد؟

نیکی کریمی

سینماپرس: نیکی کریمی گفت: بعد از ساختن فیلم سینمایی «شیفت شب» قصد داشتم که اثر بعدی خود را با یک کارگردان جوان و فیلم اولی کار کنم و نمی‌خواستم که تنها برای خودم فیلم تهیه کنم.

به گزارش سینماپرس، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «آذر» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی عصر امروز در سالن کنفرانس سعدی واقع در برج میلاد با حضور عوامل این فیلم سینمایی و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد حمزه‌ای که با اولین فیلم خود در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده بود، طی سخنانی با ابراز تأسف از درگذشت حسن جوهرچی، گفت: نیکی کریمی پیش از این قصد داشت با یک کارگردان فیلم اولی کار کند دوستان متعددی به وی معرفی شدند، فیلم‌های کوتاه من را دیدند و طی جلسات مختلفی که با هم گفت‌وگو کردیم به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم همکاری داشته باشیم.

وی در ادامه درباره رویکرد فیلم که احتمالاً فضای فمینیستی دارد،‌گفت: شخصاً فکر می‌کنم این فیلم چنین رویکردی ندارد هر چند که کاراکترها در موقعیت های مختلفی قرار می‌گیرند موانعی بر سر راه آنها قرار می‌گیرد که نمی‌تواند از یک جنس باشد نه من و نه هیچ کدام از عوامل فیلم «آذر» چنین نگاهی نداشتیم موقعیتی که «آذر» در آن قرار داشت چنین رفتارهایی را ایجاب می‌کرد.

حمزه‌ای ادامه داد: کاراکتر زن فیلم «آذر» شغلی انتخاب کرده که ظاهر مردانه دارد، طبیعتاً این یکی از نشانه‌های مردانه آن بوده است شاید کمی فراتر از عرف بوده است.

این کارگردان جوان درباره برخی از پلان‌هایش که به عنوان گاف تصویر از آن در نشست یاد شد، گفت: یکی از پلان‌ها را که گرفتیم قرار نبود استفاده کنیم اما شرایطی فراهم شد که باید انتخاب می‌کردیم و من درباره یکی از پلان‌ها این نکته را می‌پذیرم.

در ادامه نشست نیکی کریمی که به عنوان بازیگر و تهیه کننده این فیلم در کنار محمد حمزه‌ای قرار گرفته بود در ارتباط با اینکه پیش از این قرار بود این اثر را با پوریا آذربایجانی دیگر بازیگر سینما به تصویر بکشد،‌گفت: یک ماه فرصت داده بودم که فیلمنامه بازنویسی شود اما فیلمنامه با مشکلاتی مواجه شد. یکسال نیز به دنبال سرمایه بودم و می‌خواستم که فیلمنامه حتماً حرفی برای گفتن داشته باشد که در نهایت با احسان بیگلری به توافق رسیدیم که این فیلمنامه را با همین محتوا به نگارش در بیاورم.

وی در ادامه افزود: متأسفانه در سینمای ایران فیلمنامه جدی گرفته نمی‌شود به همین دلیل ما به شدت روی فیلمنامه تمرکز داشتیم.

کریمی در ادامه اظهاراتش درباره مسائل حقوقی که در فیلمنامه مطرح شده بود، گفت: ما به طور پیوسته از مشاوران حقوقی برای فیلمنامه استفاده کردیم و سعی کردیم تمام موارد به صورت دقیق رعایت شود.

وی خاطر نشان کرد: بعد از فیلم سینمایی «شیفت شب» که آن را کارگردانی کردم می‌خواستم فیلم بعدی خود را با یک کارگردانی کار کنم و کمک کنم که اولین فیلمش را بسازد به نظرم افراد زیادی هستند که دارای استعداد هستند و نمی‌خواستم که فقط برای خودم فیلم تهیه کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.