شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

در آستانه برگزاری جشنواره فیلم حسنات عنوان شد؛

عشاقی: استقبال فیلمسازان از جشنواره حسنات بسیار بالا است/ فارابی دخالتی در سیاست گذاری های جشنواره ندارد

محمدسعید عشاقی

سینماپرس: محمدسعید عشاقی جانشین رئیس ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان گفت: خوشبختانه امسال استقبال فیلمسازان از جشنواره بسیار بالا بود به نحوی که بیش از ۲۸۰۰ فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و مردم هم از بخش تازه تأسیس فیلم شهروندی استقبال زیادی به عمل آوردند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما از جشنواره پنجم به این نتیجه رسیدیم که برای فراگیرتر شدن موضوع مهم احسان و نیکوکاری که جشنواره حسنات آن را دنبال می کند بخش مهم شهروندی را به این رویداد اضافه کنیم و خوشبختانه امسال در اولین دوره ای که این بخش به جشنواره اضافه شده مردم استقبال بسیار خوبی داشتند و بیش از ۹۸۰ فیلم با دوربین های خانگی و موبایل توسط مردم ساخته و به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

عشاقی ادامه داد: همچنین امسال در اقدامی قابل تأمل ۲۵ استان و ۲۹ شهر به جمع برگزارکنندگان این رویداد سینمایی اضافه شدند و قرار است که به صورت همزمان فیلم های جشنواره در سینماهای آن ها به نمایش درآید.

جانشین رئیس ششمین جشنواره ملی حسنات سپس با بیان اینکه افتتاحیه این جشنواره روز ۱۴ اسفند در سالن استاد فرشچیان اصفهان برگزار می شود اظهار داشت: ما در این مراسم از بسیاری از خیرین و نیکوکاران هنرمند و غیرهنرمند که بخش مهمی از زندگی خود را در راستای احسان و نیکوکاری صرف کرده اند تجلیل خواهیم کرد؛ همچنین کارگاه های آموزشی متنوعی نیز در طول جشنواره برگزار می کنیم که داوران جشنواره مدیریت این کارگاه ها را بر عهده دارند.

وی سپس در پاسخ به این سوأل که چرا در سال جاری بنیاد سینمایی فارابی در روند برگزاری این جشنواره دخیل شده اظهار داشت: فارابی دخالتی در سیاست گذاری های جشنواره ندارد؛ فارابی شاید به اندازه یک پنجاهم در روند برگزاری این جشنواره دخالت داشته باشد و ما تنها برای اینکه بتوانیم یک سری از جلسات تهران را در مکانی ثابت برگزار کنیم و تعدادی فیلم های حوزه بین الملل را از آن ها بگیریم با این بنیاد وارد تعامل شدیم.

عشاقی تأکید کرد: بنیاد سینمایی فارابی در این جشنواره یک یاری دهنده است و ما اگر ۲۰ نهاد و سازمان و ارگان را داریم که از جشنواره حسنات حمایت کرده باشند فارابی نیز یکی از آن ها است و حتی در حوزه رسانه هم نمایندگان خودمان در استان اصفهان خانم ها وفایی و یاوری کارهای مربوطه را انجام می دهند و حضور روابط عمومی جشنواره از تهران به معنای آن نیست که اختیارات این جشنواره به آن ها سپرده شده است و ما هرگز اجازه نخواهیم داد که شخص یا نهادی در سیاست گذاری های ما دخالت کند.

معاون سابق اداره ارشاد اصفهان در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: جشنواره حسنات از سال ۱۳۸۹ با نیت گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری، همیاری و نوع دوستی و همدلی در میان یکایک مردم به وجود آمده که خوشبختانه طی این سال ها توانسته تأثیر شگرفی در رابطه با این امور مهم در سطح ملی داشته باشد. جشنواره فیلم کوتاه «حسنات» به دلیل موضوع خود که نیکی و نیکوکاری است تنها ظرف ۵ دوره برگزاری توانسته به اقبال دست پیدا کند و همه فیلمسازان توانسته اند در سطح ملی،  این جشنواره را به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی و هنری بشناسند.

وی در خاتمه اظهار داشت: احسان و نیکوکاری، نشاط اجتماعی، خانه و خانواده، حقوق شهروندی، ترافیک، انضباط شهری، حقوق همسایگان، آموزش فرهنگ به کودکان و نوجوانان، شهر پاک، روشهای بهینه سازی مصرف انرژی جزو مضامینی است که بر اساس آن ها مبادرت به انتخاب آثار کرده ایم.

گفتنی است؛ ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، به دبیری رسول صدرعاملی، ۱۴ تا ۱۸ اسفند ماه برگزار خواهد شد و کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان برپا کننده آن است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.