شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

تراژدی سوریه برنده یک بخش از جشنواره فیلم برلین شد

جشنواره برلین*

سینماپرس: فیلم سینمایی «Insyriated» به کارگردانی ««فلیپ فن لئو» برنده جایزه لیبل سینمایی اروپا از جشنواره فیلم برلین شد.

به گزارش سینماپرس، در حالی‌که شصت و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به پایان راه خود نزدیک شده است، جایزه لیبل سینمایی اروپا در این دوره از رقابت‌ها به فیلم سینمایی «Insyriated» به کارگردانی «فلیپ فن لئو» اعطاء شد.

این جایزه از سیزده سال پیش تاکنون هرساله در بخش پانوراما به بهترین فیلم اروپایی تعلق می‌گیرد.

«Insyriated» داستانی درام درباره یک مادر سوری است که به همراه تعدادی از اعضای خانواده و همسایگانش در آپارتمانی واقع در دمشق به دام افتاده و در حالی‌که از داخل خانه تماشاگر حوادث بسیار تلخی است که برای شهرش و مردم شهرش اتفاق می‌افتاد تمام تلاشش را می‌کند تا روحیه خود و دیگر افراد داخل ساختمان را حفظ کند.

هیأت داوران در بیانیه‌ای اعلام کرد: فیلم سینمایی «Insyriated» بیش از این نمی‌توانست زنده و تأثیرگذار باشد و کاملا شایستگی برنده شدن این جایزه را داشت. داستان این فیلم در آپارتمانی در دمشق به وقوغ می‌پیوندد و ما در این آپارتمان شاهد یک جامعه بسیار کوچک هستیم که در تلاش است تا در سایه زندگی روزمره با وحشت جنگ سوریه، آنچه در بیرون از خانه در حال وقوع است، کنار بیاید.

در ادامه این بیانیه‌ آمده است: این فیلم می‌تواند به مخاطبان اروپایی این فرصت را بدهد تا از نزدیک خرابی‌ها و دشواری‌های اخلاقی که مردم عادی در مواجهه با جنگ تجربه می‌کنند،درک کنند، علاوه بر آن، بازی‌ها، فیلمبرداری و تدوین فیلم بسیار قوی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.