یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

یاهو در تسخیر انیمیشن ایرانی!

انیمیشن خلیج فارس

صبح نو: بازتاب نبرد خلیج فارس در رسانه‌های مختلف جهان سر و صدای زیادی به پا کرد به حدی که بازتاب‌های آن از داخل ایران بیشتر بود. عظیما در این باره توضیح می‌دهد: در رسانه‌های مختلف غربی و شرقی با آب و تاب مطرح می‌شود که این اثر پاسخ به ترامپ است.

یکی از آثار انیمیشن که این روزها در انتظار اکران است و در رسانه‌های مختلف جهان بازتاب بسیاری داشته«نبرد خلیج فارس 2» به کارگردانی آقای فرهاد عظیما ست. این کارگردان آثاری چون «ختم ثاعر»، «راشل کوری» و «نبرد خلیج فارس 1» را در کارنامه دارد. به بهانه اکران «نبرد خلیج فارس 2» سراغ کارگردان این اثر رفته‌ایم.

 یاهو در تسخیر انیمیشن ایرانی!/

انیمیشن یکی از آثاری است که این روزها کم کم جای خود را در سینمای ایران باز کرده است. کارگردان «نبرد خلیج فارس 2» در این باره می‌گوید: سعی کردیم در این انیمیشن یک ساحل بی انتها از قدرت ایران نشان دهیم که بگوییم این آمریکا زمانی که بسیار قدرتمند بود نتوانست جلوی ایران را بگیرد الان که آمریکا ضعیف‌تر شده و ایران قدرتمندتر شده قطعاً این حمله نظامی به ایران هم برای بعضی مهیج و برای دشمن به شدت ترسناک است.
یاهو در تسخیر انیمیشن ایرانی!/
ما سعی کردیم به شدت این ترس را در دل آن‌ها جا بیندازیم. ما سعی کردیم بعد ایمانی خیلی خوب، توسل به اهل بیت، قدرت تاکتیکی و نظامی گری ایران و هم شعار هیهات من الذله را نشان دهیم و در انتهای فیلم سرداری که شبیه سردار سلیمانی است می‌گوید کاش سردار تهرانی مقدم زنده بود تا ببیند چطور موشک‌هایش معنای هیهات من الذله را به دشمن نشان می‌دهد.

یاهو در تسخیر انیمیشن ایرانی

بازتاب این انیمیشن در رسانه‌های مختلف جهان سر و صدای زیادی به پا کرد به حدی که بازتاب‌های آن از داخل ایران بیشتر بود. عظیما در این باره توضیح می‌دهد: در رسانه‌های مختلف غربی و شرقی  با آب و تاب مطرح می‌شود که این اثر پاسخ به ترامپ است. من هم در جواب این دوستان گفتم آمریکا سر و ته یک کرباس است. این انیمیشن پاسخ سنگینی برای آمریکا بوده به نحوی که خبرگزاری‌های اول آمریکا و مطرح جهان در حال صحبت از آن هستند. ما در تولید این اثر کشورهای غربی را مورد اتهام‌های واقعی خود قرار دادیم. اعمال آن‌ها روشن است و ما نیز آن را در انیمیشن بیان کردیم که نمونه آن ماجرای سال 67 است. هواپیمای مسافربری ما را مورد تهاجم قرار دادند و عذرخواهی کردند اما در کشور خود به «راجر» مدال شجاعت دادند. رسانه‌هایی چون راشا تودی پس از پخش «نبردخلیج فارس 2» 127 کامنت در حمایت از این اثر در خود دید در حالی که در رسانه‌های ما این میزان حمایت اتفاق نمی‌افتد. در این کامنت ها علیه هم در تأیید سردار سلیمانی و انیمیشن مطالبی بیان می‌شد و برایم جالب بود که ابزار فرهنگی تا این میزان می‌تواند تأثیر داشته باشد.
یاهو در تسخیر انیمیشن ایرانی!/
چین در خبرگزاری‌های بزرگ خود نوشته بود ایران در انیمیشن سه بعدی تهاجم عظیم نیروهای آمریکایی را با تحقیر روبه‌رو می‌کند. راشا تودی در تیتری زده بود قدرت انیمیشن، این در حالی بود که خود روسیه از قدرت‌های انیمیشن است. به زبان‌های مختلف دنیا به نبرد خلیج فارس 2 پرداخته بودند. رسانه‌هایی مثل ساندی تایم، سیان ان، راشا تودی، گلوبال تایم، العربیه و خیلی رسانه‌های دیگر. حتی مرورگر یاهو و ام اس ان نیز به این انیمیشن پرداختند. این لطف خداست که با وجود مظلومیت اثر، به جهانی شدن آن منجر شد. این اثر می‌تواند جهانی شود و در کشورهایی مثل روسیه و چین اکران شود.

