شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

رقابت فیلم‌های کمدی ، سیاسی و اجتماعی در اکران نوروز ۹۶

ماجرای نیمروز

سینماپرس: با توجه به وضعیت مشخص‌شده تعدادی از فیلم‌های اکران نوروزی، به نظر می‌رسد اکران نوروز با رقابت فیلم‌های اجتماعی و کمدی در سالن‌های سینما مواجه هستیم.

به گزارش سینماپرس، براساس لیستی که از سوی سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام شد. فیلم «خوب بد جلف» از روز چهارشنبه اکران شد و با توجه به اقبال مخاطب به این فیلم، نشان می‌دهد اکران خوبی برای نوروز ۹۶ رقم می‌زند.

فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» که برای اولین بار در حرم رضوی به نمایش درآمد و سازندگان آن مورد تقدیر آستان قدس رضوی قرار گرفتند و به تازگی نیز یکی از مقام‌های عالی کشور این فیلم را دیده است. قطعاً پروانه نمایش از وزارت ارشاد کسب کرده است زیرا اگر پروانه نمایش از وزارت ارشاد دریافت نمی‌کرد براساس آئین نامه نمی‌توانست برای جمع کثیری در حرم رضوی به نمایش درآید. این فیلم احتمالا در گروه آفریقا یا گروه کورش قرارداد اکران نوروز را می‌بندد.

قرارداد فیلم «یک روز بخصوص» ساخته همایون اسعدیان نیز در گروه آزادی بسته شد و این فیلم هم خود را برای اکران نوروز ۹۶ آماده می‌کند. این فیلم پیش ازاین و در اواسط مهرماه موفق به دریافت پروانه نمایش از وزارت ارشاد شد. 

فیلم دیگری که برای اکران نوروز حضورش قطعی است فیلم «گشت۲» ساخته سعید سهیلی است که هم اینک کارگردان در حال روتوش نهایی فیلم برای ارائه فیلم به وزارت ارشاد و کسب پروانه نمایش از این وزارتخانه است. 

با اکران فیلم «سه بیگانه» سه فیلم کمدی در اکران نوروزی ۹۶ جای می‌گیرد و همین امر موجب می‌شود تا مخاطب از این اکران استقبال کند. اما برای فیلم اجتماعی که باید در اکران نوروزی قرار گیرد بین فیلم‌های «رگ خواب» حمید نعمت‌الله و «آباجان» هاتف علیمردانی رقابت وجود دارد. اما هنوز هیچ یک از فیلم‌ها برای دریافت پروانه نمایش به وزارت ارشاد ارائه نشدند . 

دیگر فیلم‌های اعلام شده از جمله «فراری»، «هاری» «آشوب» ، «کارگر ساده نیازمندیم»، «زرد» و «بدون تاریخ بدون امضا» با موافقت تهیه‌کنندو پخش کننده می‌توانند در اکران دوم نوروز قرار گیرند.

* فارس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.