جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

سخنگوی کاخ سفید گفت:

«ترامپ» در زمان پخش مراسم مشغول است و «اسکار» را تماشا نمی‌کند!

جایزه اسکار

سینماپرس: «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مراسم اسکار را تماشا نخواهد کرد.

به گزارش سینماپرس، «گاردین» نوشت: در روزهایی که هالیوودی‌های معترض به سیاست‌ها «دونالد ترامپ» آماده برگزاری مهم‌ترین رویداد سینمایی کشورشان می‌شوند، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده است که رئیس جمهور آمریکا مراسم اسکار پیش‌رو را مشاهده نخواهد کرد.

سیاست‌های اخیر ریاست جمهوری آمریکا و وضع قانون منع ورود تبعه هفت کشور مسلمان توسط «ترامپ» که مراسم اسکار و دیگر رویدادهای هنری و فرهنگی این کشور را تحت تاثیر قرار داده، بارها موجب اعتراض هنرمندان بین‌المللی شده است.

«شان اسپنسر» سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که "«ترامپ» در زمان پخش مراسم اسکار مشغول خواهد بود و خودش میزبانی مراسمی را در واشنگتن برعهده دارد."

«اسپنسر» در ادامه گفت: هالیوود بیشتر با عقاید متمایل به چپ‌اش شناخته می‌شود.  باید با شما صادق باشم. فکر می‌کنم رئیس جمهور در آن شب میزبان مراسم «Governors Ball» (میهمانی فرماندارها) باشند. خانم «ترامپ» منتظر هستند تا رویدادی خیره‌کننده را رقم بزنند. بانوی اول زمان زیادی برای این مراسم صرف کرده‌اند که قرار است میزبان تمام فرماندارها در پایتخت باشد. فکر می‌کنم رئیس جمهور و بانوی اول آمریکا یکشنبه شب تمرکزشان روی این مراسم باشد و آن‌جا حضور داشته باشند.

«دونالد ترامپ» طی سال‌های اخیر بارها در توییتر خود به مراسم اسکار تاخته و آن را «افتضاح» خوانده است.

علاوه بر این، طبق نظرسنجی‌هایی که انجام شده اکثر هواداران «ترامپ» در صورت ایراد شدن سخنرانی‌های سیاسی در این مراسم، تلویزیون‌های خود را خاموش خواهند کرد.

گروه تحقیقات ملی نظرسنجی انجام داده و نتیجه آن نشان داده که ۶۹ درصد افرادی که در انتخابات اخیر به «ترامپ» رای داده‌اند،‌ مخالف سخنرانی سیاسی برندگان اسکار ۲۰۱۷ هستند و ۳۲ درصد هوادارن «هیلاری کلینتون» رقیب شکست‌خورده «ترامپ»، گفته‌اند که این نوع سخنرانی‌ها را می‌پسندند.

با این حال،‌ ۶۶ درصد طرفداران رئیس جمهور کنونی آمریکا اعلام کرده‌اند که مراسم اسکار را تماشا می‌کنند، این رقم در مورد هواداران «کلینتون» ۷۹ درصد  است.  این نظرسنجی با آرای ۸۰۰ آمریکایی که از طرفداران دو کاندید ریاست جمهوری آمریکا بوده‌اند،‌ انجام شد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۲۶ درصد رای‌دهندگان به «ترامپ» فکر می‌کنند فیلم «لالالند» برنده اسکار بهترین فیلم خواهد شد و نظر ۲۷ هواداران «کلینتون» بیشتر به سمت فیلم «چهره‌های پنهان» متمایل است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.