جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

سیفی: مدیران نمی خواهند که دردها، مصائب و مشکلات سینما و سینماگران را ببینند و بشنوند/ «بچه های جسور» را سوزاندند!

حجت الله سیفی*

سینماپرس: حجت الله سیفی کارگردان سینما که به تازگی یکی از آثارش با عنوان «بچه های جسور» روی پرده سینماها رفته با ابراز انتقاد شدید از مدیران سینمایی گفت: با صراحت تأکید می کنم که دست های انگلیسی برای به کار گماردن مدیران فرهنگی و سینمایی در کار است چرا که هیچ نشانی از آنچه ما به عنوان یک ایرانی مسلمان می شناسیم در این افراد وجود ندارد.

کارگردان فیلم سینمایی «عروس کاغذی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران سینمایی و فرهنگی کشور ما به هیچ عنوان مناسب نیستند و هیچکدام شان به درستی سرجای شان قرار نگرفته اند؛ این مدیران نه سینما را می شناسند و نه دغدغه ای برای رفع بحران های سینما دارند. در این میانه سینمای کودک و نوجوان که همیشه و در همه سال ها حقیر و کوچک شمرده می شده به طور کل توسط این افراد نادان و ناآگاه دیده نمی شود و به حساب نمی آید.

وی ادامه داد: ما چگونه انتظار داریم که کودکان این سرزمین به درستی رشد و نمو پیدا کنند وقتی که هیچ یک از مدیران وزارت فرهنگ و وزارت آموزش و پرورش دغدغه ای برای تولید آثار فرهنگی و هنری مناسب برای آن ها ندارند؟ در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا سینما است که وظیفه اصلی را برای تربیت کودکان و نوجوانان بر عهده دارد و با تولید فیلم های مفید و با ارزش کودکان آن کشورها ضمن داشتن لحظاتی شاد و مفرح درس زندگی می گیرند.

سیفی خاطرنشان کرد: در بی کفایتی و بی خردی مدیران ما همین بس که به جای آنکه برای کودکان دست به تولید و اکران گسترده آثار ارزشمند بزنند آن ها را به تماشای فیلم هایی نظیر «آس و پاس» و «سلام بمبئی» و... می برند که به هیچ عنوان مناسب سن و سال آن ها نیست و اگر سیستم نظارتی درستی در سینمای کشور ما وجود داشت تماشای این آثار برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع اعلام می شد؛ زمانی که کودکان و نوجوانان ما به تماشای این گونه آثار می روند ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که بلوغ زودرس در کشور ایجاد نشود و از سنین پایین کودکان و نوجوانان دست به جرائم متعدد نزنند.

کارگردان فیلم سینمایی «سهم من از زندگی» افزود: «بچه های جسور» را سوزاندند؛ دست هایی در کار است که آثار بی پیرایه، ساده و غیر مبتذل در سینمای ایران دیده نشوند. چه کسی در این سینما قرار است جواب نفروختن فیلم من و ضرر و زیان هایم را بدهد؟ من با صراحت تأکید می کنم که دست های انگلیسی برای به کار گماردن مدیران فرهنگی و سینمایی در کار است چرا که هیچ نشانی از آنچه ما به عنوان یک ایرانی مسلمان می شناسیم در این افراد وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به تبلیغات فیلم ها در شبکه ماهواره ای «جم» اشاره کرد و گفت: جالب است که مدیران بی خرد سازمان سینمایی فروش نسبتاً خوب برخی از فیلم ها را به مدیریت خود ربط داده اند، این در حالی است که اگر شبکه های ماهواره ای تبلیغات فیلم های سینمایی را انجام نمی دادند امروزه ما در بدترین شرایط رکود فروش سینماها به سر می بردیم.

سیفی در خاتمه افزود: می دانم که مدیران سینمایی این حرف ها را نمی شوند چرا که آن ها مدت ها است خودشان را به نشنیدن و ندیدن زده اند و نمی خواهند که دردها، مصائب و مشکلات سینما و سینماگران را ببینند و بشنوند اما دیگر ما جانمان به لبمان رسیده و بیش از این نمی توانیم ساکت بنشینیم و مرگ و اضمحلال این سینما را مشاهده کنیم.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان «بچه های جسور» آمده است: دانیال و خواهرش در یک جستجوی ذهنی وارد یک شهر قدیمی زیر زمینی می شوند که آدم هایش به طلسم افسونگر گرفتار شده اند. آدم هایی که یا بشکل حیوان در آمده اند و یا به مردان کوتوله ای تبدیل شده اند...

عوامل تولید این اثر سینمایی عبارتند از: نویسندگان: حجت اله سیفی، شهناز ارسالی، موسیقی: سید محمد میر زمانی، تولید: مهرداد فلاهتگر، فیلمبردار: محمد بیات، تدوین: حجت الله سیفی، صدار بردار: جمشید آزموده، طراح صحنه و لباس و ساخت ماکت: شهناز ارسالی، گریم: ایرج نسیمی، رویا حمزه لویی، مجری طرح: ناهید فیلم. بازیگران: رضا ایرانمنش، لیلا بوشهری، مهرداد فلاحتگر، محمد بزرگمهر، محمد نوری، رویا حمزه لویی، مریم یوسف / بازیگران نوجوان: مسیح سیفی، زهرا عباس زرگری، یعقوب نفهان.

نظرات

  • ۱۳۹۵/۱۱/۲۹ - ۱۳:۳۲
    1 0
    تنها راه دمیدن روح تعهد در هنر وسینما خارج کردن ودورساختن آنها از سیطره مدیریت وزارت ارشاد است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.