شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶

در نشست خبری فیلم «زیر سقف دودی» عنوان شد:

درخشنده: دهه هفتادی‌ها از دهه شصتی‌ها حسابگرتر هستند/ مریلا زارعی: دلم برای فیلم‌های طنز تنگ شده است

نشست خبری فیلم سینمایی «زیر سقف دودی»

سینماپرس: پوران درخشنده گفت: نسل دهه هفتادی ها خطرناک‌تر از دهه شصتی‌ها هستند، من اگر بخواهم یک دهه شصتی را به تصویر بکشم برایم راحتتر و آنها مظلوم‌تر هستند اما دهه هفتادی‌ها حسابگر تر هستند و روحیاتشان متفاوت است.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» به کارگردانی پوران درخشنده ساعتی پیش (16 بهمن ماه) با حضور عوامل این فیلم، مریلا زارعی، بهنوش بختیاری، ابوالفضل میری، لاله مرزبان و آزیتا حاجیان بازیگران و هایده صفی یاری تدوین گر فیلم در برج میلاد تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست پوران درخشنده با اشاره به بار سنگین رسالت خبرنگاران برای انتقال اخبار گفت: در جامعه ای که دیالوگ برقرار نشود فرد مجبور می‌شود با خودش صحبت کند و مونولوگ برقرار کند در نتیجه تنها می‌شود.

سپس آزیتا حاجیان به شوخی به خانم زارعی گفتند که وی فرد بسیار با استعدادی است و نقش‌ها را خوب و عالی بازی می‌کند.

زارعی نیز با اشاره به دو فیلم خود، زیر «سقف دودی» و «صوراسرافیل» گفت: چیزی که مرا به این فیلم جلب کرد دغدغه‌های زندگی مردم بود، امیدوارم موفق عمل کرده باشم.

سپس درخشنده با اشاره به ارتباط نزدیک خود با مردم گفت: همیشه آن چیزی را کار کردم که فکر کردم لازم است الان هم آمارها نشان می دهد که نود درصد جامعه دچار طلاق عاطفی هستند.

بنابراین شرایط بحرانی است طلاق عاطفی خیلی بدتر از طلاق رسمی است همین طلاق عاطفی خیلی مسائل دیگر مثل روابط موازی را ایجاد می‌کند. از روانشناسان و جامعه شناسانی که در این پروژه به ما کمک کردند به ویژه دکتر مجد تشکر می کنم.

وی در ادامه افزود: من برای شروع فیلم‌ها مثل تئاتر عمل می‌کنم ابتدا صحبت و بعد روخوانی متن و در نهایت شروع کار انجام می‌شود. نقش آقای اصلانی هم در این فیلم با توجه به فضای دوگانه‌ای که در جامعه وجود دارد بسیار سخت است.

درخشنده درباره انتخاب بازیگر گفت: انتخاب بازیگر وظیفه ما است این همه کلاس بازیگری داریم باید از بین اینها جوانان بازیگر انتخاب شوند، دو بازیگر جوان دراین فیلم معرفی کردم یکی خانم لاله مرزبان و دومی آقای میری که خوشبختانه راضی هستم.

سپس مریلا زارعی درباره شخصیت اصلی خود که شوخی و طناز است صحبت کرد و گفت: من خیلی علاقه مند ژانر کمدی با استاندارد و با هویت هستم. متأسفانه در این سال‌ها طنز استاندارد و با کیفیت ندیدم و پیشنهادی هم نداشتم. خلاصه از همین تریبون اعلام می کنم که دلم برای فیلم های طنز تنگ شده و اگر فیلمنامه خوبی وجود دارد بازی میکنم.

وی همچنین گفت:  درباره فیزیک بدنم در این فیلم خیلی سختی کشیدم یک طراحی خاصی برایم صورت گرفته بود که بسیار طاقت فرسا بود من با آن زندگی کردم و در صورتم هم تغییراتی ایجاد شد که صحبت کردن را برایم دشوار کرده بود. البته این را هم بگویم که با آن لباس به من خیلی خوش گذشت و فهمیدم که خانم‌های چاق خیلی بهشان خوش می‌گذرد.

درخشنده نیز در پایان گفت که زن قصه «زیر سقف دودی» دارای هویت ایرانی است و تمام تلاشش را می‌کند که از خود گذشتگی داشته باشد و در این راستا خودش را هم فراموش کرده و وقف فرزند می‌کند.

وی در پایان عنوان کرد که نسل دهه هفتادی ها خطرناک‌تر از دهه شصتی‌ها هستند، افزود: من اگر بخواهم یک دهه شصتی را به تصویر بکشم برایم راحتتر و آنها مظلوم تر هستند اما دهه هفتادی‌ها حسابگر تر هستند و روحیاتشان متفاوت است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.