چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

خردمندان: «بیست و یک روز بعد» درباره رویای فیلمسازی نوجوانان است

بيست و يك روز بعد

سینماپرس: سیدمحمدرضا خردمندان کارگردان فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» گفت: این اثر سینمایی درباره رویای فیلمسازی نوجوانان است و چالش های نوجوانان برای دستیابی به این رویا را به تصویر کشیده است.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مضمون اصلی «بیست و یک روز بعد» تلاش و اراده انسان ها است. ما در این فیلم با مبحث مهم تلاش و اراده نوجوانان روبرو هستیم و من سعی کردم تا روحیه امید را به تمامی نوجوانانی که با رویا و آرزوهای مختلف زندگی می کنند تزریق کنم.

خردمندان سپس با بیان اینکه این اثر سینمایی فضای نسبتا متفاوتی با آثار روتین سینمای ایران دارد اظهار داشت: ما امروزه در فضایی مشغول به کار هستیم که اغلب ایده ها و فیلمنامه ها و فیلم ها شبیه به یکدیگر هستند و همگی از یک مضمون پیروی می کنند و فکر و ایده تازه ای در ذهن فیلمسازان و فیلمنامه نویسان وجود ندارد و من تمامی تلاشم را به کار بردم تا در اولین ساخته سینمایی ام از فضاهای رایج آپارتمانی دوری کنم و فضاها و لوکیشن های جدید را به مخاطبان نشان دهم.

این فیلمساز در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوأل که کار کردن با بازیگران کودک و نوجوان تا چه میزان سختی دارد اظهار داشت: ما برای بازی گرفتن حرفه ای از کودکان و نوجوانان با چالش جدی مواجه بودیم اما تمامی تلاش خود را به کار بردیم تا همه آن ها را به یک سطح معقول و حرفه ای برسانیم و خوشبختانه بر اساس نظراتی که از افراد مختلف گرفته ام در این راستا موفق بوده ایم.

خردمندان در خاتمه تأکید کرد: صرف اینکه داستان اصلی این اثر سینمایی مربوط به کودکان و نوجوانان می شود ما نباید تصور کنیم که تنها این بخش از جامعه مخاطبان اصلی «بیست و یک روز بعد» هستند چرا که این فیلم در اصل متعلق به بزرگسالان است اما کودکان و نوجوانان هم به دلیل آنکه شخصیت های اصلی فیلم را بازیگران کودک و نوجوان تشکیل می دهند و این فیلم دغدغه های آن ها را مطرح می کند از این اثر استقبال خواهند کرد.

گفتنی است؛ در این فیلم ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی، سینا رازانی، رضا استادی و حسین شریفی به ایفای نقش می پردازند.

«بیست و یک روز بعد» تازه ترین محصول حوزه هنری، ملودرامی اجتماعی محسوب می شود که تمام فیلمبرداری آن در حاشیه تهران و کرج انجام شده است. فیلمنامه این اثر توسط سیدمحمدرضا خردمندان و احسان ثقفی به نگارش درآمده و قصه زندگی نوجوانی به نام «مرتضی» است که در راه تحقق رویای ناکام پدرش، با چالش بسیاری روبرو می‌شود.

در خلاصه داستان «بیست و یک روز بعد» آمده است: «همیشه همینجوریه! آخرین بار هوا ابر شد. باد گرفت. درختا داشتن از جا کنده می‌شدن. اونقدر بارون شدید شد که سیل شهرو گرفته بود. پرنده‌ها دور و بر لونه‌هاشون جیغ می‌کشیدن. یکی از بچه‌ها قسم می‌خورد خودش دیده خورشید یکی دوبار نورش کم و زیاد شده ...»

عوامل فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» عبارتند از کارگردان: سیدمحمدرضا خردمندان، تهیه کننده: محمدرضا شفاه، نویسنده: سیدمحمدرضا خردمندان، احسان ثقفی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، مشاور هنری کارگردان: محمد لطفعلی، طراح صحنه و لباس: کامیاب امین عشایری، تدوین: محمدرضا مویینی، هدی مویینی، مدیر تولید: ابراهیم زاهدی فر، مدیر صدابرداری: امیر نوبخت، طراح گریم: جلال موسوی، طراحی و ترکیب صدا: محمود موسوی نژاد، موسیقی: علیرضا کهن دیری، مدیر جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: محمدرضا نجفی امامی، مدیر برنامه ریزی: سعید عباسی، مدیر تدارکات: رسول سیدحاتمی، عکاس: نوید سجادی حسینی، تصویربردار پشت صحنه: محمد مهدی پور، مدیر تبلیغات: سیدعلی طباطبایی نژاد، مشاور رسانه‌ای: هادی فیروزمندی، مجری طرح: باشگاه فیلم سوره.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.