این فیلمساز در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود:من بسیار متعجبم از اینکه فیلم های بسیار خوبی مثل «خفه گی»، «انزوا»، «شماره ۱۷ سهیلا» و... در جشنواره فجر دیده نشدند و در عوض بسیاری از فیلم های ضعیف و بد با غلط های فاحش فیلمسازی مورد توجه هیأت داوران قرار گرفتند؛ بحث من به هیچ عنوان روی فیلم خودم نیست و بدون اغراق این را عنوان می کنم که بهترین آثار جشنواره رسماً نادیده گرفته شدند.

وی ادامه داد: متأسفانه هیأت داوران در جشنواره فجر بر اساس سیاست های تعیین شده داوری انجام می دهد و انتخاب هایی هم که برای اعضای هیأت داوری صورت می گیرد هیچ گاه ترکیب درستی ندارد چرا که متأسفانه ما هیچ منتقد سینمایی و یا افراد فنی در رشته هایی نظیر طراحی چهره پردازی، صدابرداری و... را در ترکیب هیأت داوری ها لحاظ نمی کنیم و به همین دلیل باعث می شویم تا افراد حاضر در هیأت داوری که قطعاً فاقد تخصص در زمینه ها و رشته های فنی هستند تنها بر اساس سلیقه و یا روابط شان فیلم ها را داوری کنند!

صباغ زاده سپس با تأکید بر اینکه حیدری هیچ تخصصی برای دبیری و برگزاری جشنواره ندارد اظهار داشت: دبیر جشنواره سی و پنجم مقصر اصلی تمامی اتفاقات شوم و تلخی است که در این رویداد رخ داد؛ این دوره از جشنواره بایستی بسیار بهتر از سال قبل برگزار می شد اما متأسفانه ما شاهد بودیم که از نظم و هماهنگی ها گرفته تا انتخاب آثار و داوری ها و حتی کیفیت بسیار پایین و بد غذا و نبودن چای و نسکافه در تمامی ساعات روز همه و همه دست در دست هم دادند تا بدترین دوره جشنواره فیلم فجر رقم بخورد.

وی افزود: یکی دیگر از فجایعی که در این دوره از جشنواره شاهد آن بودیم این بود که اسامی کاندیداها ۳ روز مانده به پایان جشنواره اعلام شد و این امر باعث شد تا بسیاری از فیلم ها که طی روزهای پایانی جشنواره به نمایش درآمدند لطمه بسیار زیادی بخوردند و کسی برای دیدن آن ها نیاید که از جمله این فیلم ها می توان به «بیست و یک روز بعد» اشاره کرد که اثر بسیار خوبی بود که باز هم به دلیل بی عدالتی در داوری به طور کل نادیده گرفته شد.

صباغ زاده خاطرنشان کرد: در یک جمله می توان گفت جشنواره فیلم فجر بسیار غیر حرفه ای و کودکانه برگزار شد و همه مدیران و دست اندرکاران اجرایی جشنواره به طور کل بی تخصص بودند؛ یکی دو نمونه دیگر از فجایع این دوره از جشنواره این است که لیست هایی از کاندیدها طی روزهای منتهی به اختتامیه در رسانه ها منتشر می شدند که همگی قطعاً از سوی اعضای هیأت داوران در اختیار رسانه ها قرار می گرفت و از آنجا که دبیر  بی تدبیر جشنواره از داوران خود تعهدی نگرفته بود باعث شد بازار شایعه پراکنی و لابی بازی بسیار زیاد شود.

این کارگردان تصریح کرد: زمانی که فردی مانند حیدری دبیر جشنواره می شود که تخصصی در سینما ندارد و صاحب نام هم نیست قطعاً سینماگران برجسته و حرفه ای راضی به همکاری با وی نمی شوند چرا که افرادی که می خواهند داوری یک رویداد مهم سینمایی مانند جشنواره فجر را بپذیرند در پی آن هستند که همکاری خوبی با یک دبیر آگاه و متخصص داشته باشند و از این رو تن به همکاری با هر دبیری نمی دهند!

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه فاجعه داوری در جشنواره اینجا بود که مسعود سلامی برای فیلمبرداری بی نظیر «خفه گی» کاندید نشد اما او را برای فیلمبرداری «گشت ۲» کاندید کردند اظهار داشت: قطعاً همه اهالی سینما متفق القول می دادند که داوران با فریدون جیرانی لج داشتند و به همین دلیل هم فیلمبرداری فیلمش را به طور کل نادیده گرفتند و همان فیلمبردار را برای فیلمبردای یک کار متوسط کاندید کردند!؛ سوألی که بسیاری از اهالی سینمای در ایام جشنواره از یکدیگر می پرسیدند این بود که چطور موسیقی و طراحی صحنه و لباس بی نظیر «خفه گی» توسط داوران دیده نشده است؟

صباغ زاده در خاتمه این گفتگو افزود: آقایانی که برگزاری جشنواره را بر عهده داشتند مرتب این شعار را می دادند که امسال جشنواره بدون مصلحت اندیشی های رایج برگزار می شود اما دادن ۲ سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن عین مصلحت اندیشی و بی تدبیری بود!؛ من بسیار متأسفم از اینکه برگزارکنندگان این جشنواره مهم اعم از روسا، دبیر، داوران و... با سینمای روز دنیا و برگزاری یک جشنواره تراز اول قهر هستند و اصول ابتدایی برگزاری یک جشنواره مهم و معتبر را نمی دانند و با بی خردی شان مهمترین رویداد سینمایی کشور را بسیار بی ارزش می کنند.