سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

در آستانه برگزاری جشنواره فیلم سماء عنوان شد؛

فرید: امیدوارم آثار فیلمسازان مستقل و گمنام در جشنواره سماء مورد توجه قرار گیرد

مهرداد فرید در نشست خبری فیلم سینمایی « بن بست وثوق»

سینماپرس: مهرداد فرید تهیه کننده و کارگردان سینما در آستانه برگزاری سومین جشنواره فیلم سماء با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: جشنواره ها باید این شرایط را برای فیلمسازان گمنام و سازندگان آثار مستقل فراهم کنند تا این گونه آثار که کمتر شرایط عرض اندام در بدنه سینما دارند، بتوانند دیده شوند و امیدوارم آثار فیلمسازان مستقل و گمنام در جشنواره سماء مورد توجه قرار گیرد.

کارگردان فیلم سینمایی «بی تابی بیتا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشنواره سماء براساس اهداف خود می تواند این گونه آثار مستقل را معرفی و حمایت کرده و به مخاطبان معرفی کند و معتقدم وظیفه این قبیل جشنواره ها حمایت از فیلمسازان مستقل است.

وی ادامه داد: جشنواره ها باید به شکلی برنامه ریزی شده اقدام به انتخاب آثاری بزنند که در جشنواره های دیگر دیده نمی شود وگرنه نمایش آثاری شبیه به هم در جشنواره ها کارکردی برای سینمای ایران ندارد.

کارگردان فیلم سینمایی «دعوتنامه» در ادامه ضمن انتقاد از برگزاری جشنواره های دولتی گفت: یکی از مشکلات جشنواره فجر این است که در انتخاب و برگزاری به آثار مستقل توجه نمی کند. هیأت انتخاب معمولاً دنبال فیلم هایی است که جزو سینمای بدنه هستند در حالی که اگر توجه دست اندرکاران به سینمای مستقل باشد می تواند در پیشبرد شیوه های جدید بیانی در سینما کمک کند و موجب بروز استعدادهای جدید شود.

این فیلمساز  سپس ضمن اشاره به برنامه ریزی در اجرای جشنواره گفت: جشنواره باید به سراغ فیلم هایی برود که شرایط و امکانات محدودی دارند تا از طریق حضور و تشویقی که در جشنواره پیدا می کنند راه های جدیدی برایشان باز شود.

فرید در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه سینما می تواند با طبقات مختلف جامعه ارتباط برقرار کند و ذهن و روح مردم را متاثر کند اظهار داشت: فیلم اخیری که من ساختم هم با طبقه متوسط و معضلاتی که آن ها را در برگرفته پیوند دارد و هم به طبقات سنتی و متدین جامعه ربط دارد. همچنین در این فیلم به طبقه فرودست جامعه هم توجه شده است.

وی در خاتمه افزود: این بسیار مهم است که فیلمسازان در آثارشان تنها به طبقه متوسط و بورژوا توجه نکنند و طبقات فرودست جامعه را هم ببینند و سعی بر آن داشته باشند تا مشکلات و معضلات آن ها را به درستی بازگو کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.