شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

لارس فون تریه با الهام از ترامپ فیلم قتل زنجیره‌ای می سازد!

لارس فون تریر

بانی فیلم: فون تریه عکسی از خودش، با لباس های مربوط به زمان فیلم، در حالیکه یک داس بزرگ به دست گرفته و دارد یک زنگ را به صدا در می‌آورد. او این عکس را یک «تصویر فراخواننده با یک اشاره سینمایی» توصیف کرد که ظاهرا آن اشاره به فیلم ژانر وحشت سال ۱۹۳۲ به نام «Vampyr» ساخته هم وطنش دِین کارل تئودور درایر است.

لارس فون تریه، کارگردان دانمارکی که فیلم هایش به ندرت از بحث و جنجال به دور بوده اند، قرار است فیلمی بسازد که منبع اصلی الهام آن تا حدودی دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده است.


در این فیلم که قبلا اعلام شده بود نامش «خانه ای که جَک ساخت» است، مت دیلون نقش اصلی فیلم یعنی یک «مرد به شدت باهوش» را بازی می کند و ما داستان ۱۲ سال از زندگی او را دنبال می کنیم. این فیلم «قتل هایی را معرفی می کند که او را به عنوان یک قاتل زنجیره ای شکل دادند.»
لارس فون تریه با الهام از ترامپ فیلم قتل زنجیره‌ای می سازد!
فون تریه روز سیزدهم فوریه در این باره  صحبت ‌کرد و کمی بیشتر درباره پروژه توضیح داد و گفت: «این فیلم این ایده را جشن می گیرد که زندگی زشت و بی روح است، که متاسفانه با توجه به ظهور اخیر هومو ترامپوس یا سلطان موش ثابت شد.»

هفته گذشته، فون تریه عکسی را به اشتراک گذاشت تا برای این فیلم تبلیغ کند: عکسی از خودش، با لباس های مربوط به زمان فیلم، در حالیکه یک داس بزرگ به دست گرفته و دارد یک زنگ را به صدا در می‌آورد. او این عکس را یک «تصویر فراخواننده با یک اشاره سینمایی» توصیف کرد که ظاهرا آن اشاره به فیلم ژانر وحشت سال ۱۹۳۲ به نام «Vampyr» ساخته هم وطنش دِین کارل تئودور درایر است.

از وقتی که این کارگردان به عنوان «شخص پذیرفته نشده» فستیوال فیلم کن شناخته شد، او تا حد زیادی از نظر دادن در مورد فیلم هایش خودداری کرد. پنج سال پیش و برای تبلیغ فیلم «مالیخولیا» در سال ۲۰۱۱، فون تریه به کن رفته بود و کنار ستاره های فیلم از جمله کریستن دانست در برابر رسانه ها حاضر شده بود. یکی از خبرنگاران درباره ریشه های آلمانی فون تریه از او سوال کرد و او هم که به نظر می رسید در حال شوخی کردن باشد، اعلام کرد نازی است و البته ناراحت است که یهودی به دنیا نیامد.

در حالیکه جو سنگین تر می‌شد، فون تریه ادامه داد: «چی می تونم بگم؟ هیتلر را درک می‌کنم. او کارهای اشتباه کرد، شکی نیست، اما می توانم او را ببینم که در سنگر زیرزمینی اش در پایان نشسته… با او همدردی می کنم، بله، کمی.»

این حرف ها باعث شد که هیات مدیره فستیوال کن این کارگردان هلندی که پیش از آن هم به خاطر شخصیت اجتماعی و هم به خاطر فیلم های تابو شکنش یکی از محبوب های فستیوال بود را شخص پذیرفته نشده اعلام کند.

فیلم بعدی او که «نیمفومانیاک» نام داشت و محصول سال ۲۰۱۴ بود، در دو نیمه در فستیوال فیلم برلین به نمایش درآمد. در این فیلم شارلوت گنزبور، اوما تورمن و شایا لابوف بازی می کنند. همبازی لابوف در فیلم «عسل آمریکایی» یعنی رایلی کیو هم در فیلم «خانه ای که جک ساخت» کنار سوفی گرابول بازیگر «کشتن» نقش آفرینی می کند.

فون تریه تا به حال وارد آمریکا نشده، اما داستان بسیاری از فیلم های او در آنجا اتفاق می افتند، از جمله فیلم «ضدمسیح» سال ۲۰۰۹ یا «داگ ویل» سال ۲۰۰۳، یک فیلم حماسی برشتی که در آن نیکول کیدمن که یک بازدیدکننده است، به اسارت مردم شهری کوچک در می آید. در تیتراژ پایانی آن فیلم، فجایعی که پیش از پایان بردگی به وقوع پیوسته بودند با صدای آهنگ «آمریکایی های جوان» دیوید بویی پخش می َود.

مراحل فیلمبرداری «خانه ای که جک ساخت» از ماه مارس در کشور سوئد آغاز می شود و در ماه مه به کوپنهاگ منتقل می شود. این فیلم سال ۲۰۱۸ روی پرده خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.