یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

در آستانه برگزاری جشنواره فیلم سماء عنوان شد؛

آذربایجانی: این روزها سینما پر از شلوغی و هرج و مرج است/ جشنواره سماء موجب باوری درست در روش زندگی مردم می شود

رضا درستکار منتقد در نشست خبری فیلم سینمایی «تجریش ناتمام» به کارگردانی پوریا آذربایجانی

سینماپرس: پوریا آذربایجانی کارگردان سینما در آستانه برگزاری سومین جشنواره فیلم سماء با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: من از برگزاری جشنواره سماء استقبال می کنم و به نظرم برگزاری جشنواره ای با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی اقدام خوبی است و می تواند موجب باوری درست در روش زندگی مردم شود.

کارگردان فیلم سینمایی «اروند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: به نظرم هر رویدادی که بتواند موجب انگیزه در زندگی و کار مردم شود با ارزش خواهد بود. مثلاً فیلمسازی جوان از طریق این جشنواره می تواند انگیزه پیدا کند تا با مبلغی ناچیز فیلم بسازد و امکان این را داشته باشد تا در جشنواره مورد قضاوت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در گذشته جشنواره های زیادی بودند که آینده روشنی نداشتند و اثربخشی لازم را پیدا نکردند اما امیدوارم جشنواره سماء با اهداف گسترده ای که دارد موثر و پویا و بادوام به راهش ادامه دهد و دوره های متعددی همچنان دنبال شود تا از درون این جشنواره آثار خوب و جوانان خلاقی کشف شود.

آذربایجانی درباره اهداف بلندی که جشنواره سماء در مسیر فرهنگ متعالی ایران زمین برداشته اظهار داشت: این که جشنواره سماء به سراغ سبک زندگی اسلامی و ایرانی رفته اقدام جالبی است چرا که در کشور از لحاظ سبک زندگی مشکلاتی وجود دارد و امید می رود که جشنواره در این زمینه بتواند آگاهی سازی کند.

این فیلمساز جوان تأکید با اشاره به حضور ارزنده فیلمسازان جوان در سومین دوره جشنواره سماء گفت: «جوانان خلاق فیلمساز از طریق این جشنواره می توانند توانایی های کشف نشده خود را بروز دهند. البته لازم است فیلمسازان جوان فعال بوده و اهل کتاب خواندن و فیلم دیدن باشند. امیدوارم این جشنواره با انتخاب هیات انتخاب و داوران ارزنده و باسواد موجب شناسایی آثار خلاقانه شود و شاهد جشنواره ای پویا باشیم.

وی در خاتمه متذکر شد: این روزها سینمای ایران پر از شلوغی و هرج و مرج است و ما شاهد برگزاری جشنواره های متعددی هستیم که چندان نمی توانند در رشد و تعالی زندگی مردم نقش مهمی داشته باشند از این رو بایستی از جشنواره هایی مانند سماء حمایت کنیم که هدف خود را برای نشان دادن شیوه درست یک زندگی سالم گذاشته اند و مردم می توانند با الگوبرداری از آن بخشی از مشکلات خود را حل کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.