چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

تصاویر انیمیشن‌های ایرانی روی پوشاک ایرانی +عکس

فیلم سینمایی انیمیشن«شاهزاده روم»

سراج 24: ماییم که تعیین می‌کنیم کودکانمان چطور تربیت شوند، با داستان‌های «بن تن» و «مرد عنکبوتی» یا با داستان های جذاب اسلامی-ایرانی مثل «شاهزاده روم»؟

صنایع فرهنگی عنصر مهمی در سبک زندگی اسلامی-ایرانی است. چیزی که شاید در مناسبات و برنامه‌ریزی های فرهنگی توجه چندانی به آن نمی شود.

روزی عروسک های دارا و سارا با همین نگاه سبک زندگی به تولید انبوه رسیدند اما متاسفانه با وجود صرف بودجه فراوان، این پروژه شکست خورد چون هیچ کودک ایرانی، دارا و سارا را نمی‌شناختند. این دو عروسک هیچ داستانی در ذهن کودک ایرانی نداشتند. قبل از آن نه کاراکتر یک برنامه تلویزیونی کودکانه بوده اند و نه کاراکتر یک انیمیشن داستانی. رهبر انقلاب آیت الله خامنه‌ای در دیدار چند سال قبلشان با شورایعالی انقلاب فرهنگی همین مساله را گوشزد کردند و از عروسک های دارا و سارا با عنوان پروژه های شکست خورده یاد کردند. عروسک هایی که بدون داستان می خواستند قلب و ذهن کودک ایرانی را درگیر کنند.

چند سال قبل که حوزه هنری کودکان راه اندازی شد، حرکت های موثری و خوبی در تولید صنایع فرهنگی آغاز شد. تولید انیمیشن‌ها و کارتون‌های شکرستان و پس از آن تولید لوازم التحریر و عروسک کاراکترهای شکرستان فرآیندی موفق و پر امید را شروع کرد.

سال 1393 بود که نام یک انیمیشن، سینمای ایران را تکان داد. «شاهزاده روم» انیمیشنی تمام ایرانی بود که برای اولین بار با کیفیتی کاملا متفاوت از گذشته به پرده نقره ای سینماها آمد. حامد جعفری تهیه‌کننده و هادی محمدیان کارگردان این پروژه سینمایی بودند.

تصاویر انیمیشن‌های ایرانی روی پوشاک ایرانی +عکس

شاهزاده روم داستان عاشقی و دلدادگی پرنسسی پاکدامن مسیحی به نام ملیکا را روایت می‌کند که از تبار پدر از نوادگان یشوعا وصی حضرت عیسی و از تبار مادر نواده قیصر روم است. سرنوشت این بانو به گونه‌ای رقم می‌خورد که وی نهایتاً به سرزمین‌های اسلامی سفر می‌کند. این پرنسس مسیحی نهایتاً پس از آنکه به همسری امام یازدهم شیعیان در می‌آید، مادر منجی بشریت یعنی حضرت حجت(عجل الله فرجه الشریف) می‌شود.

پس از اکران موفق این فیلم در سینمای ایران و جهان، لوازم التحریر شاهزاده روم هم تولید شد تا اینبار دانش آموزان ایرانی محصولی را استفاده کنند که داستان تمام شخصیت هایشان را می‌دانند و از آن لذت می‌برند.

حالا مسئولان این پروژه سینمایی، پیوست های فرهنگی کارشان را رها نکرده و از تولید و توزیع دومین سری از نوشت‌افزارهای شاهزاده روم خبر داده اند. شرکت های بزرگ سینمایی دنیا مثل والت دیزنی بیش از دو سوم سود دهی کارهایشان را به واسطه تولید و فروش صنایع جانبی و پیوست‌های فیلم به دست می‌آورند.

تصاویر انیمیشن‌های ایرانی روی پوشاک ایرانی +عکس

در حال حاضر لباس، نوشت‌افزار، پیکسل، لیوان، وسایل جشن تولد و جشن تکلیف بر اساس پویانمایی «شاهزاده روم» طراحی و تولید شده است که به زودی بخش جدیدی از این طراحی ها در اختیار خانواده های ایرانی قرار می‌گیرد.

تهیه‌کننده و کارگردان شاهزاده روم در حال حاضر بر روی پروژه جدیدی به نام «فیل شاه» کار می‌کنند که بازهم انیمیشنی سینمایی با مخاطب کودک و نوجوان است. پس از تجربه پروژه موفق شاهزاده روم قرار است محصولات جانبی انیمیشن جدید «فیل شاه» نیز تولید و روانه بازار شود.

تصاویر انیمیشن‌های ایرانی روی پوشاک ایرانی +عکس

حالا باید به آینده تربیت کودکان بر اساس داستان های جذاب ایرانی امیدوار بود. کودک مسلمان ایرانی با این داستان‌ها و با وسایلی که مرتبط به داستان‌های مورد علاقه‌اش است بزرگ می‌شود؛ با آنها درس می‌خواند و زندگی می‌کند. این ماییم که تعیین می‌کنیم کودکانمان چطور تربیت شوند، با داستان‌های «بن تن» و «مرد عنکبوتی» یا با داستان های جذاب اسلامی-ایرانی مثل «شاهزاده روم»؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.