یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

یک روز مانده به برگزاری اسکار

درخشش «مهتاب» در جوایز فیلم مستقل اسپریت/ انتقاد دوباره کیسی افلک از ترامپ

فیلم سینمایی مهتاب

سینماپرس: برندگان سی‌ودومین دوره جوایز فیلم مستقل اسپریت شنبه هفتم اسفند در سانتامونیکا معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، شب معرفی برندگان و اهدای جوایز فیلم مستقل اسپریت با درخشش درام «مهتاب» به کارگردانی بری جنکینز به پایان رسید. «مهتاب» با شش جایزه از جمله جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه مراسم را ترک کرد.

رقبای «مهتاب» در راه رسیدن به جایزه بهترین فیلم، «محبوب آمریکایی»، «مزمن»، «جکی» و «منچستر کنار دریا» بودند. بری جنکینز فیلمنامه این اثر را با اقتباس از نمایشنامه آلوین مک‌کرینی با عنوان «زیر مهتاب همه پسران سیاه غمگین به نظر می‌رسند» نوشته است.

کارگردان «مهتاب» هنگام دریافت جایزه اعلام کرد این اثر را در مدت زمان کوتاه ۲۵ روز فیلمبرداری کرده و فقط یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار هزینه ساخت آن شده است. او پس از مراسم در پاسخ به پرسشی درباره جو سیاسی این روزها گفت: «احساس وحشتناکی دارم. من آزرده‌خاطرم درست همانطور که کیسی افلک گفت و مطمئنم که اکثر حاضران در مراسم نیز همین حس را دارند.»

به روال تمام جوایز سینمایی چند وقت اخیر جایزه بهترین بازیگر مرد اسپریت هم به کیسی افلک بازیگر «منچستر کنار دریا» اهدا شد. افلک پس از دریافت جایزه به انتقاد از دولت ترامپ پرداخت. او گفت: «سیاست‌های این دولت منزجرکننده هستند و دوام نمی‌آورند.»

در این مراسم گروه بازیگران فیلم «مهتاب» جایزه رابرت آلتمن را دریافت کردند. ایزابل هوپر نیز برای بازی در «او» به کارگردانی پل ورهوفن جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. او پس از دریافت جایزه از سینمای مستقل حمایت کرد و استقلال را رمز پیروزی هنر دانست.

برنده جایزه بهترین مستند اسپریت همانطور که انتظار آن می‌رفت به «او.جی: ساخت آمریکا» رسید. این مستند نخستین بار در جشنواره ساندنس سال ۲۰۱۶ به نمایش در آمد و پس از آن جایزه‌های بسیاری گرفته است.

تریلر ترسناک «ساحره» دو جایزه بهترین فیلم اول و بهترین فیلمنامه اول را برای رابرت اگرز به ارمغان آورد. داستان این فیلم در قرن هفدم آمریکا می‌گذرد.

کمدی «تونی اردمان»‌ رقیب اصلی «فروشنده» در اسکار هشتادونهم در مراسم جوایز اسپریت به عنوان بهترین فیلم بین‌اللملی برگزیده شد. مارن آده هنگام دریافت جایزه‌اش گفت: «باعث افتخار من است که به عنوان یک کارگردان زن اینجا هستم.»

«افشاگر»، «بردمن» و «۱۲ سال بردگی» برندگان پیشین جایزه بهترین فیلم اسپریت هستند که در نهایت به اسکار بهترین فیلم نیز دست یافتند.

فیلم‌هایی که در آمریکا و با بودجه‌ای پایین‌تر از ۲۰ میلیون دلار ساخته شده باشند، واجد شرایط رقابت برای دریافت جایزه اسپریت هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.