سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰

با سفر نمایندگان فیاپف به تهران

جشنواره جهانی فیلم فجر در آستانه ثبت بین المللی

پوستر سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: با سفر نمایندگان فیاپف به تهران ثبت جهانی جشنواره جهانی فجر بررسی می شود.

به گزارش سینماپرس، سال گذشته در برلین در دیداری که رضا میرکریمی با هیئت رئیسه فیاپف (فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های تهیه کنندگان فیلم) با حضور محمدمهدی عسگرپور نایب رییس این فدراسیون داشت از آن‌ها قول گرفته است که برای ارزیابی جشنواره به تهران بیایند.

جشنواره جهانی معیارهای مورد نظر آنها را برای یک جشنواره دریافت کرده و جشنواره، امسال روی آن معیارها کار کرده است.

طبق توافق، نمایندگان فیاپف امسال به ایران می‌آیند که جشنواره را ببینند و با ارزیابی‌هایشان، ثبت جهانی جشنواره را بررسی کنند.

محمد مهدی عسگرپور، نایب رییس فیاپف نیز امروز در برلین به خبرنگار ایسنا گفته است: در حاشیه برگزاری جلسه هیئت رئیسه و مجمع عمومی با اعضای مؤثر جلسه درباره جشنواره جهانی فجر ایران صحبت شد، چون در سال‌های گذشته این درخواست برای ثبت در فیاپف از سوی مدیران خیلی جدی مطرح نبود، ولی الان که آقای میرکریمی دبیر آن است، این اصرار وجود دارد تا این جشنواره به رویدادهای ثبت شده‌ی فیاپف بپیوندد.

عسگرپور ادامه داد: با توجه به صحبت‌های انجام شده، این آمادگی کاملاً وجود دارد که در خلال برگزاری جشنواره‌ی جهانی فجر که اوایل سال آینده در تهران برگزار می‌شود، احتمالاً دبیرکل فیاپف یا یکی از اعضای مؤثر هیئت رئیسه در جشنواره حضور پیدا کنند تا پس از آن گزارشی را در مجمعی که همزمان با جشنواره کن در فرانسه برگزار می‌شود، ارائه کنند تا تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: فعلاً به نظر می‌رسد مشکل خاصی دراین‌باره نداریم، به جز یکی دو مورد که آن هم قرار است در تهران بررسی شود.

به گفته او، یکی از این موارد به زمان برگزاری جشنواره جهانی فجر مربوط می‌شود، چون اگرچه این زمان (اردیبهشت‌ماه) در کشور ما زمان خوبی است، اما نزدیک بودن آن به جشنواره فیلم کن مشکلاتی را دارد و دراین‌باره حتی جشنواره فیلم پکن هم که نزدیک به زمان جشنواره کن برگزار می‌شود، تاریخ برگزاری خود را پس از یک سال و اندی بحث بالاخره تغییر داد.

آدرس سایت رسمی  جشنواره Fajriff.com  و  پست الکترونیکی جشنواره film@fajriff.com است.
سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، 21-28 آوریل 2017 (8-1 اردیبهشت 1396) در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.