آقایان قبل از بازتاب در رسانه‌ها خواب بودند
یاهو در تسخیر انیمیشن ایرانی!/

اکران یک اثر به ویژه انیمیشن از حساسیت بالایی برخوردار است و برای کارگردان و تهیه کننده اثر نیز حائز اهمیت است. کارگردان «نبرد خلیج فارس 2» درباره اکران و زمان آن خاطر نشان می‌کند: شرکت پخش به دنبال اکران در مشهد بود و سپس در شهرهای دیگر و کل کشور به شرط فروش خوب اکران می‌شود. با توجه به این که تهران سینماهای بزرگی دارد و می‌تواند اتفاقات بزرگی برای فروش رقم بزند ما استقبال می‌کنیم که در شهرهای دیگر هم اتفاق بیفتد اما بستگی به این دارد که چند نفر پای کار بیایند و از اکران حمایت کنند. انیمیشن «نبرد خلیج فارس 2» با «تهران 1500» و «شاهزاده روم» متفاوت است. نه یک قدم عقب‌تر است نه یک قدم جلوتر. زمان اکران به نظرم خوب است، تهدیدهای لفظی دولت ترامپ هم در حال انجام است و می‌توانیم این اثر را به عنوان مهره مار رو کنیم. هنوز تبلیغی شکل نگرفته و اکرانی نشده اما رسانه‌های غربی در حال پخش آن هستند. در گذشته هر چه می‌گفتیم بعضی آقایان جدی نمی‌گرفتند اما تا رسانه‌های غربی و خبرگزاری‌ها آن را منتشر کردند آقایان از خواب بیدار شده‌اند. دوستان رسانه‌ای و صدا و سیما باید این اثر را بیشتر مدنظر داشته باشند و به شکل واقعی و آن گونه که هست تبلیغ کنند و از رسانه‌های غربی عقب نمانند بلکه بزرگتر و جلوتر از آن‌ها باشند. نباید در اکران انیمیشن «نبرد خلیج فارس 2» کم بگذاریم.

پیشنهادات وسوسه کننده از سوی معاندان نظام

آثار هر کسی حکایت از ایدئولوژی و هدف خالق آن دارد. عظیما از کسانی است که همواره در مسیر تولید آثارش به ایدئولوژی و ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبند بوده است.
وی درباره ادامه مسیری که تا کنون در آن ثابت‌قدم بوده می‌گوید: این راه را قطعاً ادامه می‌دهم اما حمایت انیمیشن باید وجود داشته باشد تا مسیر با کیفیت و درست ادامه پیدا کند. از سوی معاندان و مخالفان نظام  پیشنهادات مالی وسوسه کننده‌ای داشتیم اما انجام ندادیم. از داخل کشور نیز پیشنهاداتی داشتیم که حتی یک مورد آن جامه‌عمل به خود نگرفته است. این اواخر در وضعیت مالی سختی قرار گرفتیم اما مقاومت کردیم و در نهایت فیلم را با عشق و علاقه به سر منزل مقصود رساندیم و از این به بعد باید حمایت مردمی از این اثر شکل بگیرد. این حمایت مثل حضور در22 بهمن در هوای زیر صفر درجه است که از کشور و نظام حمایت می‌کنند. امیدوارم این حمایت شکل گیرد چون از مدیران دولتی و ارگان‌ها انتظاری نداریم و نور امیدمان به مردم است که در نتیجه این آثار با کیفیت و طول تولید با حمایت مردمی کوتاه شود.  

«نبرد خلیج فارس 3» سریالی برای فضای مجازی

اثر آینده این کارگردان در مسیری که از آن با عشق و علاقه حرف می زند نبرد «خلیج فارس 3» است. کارگردان «نبرد خلیج فارس2» در این باره توضیح می‌دهد: «نبرد خلیج فارس 3» از دوسال گذشته استارت زده شد. در ژانر علمی و تخیلی است و دشمنی‌های غرب کماکان وجود دارد. داستان بسیار جذاب در طول سه سال برای آن ساخته شد و حدود 30 قسمت سی دقیقه‌ای  مجموعاً 900 دقیقه در طول یک سال به شکل سریال ساخته می‌شود که تاثیرگذاری بیشتری نسبت به فیلم دارد و برای فضای مجازی است. این اثر کار سنگین در عرصه انیمیشن منطقه است، حداقل 7 تا 10 میلیارد تومان هزینه ساخت دارد.
یاهو در تسخیر انیمیشن ایرانی!/
صدور فرهنگ ایرانی و اسلامی
عظیما در پایان به صبح نو گفت: قهرمانان بزرگی داریم، سرداران و شهیدان شجاعی که از آرنولدها و هالیوودی‌ها بالاترند و حقیقت مطلق هستند. جهان تشنه انیمیشن و پیام ایران است البته دولت، مسوولان و دلسوزان در این مسیر باید کمک کنند. هالیوود محتوای سخیف ارائه می‌دهد و ما محتوای انسانی‌ای که داریم را ارائه می‌دهیم. صدور فرهنگ و انقلاب ایرانی و اسلامی با حمایت مردم و فروش در سینما می‌تواند به سرمنزل مقصود بینجامد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.