یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶

فریبا متخصص در گفتگو با سینماپرس؛

خوشحالم که بعد از مدت ها توانستم با ۳ فیلم در جشنواره حضور داشته باشم/ متأسفانه سینما چندان به قدیمی ها بها نمی دهد

فریبا متخصص در نشست خبری فیلم سینمای «پشت دیوار سکوت»

سینماپرس: فریبا متخصص بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که با ۳ فیلم در جشنواره فجر حضور دارد گفت: مدتی بسیار ناخواسته از سینما دور بودم و دلیل آن پیشنهاد فیلمنامه های ضعیف بود اما اینک خوشحالم که بعد از مدت ها توانستم با ۳ فیلم در جشنواره حضور داشته باشم.

بازیگر فیلم سینمایی «ایران برگر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «آباجان» به کارگردانی هاتف علیمردانی، «زیر سقف دودی» به کارگردانی پوران درخشنده و «پشت دیوار سکوت» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی ۳ فیلمی هستند که در آن ها ایفای نقش کرده ام و خوشبختانه نقش هایم در تمامی این فیلم ها با یکدیگر تفاوت دارد و ژانر فیلم ها نیز با هم متفاوت است.

وی ادامه داد: «آباجان» ملودرامی در بستر دفاع مقدس است و قصه خانواده ای در شهر زنجان را روایت می کند که در دوران جنگ تحمیلی با مشکلاتی مواجه می شوند؛ «پشت دیوار سکوت» نیز فیلمی در رابطه با خون های آلوده است. متاسفانه در ۲۰ سال گذشته خون های آلوده از فرانسه وارد کشور شد و مشکلاتی را ایجاد کرد و همچنان کسی اعتراضی به فرانسه نکرده است. این مساله تلخی است که آقای جعفری جوزانی با جسارت به آن پرداخته اند و احساس می کنم که تولید این فیلم یکی از نیازهای ضروری سینمای ایران است.

متخصص سپس با بیان اینکه شنیده ام کاراکتر من در تدوین فیلم خانم درخشنده حذف شده است اظهار داشت: در هر صورت من با جان و دل در این فیلم ایفای نقش کرده ام و هرچند که در هر ۳ فیلم نقش های کوتاهی داشته ام اما همین نقش های کوتاه را با جان و دل بازی کردم و اصولا جزو آن دسته بازیگرانی هستم که هیچ گاه در کارم کوتاهی نمی کنم.

بازیگر سریال «تولدی دیگر» در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد از شرایط فعلی سینمای کشور گفت: متأسفانه سینما چندان به قدیمی ها بها نمی دهد!؛ در حال حاضر اغلب تهیه کنندگان و کارگردانان به دنبال چهره های بفروش و جدید و جوان هستند و هنر و تجربه بازیگران کهنه کار و قدیمی برایشان چندان دارای اهمیت نیست!

وی افزود: جدا از این مسأله معتقدم در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات ما در سینمای ایران مسأله نداشتن فیلمنامه و متن خوب است؛ طی این مدتی که من در سینما حضور نداشتم پیشنهادهایی به دستم می رسید که متن های بسیار ضعیفی داشتند و از این رو ترجیح دادم که در آن ها بازی نکنم. من به خاطر اصل هنر و ناب بودن آن وارد این عرصه شده ام و مایل نیستم که به دنبال زرق و برق بروم و به واسطه پول و... در هر اثری ایفای نقش کنم.

بازیگر فیلم سینمایی «روزی که خواستگار آمد» در خاتمه این گفتگو در پاسخ به این سوأل که آیا بین مدیوم سینما، تلویزیون و تئاتر تفاوتی قائل هستید اظهار داشت: واقعا برای من این مدیوم ها تفاوتی ندارند و قطعا از حضور در هر ۳ مدیوم لذت می برم. مهم برای من این است که کارگردانی که قرار است با وی کار کنم میزان تجربه اش چیست و قبلا چه کارهایی انجام داده و از سوی دیگر آیا متنی که قرار است کار کنم از هر نظر بی عیب و نقص است یا خیر؟؛ قطعا اگر تمامی این موارد وجود داشته باشد با جان و دل بازی در نقش ها را می پذیرم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.