دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴

در نشست خبری اتفاق افتاد

واکنش مستانه مهاجر به حضور «اسرافیل» در جشنواره برلین/ اعتراض شدید اهالی رسانه به رفتار اخیر برخی از سینماگران

نشست خبری فیلم اسرافیل

سینماپرس: نشست «اسرافیل» در حالی در برج میلاد برگزار شد که عوامل فیلم دقایقی از وقت نشست خود را در اختیار خبرنگاران گذاشتند تا نکاتی را مطرح کنند.

به گزارش سینماپرس، شامگاه دوشنبه ۱۸ بهمن پیش از شروع نشست خبری فیلم سینمایی «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهده یکی از خبرنگاران سینمایی حاضر در جلسه با اجازه از این کارگردان درخواست کرد تا ۵ دقیقه از زمان نشست را به صحبت های وی اختصاص دهد.

این خبرنگار به نمایندگی از اهالی رسانه گفت: طی روزهای گذشته ما در برج میلاد برای پوشش اخبار جشنواره حضور داشتیم و با فشار کاری فراوان کنار هنرمندان بودیم و سعی کردیم صحبت هایشان را به درستی و در اسرع وقت انعکاس دهیم اما متاسفانه برخی از دوستان سینماگر احترام خبرنگاران را نگه نداشتند. این در حالی است که ما طی این شب ها بعضا تا ساعت ۳ صبح در برج میلاد حضور داریم تا بتوانیم با پوشش خبری مناسب شرایط را برای دیده شدن فیلم های سینماگران فراهم کنیم. سینماگران عزیزی که در نشست های پرسش و پاسخ فیلم هایشان شرکت می کنند قرار است پاسخگوی سوال های خبرنگاران باشند اما متاسفانه برخی از دوستان به جامعه خبری توهین می کنند. به عنوان مثال در نشست خبری که شب گذشته در برج میلاد برگزار شد خانم بازیگر حاضر در نشست ضمن توهین دوباره به خبرنگاران بر بی احترامی چند ماه پیش خود به تعدادی از خبرنگاران اصرار کرد این در حالی است که آن چهار خبرنگار مورد نظر چهار نفر از شریف ترین خبرنگاران سینمای ایران به شمار می روند و هیچ وقت نسبت به هنرمندان بی احترامی از سوی آنها نشده است.

اعتراض به رفتار برخی از نیروهای تشریفات جشنواره با خبرنگاران نیز از سوی نمایندگان اهالی رسانه مطرح شد.

محمود گبرلو در ادامه صحبت های معترضانه خبرنگاران بیان کرد: سینماگران به اهالی رسانه نیاز دارند و باید احترام دوطرفه حفظ شود. در حوزه تشریفات نیز اگر مشکلی پیش آمده یا اشتباهی رخ داده است آقای غریب پور باید پاسخگو باشد.

بهروز غریب پور رئیس کاخ جشنواره نیز بیان کرد: حرف شما خبرنگاران درباره لزوم حفظ احترام و شأنتان کاملا درست است. من به عنوان هنرمند این جامعه و کسی که سال ها در رسانه کار کرده است از همه شما به خاطر بی احترامی هایی که صورت گرفته است عذرخواهی می کنم.

پس از این بخش که البته با اعتراض پژمان بازغی بازیگر فیلم «اسرافیل» رو به رو شد که چرا وقت نشست آنها به این سخنان اختصاص یافته است، نشست آغاز شد.

آیدا پناهنده کارگردان، مستانه مهاجر تهیه کننده، ارسلان امیری فیلمنامه نویس، مجید پوستی آهنگساز، سودابه خسروی چهره پرداز، مرتضی قیدی فیلمبردار، مریلا زارعی، پژمان بازغی، پوریا رحیمی سام بازیگر، سودابه خسروی چهره پرداز، جهانگیر میرشکاری صدابردار فیلم «اسرافیل» از حاضران در نشست بودند.  

مستانه مهاجر در سخنانی گفت: با اینکه «اسرافیل» فیلم خیلی سنگینی بود ولی خودم آن را دوست دارم و فکر می‌کنم بهترین نتیجه را با کمک همه عوامل گرفتم. از همه دوستانی که در این کار پر از حادثه من را همراهی کردند تشکر می کنم.

این تهیه‌کننده درباره حضور فیلمش در جشنواره برلین نیز توضیح داد: این خبر را ما منتشر نکرده بودیم ولی وقتی این خبر اعلام شد مجبور شدم به صورت رسمی این خبر را اطلاع‌رسانی کنم تا بتوانیم از حاشیه‌هایی که ممکن بود برای فیلم به وجود بیاید، جلوگیری کنیم. این فیلم قرار بود در بخش فرم شرکت داده شود که در این بخش فیلم تنها سه اکران دارد که ما به همین دلیل فیلم را به برلین ندادیم. اگر بخش اصلی بود احتمالا فیلم را می‌فرستادیم.

آیدا پناهنده هم در پاسخ به اینکه با فیلمی دو پاره روبه رو هستیم، اظهار کرد: حتی می‌توان گفت با فیلم سه‌پاره‌ای روبه رو هستیم. ساختار فیلم اینگونه است که اصلا قرار بود این طور باشد، داستان با یک کاراکتر شروع می‌شود بعد به کاراکتر دیگری می‌رسد. فیلم‌های خیلی بزرگی در سینمای جهان ساخته شده‌اند که همین چندپارگی را دارند و باید منتظر بمانید که کجا این داستان‌ها به یکدیگر می‌رسند و همدیگر را کامل می‌کنند.

کارگردان «ناهید» با اشاره به پذیرفته شدن فیلمش در جشنواره‌های بین‌المللی است، گفت: فیلم «ناهید» در آمریکای جنوبی، آسیا و اروپا اکران گسترده‌ای داشت و آدم‌های زیادی این فیلم را دیدند و من توانستم با مردم عادی درباره آن بحث کنم و برایم جالب بود که زن‌هایی در کشورهای دیگر هم بودند که با همین مشکلات روبه رو بودند و این بخش برای من جذابیت زیادی دارد.

پناهنده درباره ریتم فیلمش که آن‌ را کند دانستند، گفت: به نظر من این ریتم کمی کند است ولی قرار نیست همه فیلم‌ها تند باشند.

مریلا زارعی هم در سخنانی گفت: من این فیلم و حس و حالش را دوست دارم به ویژه زنانگی جاری در فیلم را به خوبی حس می کردم حتی دوست داشتم بازیگر فیلم نبودم و بیشتر خودم را در احوال فیلم قرار می دادم.

وی افزود: من خانواده سخت گیری دارم که به دقت انتخاب نقش هایم را دنبال می کنند و آنها هم این فیلم را خیلی دوست داشتند. ابعاد کشف نشده ای در فیلم است که با یک بار دیدن نمی توان به آن اشاره کرد.

پوریا رحیمی سام نیز بیان کرد: چیزی که برای من آموزنده بود بزرگ منشی بازیگران باتجربه فیلم بود. من خیلی ممنونم از این صفت بزرگی که برای ما به یادگار گذاشتند.

پژمان بازغی دیگر بازیگر فیلم هم در سخنانی بیان کرد: ما در شرایطی در فیلم «اسرافیل» بازی کردیم که برف سنگین می آمد و حتی جانمان را کف دست گذاشتیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.