شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۷

مهدویان در نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «ماجرای نیم‌روز»:

سینمای ما حق مطلب را درباره تاریخ معاصر ادا نکرده است/ آقای فرهادی امسال فیلم ندارد و شاید «ماجرای نیم‌روز» به اسکار معرفی شود!

محمدحسین مهدویان

سینماپرس: محمدحسین مهدویان گفت: یکی از علاقه‌مندی‌های من به تاریخ معاصر سرزمینم است و سینمای ما حق مطلب را به آن ادا نکرده است.

به گزارش سینماپرس، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «ماجرای نیم‌روز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان امشب در برج میلاد محل برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با حضور عوامل این فیلم سینمایی و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدحسین مهدویان در ارتباط با این پرسش که علت اینکه در آثار خود به دنبال ساخت مضامین تاریخی می‌رود چیست، گفت: یکی از علاقه‌مندی‌های من به تاریخ است، خصوصاً تاریخ معاصر. سینمای ما حق مطلب را نسبت به تاریخ معاصر ادا نکرده است. اگر شرایطش پیش بیاید دوست دارم درباره دوره‌های مختلف این سرزمین کار کنم، البته کار بسیار سختی هم هست. ما تازه در ابتدای راه هستیم و اگر بتوانم بازهم در این مسیر فیلم می‌سازم.

وی در ادامه صحبت‌هایش افزود: ما سینما را جدی گرفتیم و فکر می‌کنم نمی‌شود از چیزی ساده گذشت، به همین منظور درباره جزئیات این فیلم بسیار فیلم و تحقیق کردم.

مهدویان در ادامه درباره اینکه آیا قصد اکران جهانی این فیلم را دارد، گفت: البته سینمای جهان هم باید دوست داشته باشد که با ما ارتباط برقرار کند. در صحبت‌هایی که از همان ابتدا با محمود رضوی به عنوان تهیه‌کننده این فیلم سینمایی داشتیم، مبنایمان بر این بود که فیلمی بسازیم که برای جهان قابل عرضه باشد.

او همچنین گفت: واقعاً من و تمام گروه تلاش کردیم فیلمی بسازیم که برای تمام مردم تمام دنیا جذاب باشد، همان‌طور که قصه آنها برای ما دیدنی است، ما هم می‌توانیم ماجرای خودمان را برای آنها دیدنی کنیم و این بستگی به تلاش خودمان دارد.

مهدویان درمورد پژوهش فیلم سینمایی ماجرای نیم‌روز گفت: به واسطه اینکه پروژه فیلم سینمایی «سیانور» پیش از این در این مجموعه توسط آقای رضوی ساخته شد، امکان پژوهش‌های نویی را برای ما فراهم کرد و ما در مورد همه چیز و جزئی‌ترین مسائل تحقیق می‌کردیم، البته باید بگویم سابقه پژوهشی خودمان که پیش از این داشتیم، بسیار به ما کمک کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» در پاسخ به این پرسش که آیا فیلم‌تان احتمال حضور و موفق شدن در اسکار را دارد، با لحنی طنزآمیز گفت:‌ آقای فرهادی امسال فیلم ندارد و شاید این اتفاق برای ما بیفتد.

هادی بهروز فیلمبردار فیلم سینمایی ماجرای نیم‌روز در ارتباط با نحوه به ترسیم کشیدن این اثر سینمایی گفت: تصمیم من و محمدحسین مهدویان بر این بود که این فیلم را با نگاتیو فیلمبرداری کنیم تا به بافتی که مدنظرمان است، برسیم. به دلیل اینکه تجربه چنین کاری را پیش از این داشتیم، در این پروژه کار سختی را از سر نگذراندیم.

هادی حجازی‌فر بازیگر فیلم سینمایی ماجرای نیم‌روز که پیش از این در فیلم ایستاده در غبار در نقش حاج احمد متوسلیان حاضر شده بود، گفت: به نظرم شانس داشتم که در 40 سالگی در یک نقش اکشن بازی کنم، البته کمی برایم سخت بود، اما مهدویان به من قول یک نقش معتاد هم داده است.

محمود رضوی نیز در ادامه این نشست که تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت درباره کودکی که در فیلم در نقش فرزند مسعود رجوی بوده که توسط نیروهای اطلاعات نجات داده می‌شود، گفت: همان روز این کودک توسط آقای لاجوردی طی یک پروسه به مشهد نزد پدر مسعد رجوی می‌رود و بعد از مدتی از آنجا از مرز پاکستان خارج می‌شود و به پدرش می‌رسد.

مهدویان نیز در پایان این نشست گفت: برای اولین بار بود که با بازیگران شناخته‌شده سینما کار می‌کردم و واقعاً کنار آنها بودن بهتر از آن چیزی بود که تصورش را می‌کردم. همه سعی کردند به اندازه‌ای که نیاز است کارشان را به بهترین شکل انجام دهند. فیلم ما قهرمان نقش یک نداشت و کنترل این موضوع خیلی سخت است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.