یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

تلاش مدیران ارشاد برای تعطیلی برنامه هفت

وقتی تاوان سومدیریت ایوبی در سینما را مدیران تلویزیون می‌دهند!/ آیا رسانه ملی باز هم اشتباه تعطیلی «ثریا» را تکرار می‌کند؟

ایوبی در برنامه هفت

سینماپرس: مدیران دولتی در حالی به دنبال تعطیلی برنامه هفت هستند که مسبب اصلی فجایع داوری جشنواره فجر امسال بدون شک حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و اشتباه او در انتخاب گزینه‌ای نامناسب برای دبیری جشنواره فجر بود.

به گزارش سینماپرس، سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در حالی به عنوان یکی از پرحاشیه‌ترین دوره‌های این رویداد فرهنگی برگزار شد که حواشی آن همچنان ادامه دارد و هر روز یکی از اهالی سینما یا کارشناسان نسبت به فاجعه داوری و سیمرغ‌هایی که به صورت کاملا غیراصولی در میان برخی از هنرمندان تقسیم شد، اظهار نظر می‌کنند.

در طی برگزاری این دوره از جشنواره فیلم فجر برنامه هفت با اجرای بهروز افخمی یکی از معدود فعالیت‌های رسانه ملی بود که توانست ارتباط مردم را با جشنواره فجر که همواره به عنوان رویدادی نخبگانی و غیرمردمی اداره شده است، بیشتر کرد. برنامه‌ای که با طرح مسائل مهمی در ارتباط با نسبت سینما و مردم توانست پس از مدت‌ها ارتباط مردم عادی جامعه و نه صرفاً مخاطب حرفه‌ای سینما را با هنر هفتم بیشتر کند.
اما صراحت برنامه هفت و نقدهای صورت گرفته دراین برنامه به فاجعه داوری این دوره از جشنواره و ضعف‌های مفرط تیم اجرایی، هیئت انتخاب و از همه مهم‌تر آثار حاضر در این دوره از جشنواره به مذاق مدیران سینمایی به ویژه وزیر ارشاد و معاون سینماییش حجت‌الله ایوبی خوش نیامده است.
وقتی توان اشتباهات ایوبی در سینما را مدیران تلویزیون می‌دهند!/ آیا رسانه ملی باز هم اشتباه تعطیلی «ثریا» را تکرار می‌کند؟
اتفاقی که باعث شد مسئولان جشنواره در اقدامی عجیب و غیرمنطقی مانع از حضور تیم رسانه‌ای برنامه هفت در مراسم اختتامیه جشنواره سی‌وپنجم شوند.
اما این واکنش‌های غیرمنطقی به همین جا ختم نشد و شنیده‌ها حاکی از آن است که ایوبی، رئیس سازمان سینمایی از وزیر ارشاد خواسته تا با رئیس صداوسیما صحبت کند و طرح تعطیلی موقت این برنامه و تغییر مجری و کارشناس آن را مطرح کرده است. طرحی که مورد موافقت وزیر نیز قرار گرفته و شنیده‌ها از دیدار وزیر ارشاد با رئیس رسانه ملی و درخواست او برای تعطیلی برنامه هفت حکایت دارد.  
باید دید در شرایطی که چندی پیش رئیس صداوسیما پخش برنامه «ثریا» را در پاسخ به اعتراض مسئولان دولتی به این برنامه متوقف کرد، آیا در ارتباط با برنامه پرمخاطب و موفق «هفت» نیز دچار چنین اشتباهی می‌شود یا نه.
* فردا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.