دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

ایندوی وایر: آقای ترامپ فیلم‌های ایرانی را تماشا کن!

ایلنا: نشریه ایندی وایر با انتشار متنی تند علیه ترامپ به او پیشنهاد داد تا برای شناخت ایران چند فیلم ایرانی تماشا کند

جمشید اکرمی؛ استاد رشته سینما در امریکا؛ به دعوت نشربه معتبرایندی وایر؛ نامه تندی خطاب به دونالد ترامپ در واکنش به فرمان او برای منع ورود شهروندان مسلمان هفت کشور به امریکا نوشته و او را برای شناخت بهتر ایرانیان تشویق به تماشای چند فیلم ایرانی کرده است.

 ایندوی وایر / ترامپ


در این نامه که با تصویر نگاه پرمعنی بازیگر فیلم بادکنک سفید به ترامپ منتشر شده، آمده است: در همان شبی که مسافران مسلمان در فرودگاه‌های امریکا بازداشت می‌شدند؛ ترامپ سرگرم تماشای اولین فیلم‌اش در سینمای کأخ سفید _فیلم انیمیشن در جستجوی دوری درباره اسارت یک ماهی مهاجر در امریکا_ بوده. در همان زمان نمایش فیلم فروشنده هم در امریکا شروع شده و استقبال گرم مردم و منتقدین را برانگیخته است.

اکرمی در نامه‌اش به ترامپ خاطرنشان کرده که شاید اگر او فروشنده را دیده بود، فرمان منع ورود مسافران مسلمان را صادر نمی‌کرد چراکه این فیلم و فیلم‌های ایرانی مشابه آن، تصویرهایی واقعی از ایران و ایرانیان ارئه می‌کنند که از دید فیلمسازان ایرانی ترسیم شده‌اند. این تصاویر جلوه‌هایی از انسانیت ایرانی‌ها را در خود دارد که کاملاً مغایر تصورات نادرستی است که ترامپ و اطرافیانش از آنها دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.