شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

انتقاد شدید کارگردان انیمیشن «رهایی از بهشت» از فجر

اینجا اصلا انیمیشن نگاه نمی‌کنند/ چرا این فیلم را در بخش مسابقه پذیرفتید؟

نشست خبری انیمیشن سینمایی «رهایی از بهشت»

سینماپرس: علی نوری‌اسکویی، تهیه‌کننده و کارگردان انیمیشن «رهایی از بهشت» در یادداشتی از عوامل فیلم خود که در جشنواره فیلم فجر زحمات‌شان نادیده گرفته شد، عذرخواهی کرد.

به گزارش سینماپرس، کارگردان انیمیشن «رهایی از بهشت» به عنوان تنها اثر انیمیشنی حاضر در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر در یادداشتی اعتراض خود را نسبت به رفتاری که با این اثر در جشنواره شده است، اعلام کرد. وی که فیلمش در هیچ بخشی از جشنواره نامزد نشده بود، با بیانی کنایه‌وار نوشت: «معذرت می‌خواهم از همه هنرمندانی که 4 سال بی‌ادعا برای تولید یک اثر انیمیشن آبرومند در کنار من زحمت کشیدند. معذرت خواهی می‌کنم شما را در میهمانی‌ای همراه کردم که میزبانان آن هیچ شناختی از میهمان‌شان نداشتند.

معذرت می‌خواهم از دوستانی که امروز اسم‌شان زینت‌بخش تیتراژ فیلم‌های مطرح هالیوود است و صرفا برای کمک به خلق فیلمی بی‌ادعا برای کشور خودشان چندی کنار من بودند».

اسکویی در ادامه به انتقاد از جشنواره فجر پرداخت و با اشاره به ضعف‌های داوری، متن خود را اینچنین ادامه داد: «اینجا جایی است که بیش از 60 دقیقه موسیقی پرحجم یک فیلم دیده نمی‌شود اما موسیقی تیتراژ یک فیلم... اینجا بیش از 70 دقیقه جلوه‌های ویژه بصری در یک فیلم دیده نمی‌شود اما... اینجا نمی‌دانند صدای یک فیلم سینمایی انیمیشن از هیچ ساخته می‌شود. راستی اینجا شاید اصلا فیلم انیمیشن نگاه نمی‌کنند. یعنی فیلم ما را دیده‌اند؟ قرار دادن این فیلم در آخرین سانس جشنواره شاید خیلی هم بی‌حکمت نیست... و جواب یک سوال را اصلا نمی‌فهمم چرا این فیلم را در بخش مسابقه پذیرفتید؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.