یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

کوروش تهامی در گفتگو با سینماپرس؛

متفاوت ترین نقشم را در «رگ خواب» بازی کرده ام/ امسال کار داوران جشنواره فیلم فجر بسیار سخت است

رگ‌ خواب

سینماپرس: کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون که با فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت الله در بخش مسابقه جشنواره حضور دارد گفت: حضور در این اثر سینمایی برایم تجریه بسیار عجیبی بود و خیلی خوشحالم که توانستم در این فیلم متفاوت ترین نقشم را ایفا کنم و امیدوارم که «رگ خواب» مورد توجه مخاطبان، منتقدان و داوران جشنواره قرار بگیرد.

بازیگر سریال تلویزیونی «زیر تیغ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مهمترین اتفاقی که در طول دوران کاری یک بازیگر می تواند برایش رخ دهد این است که نقش های متفاوتی به وی پیشنهاد شود و او بتواند با حضور کارگردانان خبره و کاربلد این نقش ها را در فیلم عینیت ببخشد و خوشحالم که این فرصت توسط حمید نعمت الله در اختیار من گذاشته شد.

وی سپس با تأکید بر اینکه «رگ خواب» یکی از متفاوت ترین آثار سینمایی است که تاکنون در کشور ما تولید شده اظهار داشت: «رگ خواب» از منظر ساختار و محتوا تجربه ای جدید در سینمای ایران است و کلا از کلیشه های رایجی که در سینمای ما باب شده به دور است؛ این دوری از کلیشه ها باعث شد تا من نیز به عنوان بازیگر بتوانم یکی از متفاوت ترین نقش هایم را تجربه کنم.

تهامی خاطرنشان کرد: البته امسال فیلم های بسیار زیادی در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور دارند و  کار داوران جشنواره فیلم فجر بسیار سخت است! اما من بسیار امیدوارم که زحمات تیم «رگ خواب» به خوبی توسط آن ها دیده شود. من معتقدم سینمای ایران به کارگردانان خلاق و توانایی همچون حمید نعمت الله به شدت نیازمند است. ایشان جزو کارگردانانی هستند که همواره سر صحنه اتودهای مختلفی را در ذهن دارند و آن را به بازیگران و سایر عوامل فنی فیلم ارائه می کنند و هرکدام که بهتر باشد را به عنوان ایده نهایی انتخاب و ضبط می کنند. این امر باعث می شود تا دست بازیگر و سایر عوامل برای ایجاد خلاقیت در کار باز باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» ادامه داد: «رگ خواب» فیلمی اجتماعی است که به دلیل فیلمنامه خاص خود می تواند طیف های مختلفی از افراد را با خود همراه و درگیر کند، این فیلم در واقع داستان زنی را روایت می کند که به دلیل روابط خود دچار اضمحلال می شود. فیلم پیچیدگی های خاص خود را دارد و آن هم از سوی هر دو کاراکتر اصلی زن و مرد هم همین پیچیدگی ها را دارند.

وی تأکید کرد: شخصیتی که من در «رگ خواب» بازی کردم پیچیده و چند بعدی بود که حتی شناخت دقیق این شخصیت برای خودم هم مشکل بود و خیلی طول کشید تا توانستم به عمق کاراکتر دست پیدا کنم.

این بازیگر در پاسخ به این سوأل که آیا به دریافت سیمرغ بلورین می اندیشد یا خیر اظهار داشت: قطعا هیچ بازیگری از اینکه بتواند در جشنواره دیده شود و مورد توجه قرار بگیرد و احیانا جایزه ای هم دریافت کند ناراحت نمی شود و من هم بسیار امیدوارم که بتوانم با توجه به کیفیت بسیار بالای فیلم «رگ خواب» و زحماتی که برای این فیلم و ایفای نقشم کشیده ام سیمرغ را به خانه ببرم.

بازیگر فیلم سینمایی «آشوب» در خاتمه اظهار داشت: قطعا بعد از بازی در «رگ خواب» وظیفه من در سینما بسیار سنگین تر خواهد شد؛ البته من پیش از این هم بازیگری بودم که حضور در هر کاری را نمی پذیرفتم و برایم مهم بود که در سینما دچار کلیشه و تکرار نشوم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.