سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۳

سهیلی در نشست خبری «گشت ۲»:

اینجا نیستم که ثابت کنم فیلمم سخیف است یا نه!/امیدوارم اتفاقات گشت ارشاد دوباره تکرار نشود!/ صحبت های سهیلی در دفاع از پولاد کیمیایی

سعید سهیلی در گشت۲

سینماپرس: نشست خبری فیلم سینمایی «گشت ۲»، ساخته سعید سهیلی در حالی برگزار شد که سهیلی معتقد بود هر کسی حق دارد فیلمی را بپسندد یا نپسندد و کارگردان حق ندارد که از این امر ناراحت بشود یا بخواهد توهین کند.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی گشت ۲ با حضور عوامل فیلم در سالن سعدی برج میلاد تهران برگزار شد.

در ابتدای نشست سعید سهیلی با تشکر از همه کسانی فیلم را دیدند و خوششان آمد یا عده ای که خوششان نیامد، عنوان کرد: من از آقای اعلایی خواهش کردم در این جلسه حضور داشته باشند به دلیل اتفاقاتی که چند شب پیش در اینجا رخ داده است.

وی افزود: انسان ها حقوق زیادی دارند ما راجع به اکثر حقوق مردم صحبت میکنیم اما حق دوست داشتن یا نداشتن را کمتر توجه کردیم و بخاطر این امر کسی ملامت یا سرزنش نباید بشود، در سینما خیلی کمتر به این حق توجه می شود یعنی تا فردی چیزی را دوست ندارد سریع مورد تهمت و انگ قرار می گیرد.
وی افزود: مطلب دیگر این است که هر انسانی می تواند یک فیلم را دوست داشته یا نداشته باشد و هیچ کارگردانی  حق ندارد که ناراحت شود در نهایت این احترام است که باید حفظ شود.د
سهیلی در پاسخ به سوالی گفت که برای ساخت فیلم، ارشاد نقشی نداشته افزود: به دلیل اینکه فیلم به تایم واقعی نرسیده و می بایست نود دقیقه تمام شود اما صد و شش دقیقه شد. من یادم است اولین فیلمی که ساختم «مردی شبیه باران» بود که آن زمان به مرحوم امامی گفتم برخی سکانس ها را دربیاورید. یادم است آن سکانس ها ماند و بعد از جشنواره خارج کردیم و برای این فیلم هم چنین چیزی مطرح شد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینجا سبک سهیلی سخیف شده و علت آن چیست، گفت: البته این پرسش نبود اما کم انصافی است که فیلم را سخیف بدانیم، بالاخره ما تلاش کردیم به مخاطب احترام گذاشته و قرار نیست من اینجا ثابت کنم فیلم سخیف نیست، به نظرم بهتر است بعد با هم صحبت کنیم و شما بفرمایید که چرا این فیلم را سخیف می دانید.

سپس سحر قریشی نیز عنوان کرد: عده ای در سینما هستند که برایم خیلی مهم اند، یکی از آنها آقای سهیلی است که چشم بسته برایشان کار انجام می دهم و همین.

ایوبی نیز با اشاره به پنجمین همکاری اش با سهیلی گفت: لحن تدوین کار خیلی سخت بود. کما اینکه کار با لحن طنز آغاز میشود اما جدی ادامه پیدا میکند. ما دوازده ساعت قبل جشنواره کار کار را آماده کردیم و این فرصت برایمان پیش نیامد که کار را ببینیم و طبیعتا باید برای اکران مردمی تغییراتی در آن ایجاد کنیم.


سهیلی در ادامه گفت: من قبل از این نشست چند جلسه در نشست ها حضور یافتم تا چیز یاد بگیرم. سال ۹۱ سر اکران «گشت ارشاد» اتفاقی افتاد که من گفتم این شتر در خانه من خوابیده که اگر هِی نکنم در خانه بقیه هم میخوابد در آن دوره اگر کسی عطسه میکرد خانه سینما آن را بیانیه میکرد بچه های سینما خیلی کمک کردند تا شرایط تغییر کند.

وی افزود: دیگر آن زمان گذشت که چپ و راست با هم بجنگند، الان همه جناح ها با هم گفت و گو میکنند، الان هم امیدوارم اتفاقات گذشته دوباره سر این فیلم تکرار نشود و فیلم در اکران هم موفق شود چرا که به قول آقای فرخ نژاد فیلم را واقعا برای مردم ساختیم، چون میدانم سال بعد فیلم ها بیشتر فیلم هستند و سینمایی نیستند و سینما خلوت می شود، این فیلم عین سینما است و برای تماشاچی ساخته شده است.


سهیلی در ادامه گفت: هر کارگردانی ضمن اینکه قصه ای را روایت میکند خود را هم روی پرده به نمایش میگذارد این مواردی که در فیلم های من تکرار می شود ناخوداگاه من را نمایش می دهد، من همیشه در مدرسه بر آخرین نیمکت مینشستم و این سهیلی اگر بر نیمکت اول می نشست، شخص آرام تری بود

سپس ساعد سهیلی نیز عنوان کرد که همیشه قسمت دوم کارها خطرناک و اکثرا نگران کننده است، افزود: من هم نگران بودم چون تعصب خاصی به این کار داشتم و خوشحالم که قسمت دوم کار حداقل اگر بهتر نشده بدتر هم نشده است.

سپس مهدی محمدنژادیان نیز درباره نشان دادن آقازاده بازی در سینما و سایر شوخی ها که در پس پرده آن مسایلی نهفته است، گفت: باید به کاراکترها درست توجه کنیم تا نقدمان صحیح باشد.

در ادامه نشست پولاد کیمیایی با بیان اینکه نقد در جامعه ما مقداری عصبی شده است، گفت: این فیلم در عین نشان دادن لایه های تلخ جامعه ، کمیک است اگر شخصیت های حرکت های جلفی هم دارند همه داشته هایشان است.

در نهایت سهیلی درباره اتفاقی که در نشست خبری فیلم آقای کیمیایی رخ داده گفت: من حاضر هستم برای جشن تولد هر یک از هنرمندی فیلم بگیرم اما خالق گوزن ها و قیصر را سطحش را پایین نیاوریم چرا که کیمیایی یک قله است. همه خبرنگاران در ادامه این صحبت برای سهیلی دست زدند.

همچنین حمید فرخ نژاد با اشاره به دشوار بودن کار در حیطه طنز گفت: متأسفانه در این حیطه خیلی زود به آدم ها بر می خورد این ایراد بر نقد کشور ما وارد است، متأسفانه نقدها در خلأ رخ می دهد چرا که اینجا نظارت کمتر است و منتقدین باید بیشتر دقت کنند.

در حاشیه اعتراضات خبرنگاران به پولاد کیمیایی نیز ، وی عنوان کرد: پدر من ۷۵ سال سن دارد و اگر اتفاقی برای او بیافتد من خودم را نمی بخشم بالاخره وی ۵۰ سال است که در سینما کار میکند و از نسل دیگری است من احساس کردم که پدرم آن شب حالش خوب نیست و می بایست آن حرف را می زدم تا اوضاع بهتر شود.

در پایان نشست نیز سعید سهیلی در دفاع از پولاد کیمیایی مبنی بر آن نشست پر حاشیه مسعود کیمیایی گفت: هر فرزندی قهرمان اول و آخر زندگی اش پدرش است، برای یک فرزند خندیدن به فیلم قهرمان پدرش سخت است و ناخواسته فریاد ممکن است که از گلویش خارج شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.