سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۳

آرزوی ۱۵ بازیگر زن سینما و تلویزیون در سال نو؛

آرامش، صلح و سلامتی و گشایش اقتصادی آرزوی اغلب سینماگران/ بازیگران سینما و تلویزیون از آرزوهای شخصی گفتند

سپاه منصور-مستوفی-منافی ظاهر-مهین ترابی-مدنی-محمدی-متخصص-کیانفر-کاویانی-جزایری-اسدی-اسکندری-بوبانی-آق مقانی-امیرابراهیمی

سینماپرس: همزمان با فرا رسیدن سال جدید، سینماپرس با تعدادی از بازیگران زن سینما، تلویزیون و تئاتر کشور درباره آرزوهایشان در سال جدید گفتگو نموده است که مروری بر آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نوروز یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران باستان است که امروزه همچنان هزاران سال گذشته با شور و اشتیاق خاصی در میان مردم ایران و برخی از کشورهای فارسی زبان گرامی داشته می شود. در اسلام و به ویژه آیین تشیع نیز به نوروز به عنوان روزی خجسته نگاه شده و گرامی داشته شده است. مردم ایران همه ساله از یک ماه مانده به نوروز با آیین های باشکوهی همچون خانه تکانی،  گستراندن سفره هفت سین و امثالهم به استقبال بهار می روند...

سینماپرس برآن شد تا همزمان با نوروز ۱۳۹۶ با هنرمندان راجع به آرزوهایشان در سال جدید به گفتگو نشسته و از آرزوهای آن ها جویا شود. از همین رو با ۱۵ بازیگر زن سینما و تلویزیون کشور خانم ها: فریده سپاه منصور، لادن مستوفی، فرحناز منافی ظاهر، مهرانه مهین ترابی، رابعه مدنی، اکرم محمدی، فریبا متخصص، صدیقه کیانفر، مریم کاویانی، غزاله جزایری، افسر اسدی، ستاره اسکندری، مریم بوبانی، سولماز آق مقانی و کتایون امیرابراهیمی به گفتگویی کوتاه نشستیم که ماحصل این گفتگوها را در ذیل می‌توانید مرور کنید:

فریده سپاه منصور در گفتگوی کوتاه خود با خبرنگار سینماپرس گفت: معتقدم هیچ چیزی در دنیا مهمتر از آرامش نیست و از این رو امیدوارم سال ۱۳۹۶ برای تمامی مردم ایران و جهان سالی توأم با صلح و دوستی و آرامش باشد و در هیچ کجای دنیا شاهد جنگ و کشتار و خونریزی نباشیم و همه انسان ها در سراسر دنیا بتوانند به مقام واقعی انسانی شان برسند.

لادن مستوفی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون با بیان اینکه نمی دانم انسان چه آرزوهایی در سال نو می تواند داشته باشد اظهار داشت: به هر حال هر انسانی آرزوهای زیادی دارد و من هم مانند سایر انسان ها آرزوهای زیادی بالاخص در حوزه فرهنگ و هنر کشور دارم اما از آنجایی که تقریباً اطمینان دارم هیچ یک از آن ها عملی نمی شود ترجیح می دهم هیچ کدام شان را بیان نکنم!

فرحناز منافی ظاهر دیگر بازیگر سینما و تلویزیون نیز در این باره گفت: من معتقدم انسان ها نباید آرزو داشته باشند چرا که خداوند بزرگ خودش در جای خود هر آنچه را که صلاح بداند به بندگانش می دهد پس من به عنوان یک انسان تنها می توانم امیدوار باشم که اتفاقات نیکویی برای همه مردم دنیا رخ بدهد.

بازیگر فیلم های سینمایی «همسر» و «روز فرشته» تأکید کرد: سال ۹۶ سال خروس است و از آنجایی که سال میمون اصلاً خوب نبود امیدوارم که در سال خروس همه بتوانند شاد و مسرور و سرحال و در حال شادی و آواز خواندن باشند و همه مردم مثل خروس سحرخیز باشند چرا که همانطور که در دین و علم توصیه شده سحرخیز بودن با خود خیر و برکت زیادی را به همراه دارد و برای انسان ها سلامتی می آورد.

