شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

وزیر ارشاد خبر داد؛

٣٥ میلیارد تومان اعتبار برای تولید فیلم های فاخر سینمایی در سال ۹۶/ بودجه سینماها چه مقدار افزایش یافت؟

سیدرضا صالحی امیری

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خبر افزایش ۳۹ درصدی بودجه سینماها گفت: برای تولید فیلم‌های فاخر سینمایی ٣٥ میلیارد تومان در سال ٩٦ اعتبار پیش‌بینی شده است.

به گزارش سینماپرس،  سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه مازندران افزود: هدف از تشکیل این سازمان، سپردن همه فعالیت های حوزه به رسانه ها به افراد متخصص است.

 
وی ادامه داد: با تشکیل سازمان نظام رسانه ای، مشکلات رفاهی، بیمه، رسیدگی به تخلفات رسانه ای در مطبوعات، خبرگزاری ها و سایت های خبری زیر پوشش مستقیم و تخصصی این سازمان قرار خواهد گرفت.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل سازمان نظام رسانه ای را اقدامی بزرگ توصیف کرد و افزود: این مطالبه بحق رسانه ای کشور بود که سبب می شود تا فعالیت های این حوزه در کشور هدفمند شود.
 
تهیه پیش نویس سازمان نظام صنفی هنری  
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برنامه این وزارتخانه برای تشکیل سازمان مستقل نظام هنری خبر داد و گفت که پیش نویس اولیه این سازمان نیز تهیه شده است.
 
وی افزود: هدف اصلی از تشکیل دو سازمان جدید رسانه ای و هنری، انتخاب افراد متخصص در هر سازمان و رسیدگی تخصصی تر و پویا تر شدن فعالیت های تخصصی فعالان زیر پوشش این سازمان هاست.
 
صالحی امیری گفت: این، یک اقدام و تحول زیرساختی در این دو بخش مهم فرهنگی کشور است که اصحاب تخصصی این دو نهاد، افرادی را که متخصص همان رشته هستند، انتخاب می کنند و سیاستگذاری و نظارت دقیق را بر عهده آنان می گذارند.
 
 افزایش ٣٩ درصدی بودجه سینماهای کشور  
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به افزایش ٣٩ درصدی بودجه سینماهای کشور در لایحه بودجه سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: برای تولید فیلم های فاخر سینمایی نیز ٣٥ میلیارد تومان در سال ٩٦ اعتبار پیش بینی شده است.
 
وی افزود: یکی از برنامه های جدی و مهمی که سال آینده در حوزه سینمایی پیگیر آن هستیم، تولید یک فیلم مستند و سینمایی بلند در هر استان است و اکنون نیز تولید فیلم سینمایی در خوزستان و چند استان دیگر آغاز شده است.
 
صالحی امیری گفت: قصد داریم تولیدات سینمایی استان ها به روی پرده سینماهای کشور و تلویزیون برود و از همه استان ها می خواهیم که از همه توان و ظرفیت خود از این فرصت ایجاد شده، استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.