شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

در آستانه برگزاری جشنواره فیلم سماء عنوان شد؛

وطن دوست: جشنواره های موضوعی باید در بخش آموزش و پژوهش بسیار دقیق عمل کنند

محمدرضا وطن دوست *

سینماپرس: محمدرضا وطن دوست کارگردان سینما در آستانه برگزاری سومین جشنواره فیلم سماء با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: به طور مستقیم جشنواره های موضوعی چندان تاثیری در فیلمسازان سینما نمی تواند داشته باشد زیرا فیلمساز فیلم خودش را می سازد و به نسبت جشنواره ها و موضوع شان فیلم ها را برای آن ها ارسال می کند.

کارگردان فیلم سینمایی «وقتی لیموها زرد شدند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: از این نظر فکر می کنم اگر قرار است جشنواره تاثیری در فیلمسازان داشته باشد باید تولید و حمایت از فیلم های مورد نظر خود را دنبال کند یا در بخش آموزش و پژوهش بسیار دقیق عمل کند تا در بلند مدت تاثیرگذار باشد. جشنواره های موضوعی مانند سماء می توانند سکوی پرتابی باشند برای جوانانی که عشق سینما را دارند و می خواهند در سینما ماندگار شوند. باید جذابیتی ایجاد کرد تا جوانان این قبیل جشنواره ها را دوست داشته باشند و اگر این اتفاق بیفتد جشنواره ها می توانند در دراز مدت تأثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: : به نظرم جشنواره سماء در بلند مدت تاثیر خود را خواهد گذاشت، بنابراین استمرار و تلاش در برگزاری جشنواره و بالا بردن سطح کیفی آن مهمترین مسئله است. ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی بسیار مهم است و هیچ تردیدی نیست که سینما در آغاز با همین دغدغه اعلام حضور کرد. به نظر بنده نگاه سینمای جهان به سمت موضوعات اجتماعی است و شانس دیده شدن اینگونه آثار برای مخاطب عام بیشتر است، اما باید این موضوعات را با نگاهی خلاقانه و نو به مخاطب ارائه کرد.

وطن دوست تأکید کرد: سینما می تواند در رشد این جشنواره تاثیر گذار باشد  برای این که جشنواره ها در سال های اول خود نیازمند وجود آثاری از سینما هستند تا بتوانند به رشد و شکوفایی جشنواره کمک کنند و من امیدوارم که ما بتوانیم در کشورمان شاهد حضور جشنواره هایی باشیم که بتوانند تأثیرگذاری درستی بر عموم افراد جامعه داشته باشند و سینما را به رشد و تعالی برسانند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: جشنواره ها باید از فیلمسازان جوان حمایت کنند و با تشویق آن ها باعث شوند که سینمای کشور در آینده ای نه چندان دور بتواند حرف های بسیار جدی تری در سطح بین الملل داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.