وی ادامه داد: امیدوارم همه مردم در سال جدید جسم و روح شان از همه بلایا مصون باشد و آن هایی که سالم هستند قدر سلامتی خود را بدانند و خداوند قادر را برای داشتن نعمت سلامتی سپاس بگویند؛ در نهایت امیدوارم که همه مردم در سال جدید با یکدیگر مهربان باشند و ما در تمامی ارکان جامعه و به خصوص در حوزه فرهنگ و هنر بتوانیم شاهد برکنده شدن ریشه های بی عدالتی و باندبازی باشیم و حق به حقدار برسد.

مهرانه مهین ترابی بازیگر مشهور سینما و تلویزیون نیز در جمله ای کوتاه گفت: سلامتی بهترین آرزویی است که برای همه مردم کشورم در سال جدید دارم.

رابعه مدنی نیز در این باره گفت: امیدوارم به حق جده ام فاطمه زهرا (س) همه مردم ایران از بلایا دور باشند و جوانان نیز بتوانند با رفع موانع و مشکلات اقتصادی شغلی خوب برای خود دست و پا کنند و آینده ای نیکو برای خود بسازند. امیدوارم کشورمان نیز از شر و گزند بدخواهان و دشمنان همواره دور باشد و همیشه برای ایران و ایرانی بهترین ها از آسمان ببارد.

اکرم محمدی بازیگر سریال محبوب «پدرسالار» با بیان اینکه برخی از آرزوها خصوصی است و نمی توان آن ها را به زبان آورد گفت: آنچه من برای همه مردم ایران آرزو دارم این است که همه از بلایا و آسیب ها دور باشند و بتوانند به خواسته های نیک و مثبت شان در سال جدید دست یابند.

فریبا متخصص نیز در جملاتی کوتاه گفت: آرزوی من در سال جدید سلامتی برای همه خوبان و پایان جنگ و خونریزی در همه دنیا است!

صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز با تأکید بر اینکه داشتن سلامتی ام مهمترین آرزویی است که در سال جدید دارم اظهار داشت: من در زندگی ام نه به دنبال ثروت بودم نه جاه و نه مقام؛ من فقط نمی خواهم افسرده شوم و امیدوارم که کارگردانانی که این روزها در سینما و تلویزیون مشغول کار و فعالیت هستند به یاد بیاورند که صدیقه کیانفر و صدیقه کیانفرهایی هستند که سال های سال عمر و جوانی شان را برای رشد و اعتلای هنر این مرز و بوم صرف کردند اما حال از یاد برده شده اند و کسی حتی احوالی از آن ها نمی پرسد!

وی تأکید کرد: من بسیار متأسفم از شرایطی که این روزها در حوزه فرهنگ و هنر کشور ما وجود دارد و دیگر توجه به پیشکسوتان و حفظ حرمت ها به طور کلی از یادها رفته است؛ در سال جدید آرزوی آن را دارم که حرمت ها مجدداً بازگردد.

مریم کاویانی در پاسخ به سوأل خبرنگار سینماپرس گفت: اگر بخواهم آرزوهایم را برای حوزه فرهنگ و هنر و سینمای ایران بگویم از خدا خواهانم که سینمای ایران بتواند بیش از گذشته در جهان افتخارآفرینی کند. امیدوارم امثال اصغر فرهادی ها در سینمای ما زیاد شود و ما بتوانیم پیاپی شاهد افتخارات سینمای ایران باشیم. آروز دارم در سال جدید نام کشورمان ایران در سراسر دنیا به نیکی یاد شود.

وی ادامه داد: امیدوارم در سال جدید همه کارگردانان و فیلمسازان جوانی که با نگاه نو وارد سینما می شوند بتوانند بدون مشکل نگاه نو و خلاقانه شان را در سینما پیاده سازی کنند و کسی مانع و سد راه آن ها نشود.

غزاله جزایری نیز در این باره اظهار داشت: لزوماً می توانم بگویم هیچ آرزویی ندارم!؛ گاهی ما انسان ها در پی تحولاتی هستیم و نمی دانیم که لزوماً ایجاد تحول در زندگی مهم نیست و امکان دارد اگر تحولی در زندگی مان رخ دهد در راستای کمک به اهداف و آرزوهای مان نباشد از این رو من برای سال جدید هیچ آرزویی ندارم!

