یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

واکنش رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به افزایش قیمت بلیت سینماها

حجت الاسلام نصراله پژمانفر در نشست نسبت سینمای ایران و منافع ملی

سینماپرس: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است افزایش قیمت بلیط سینما موجب محرومیت بخشی از مردم در سالن‌های سینما می‌شود و قطعا اشتباه است.

به گزارش سینماپرس، نصرالله پژمان‌فر درباره افزایش قیمت بلیط سینما در سال آینده و دوبرابری شدن آن در برخی سالنها گفت: سینما یکی از مراکز فرهنگی است که باید تلاش شود امکان حضور قشرهای مختلف مردم در آن فراهم شود و اگر با توجه به محدودیت سالن‌ها قیمت‌ها افزایش یابد که پیشنهاد شده نزدیک به ۲۰ هزار تومان شود، موجب محرومیت حضور بخشی از مردم در سالن‌های سینما شده و قطعا اشتباه است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت بلیط سینما نباید افزایش یابد، افزود: سازمان سینمایی باید در ارتباط با بلیط سینما یارانه داده یا تسهیلات را به هر شکلی ارائه کند تا از مسیر دیگری جز افزایش بلیط و فشار به سینماروها، درآمدزایی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: برای حل این مسئله دو موضوع وجود دارد که یکی محدودیت سالنهای سینما است و از طرفی بالتبع محدودیت سالن‌های سینما، رانت‌هایی پیش می‌آید که برخی از افراد از این موضوع می‌خواهند استفاده کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه۹۶ خاطر نشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس در دوره قبل، برنامه‌ریزی کرده و پیشنهادهایی در این زمینه داده بود اما متاسفانه با مخالفت شدید روبرو شد اما در این دوره مجلس، با نمایندگان کمیته صحبت شده تا این بحث را پیگیری کنند که در همه شهرها، از همه سالن‌هایی که امکان اکران فیلم در آن وجود دارد استفاده شود.

پژمان‌فر با انتقاد از اینکه بخش قابل توجهی از سالن‌های شهرستان‌ها استفاده نمی‌شود و خاک می‌خورند، گفت: باید طبق ضوابطی تعمیر و مراقبت از سالن‌های بدون استفاده برعهده متولیان آن باشد و هم سودی به سازمان مربوطه برگرداند و هم فرصت اکران بیشتری برای سالن‌های بیشتر در کشور فراهم شود.

این نماینده مجلس دهم در مجلس با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند، افزود: ان‌شاالله بتوان از این طریق مقابل رانت گرفته و نیز فرصت بیشتری برای مردم فراهم شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: زمانی که محدودیت سالن وجود داشته باشد، زمینه لابی و لابی‌گری زیاد می‌شود بنابراین باید مدیریت سازمان سینمایی به این موضوع بپردازد اما اگر کمیسیون فرهنگی مجلس مشکلاتی را در این زمینه ببیند طبیعتا در حوزه نظارتی حتما پیگیری خواهد کرد.

* خانه ملت

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.