چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

حضور متفاوت مدیران سینمایی در بازار برلین! +سند

فارس: مدیران بنیاد فارابی در شرایطی در بازار برلین حضور دارند که هیچ نامی از فیلم‌های ایرانی معرفی شده این نهاد به مخاطبان ارائه نشده و در فهرست منتشر شده بازار نام فیلم کارگردان فیلم‌های کوتاه و مستند به چشم می‌خورد!

سینمای ایران در شرایطی این روزها در بازار برلین حضور دارد که برخلاف دیگر کشورها تنها جنبه اجتماعی و فرهنگی این حضور برای مدیران جشنواره اهمیت دارد. این را می توان از بررسی فیلم‌های شرکت کننده که در لیست 23 صفحه‌ای منتشر شده در سایت بزرگترین بازار اروپا فهمید. از ایران تنها نام بنیاد سینمایی فارابی برده شده و در ذیل این نام هیچ فیلمی عنوان نشده است. این درحالی است که اکثر شرکت‌ها و برندهایی که از کشورهای مختلف در جشنواره حضور می‌یابند نام فیلمی که در بازار عرضه می‌کنند نیز عنوان می‌شود. اما درباره سینمای ایران اتفاق نیافتده است و در لیست منتشر شده در سایت جشنواره تنها فیلم‌هایی که از سینمای ایران امکان نمایش دارند مربوط به بابک گرانفر است .

 حضور مدیران سینمایی در بازار برلین


از این که چه فیلم هایی در غرفه ایران عرضه می شود و آیا امکان عرضه درست در بازار را دارد یا خیر بگذریم در ذیل نام بنیاد سینمایی فارابی  امیر اسفندیاری، علیرضا تابش،  محمد اسفندیاری و کامیار محسنین عنوان شده اما نام عکاس ویژه سازمان سینمایی، فرزاد اژدری کارمند فارابی و کارگردان سینما نیز این گروه را همراهی می‌کند. البته اژدری در جشنواره فیلم  سینمای کودک و نوجوان نیز فعال است اما در انتخاب آثار کودک و نوجوان برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان حضور اسفندیاری  اهمیت بیشتری دارد و می‌تواند تصمیم‌گیرنده بهتری در این حوزه باشد و با این اوصاف حضور کارگردان سینمای کودک ونوجوان در بازار برلین توجیه ناپذیراست.

در ذیل نام جشنواره جهانی فیلم فجر نام رضا میرکریمی (دبیر جشنواره) و امیر اسفندیاری به چشم می خورد که به نظر می‌رسد به جای میرکریمی، محمد مهدی عسگرپور از نمایندگان جشنواره جهانی فیلم فجر در بازار برلین حضور دارد. ظاهرا چندنفر از اهالی رسانه های نزدیک به دولت نیز تیم خبری بازار برلین را تکمیل‌ می کند.
 

 حضور مدیران سینمایی در بازار برلین


دکتر کرمی مدیر سیما فیلم ،محمدمهدی  یادگاری مدیر تامین برنامه خارجی سیما. اسماعیل زاده مدیر تامین برنامه شبکه سه و حسام پور مدیر تامین برنامه شبکه نمایش و نسیم در بازار برلین حضور دارند.

غرفه حوزه هنری با حضور مریم نقیبی مدیر بازرگانی و امور بین الملل سینمای مهر و طاهایی اداره می‌شود.

غلامرضا موسوی و نگین موسوی برای فیلم‌های موسسه فیلمیران، نسرین میرشب،  الهه  نوبخت نیز در بازار برلین حضور دارند.

 علی معلم و محمدرضا عباسیان هر دو سالهاست در بازار برلین حاضر می‌شوند اما نکته جالب و قابل تامل حضور  علی اوجی و نرگس محمدی در بازار برلین است که سوالات زیادی را اهالی سینما به همراه داشت. مانی حقیقی هم به عنوان سخنران پنل عباس کیارستمی در جشنواره برلین حضور دارد.

اما سوال اینجاست که این تعداد از مدیران دولتی برای ارائه چه فیلم‌هایی با این حضور گسترده در بازار برلین حضور یافتند. توقع می‌رود در شرایطی که مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در کنار دیگر مدیران این بنیاد در بازار برلین حاضر شدند حداقل نام فیلم‌هایی که در بازار ارائه شده است را به رسانه ها اعلام می‌کردند. اینکه هیچ یک از اهالی سینما ندادند که بنیاد فارابی که برندبین المللی سینمای ایران است چه فیلم‌های را برای عرضه در غرفه ارائه داده است علامت سوال بزرگی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.