افسر اسدی بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون نیز در جمله ای کوتاه گفت: آرزوهای ما به خصوص در حوزه فرهنگ و هنر همه بر باد رفته است از این رو واقعاً در سال جدید هیچ آرزویی ندارم.

ستاره اسکندری نیز در پاسخ به سوأل خبرنگار سینماپرس مبنی بر آرزوهایش در سال جدید با انتقاد از عملکرد مسئولان و مدیران سینمای کشور و همچنین دست اندرکاران برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت: امیدوارم در سال جدید آرامش به اهالی سینما باز گردد و ما شاهد برگزاری جشنواره هایی مانند جشنواره ۳۵ ام نباشیم؛   امیدوارم تعمق و تفکر و اندیشیدن در سینما جای باندبازی ها و رابطه ها را بگیرد و همه چیز بر اساس یک عقلانیت به پیش برود.

وی تأکید کرد: آنچه این روزها ما در سینمای کشور شاهد آن هستیم به هیچ عنوان در شأن اهالی سینما و فرهیختگان نیست و امیدوارم به زودی بتوانیم شاهد آن باشیم که در سینما حق به حقدار می رسد!

مریم بوبانی دیگر بازیگر سینما و تلویزیون نیز گفت: من آروزیی دارم که اعتقاد دارم آرزویی همگانی است؛ امیدوارم در سال جدید ما شاهد جهانی عاری از جنگ، فقر و فساد باشیم که همگی آن ها مایه عذاب بشر است. امیدوارم شرایطی مهیا شود که در سال جدید شادی در دل های مردم جای بگیرد و عدالت نیز در سراسر گیتی حکمفرما شود. امیدوارم در سال ۹۶ هیچ انسانی در هیچ کجای این کره خاکی به دلیل جنگ و قحطی و گرسنگی مجبور به ترک دیار و خانه و کاشانه اش نشود و همه بتوانند در آرامش و آزادی زندگی کنند.

وی سپس به حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: امیدوارم متولیان حوزه فرهنگ و هنر توجه جدی تری به این حوزه حساس و مهم داشته باشند و بر اساس تدبیر درست و با استفاده از نظرات کارشناسان معتبر کاری کنند تا در سینمای ایران همه چیز در سر جای خود باشد و جناح بندی و باندبازی و... در آن وجود نداشته باشد.

سولماز آق مقانی بازیگر جوان نیز با بیان اینکه آروز دارم همه مردم در سال جدید بتوانند شرایط بهتری به ویژه از لحاظ اقتصادی داشته باشند اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم شاهد آن باشیم که مردم خوب کشورمان در یک شرایط نرمال و طبیعی زندگی کنند و کسی مشکلی برای تأمین معیشت زندگی اش نداشته باشد. امیدوارم خداوند سلامتی را بر جسم های همه هم میهنان مان جاری سازد.

وی ادامه داد: همچنین امیدوارم شرایط متفاوت کاری برای من وجود داشته باشد و بتوانم نقش های بسیار خوب و متفاوتی را در سال جدید ایفا کنم.

کتایون امیرابراهیمی بازیگر پیشکسوت سینمای کشور نیز در جملات کوتاهی گفت: در وهله اول برای همه مردم ایران و خودم آرزوی سلامتی دارم و در دومین مرحله نیز می خواهم که همه مردم در خوشبختی زندگی کنند.

*منتظر شماره بعدی این گزارش و انتشار آرزوهای ۱۵ بازیگر مطرح مرد سینما و تلویزیون کشور آقایان: پولاد کیمیایی، رضا رویگری، داریوش ارجمند، ایرج راد، محسن قاضی مرادی، عباس غزالی، بیوک میرزایی، رسول نجفیان، سپند امیرسلیمانی، مهدی باقربیگی، بهروز بقایی، محمود پاک نیت، مهران رجبی، سیروس گرجستانی و شهرام عبدلی باشید...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.