شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۷

یادی از زنده یاد فرج الله سلحشور در آستانه سال نو؛

کاسبی: نمونه فرج الله سلحشور در عرصه فرهنگ و هنر هرگز یافت نمی شود

کاسبی-سلحشور

سینماپرس: محمد کاسبی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در آستانه سال نو با یادی از زنده یاد فرج الله سلحشور کارگردان فقید سینما و تلویزیون کشور گفت: نمونه فرج الله سلحشور در عرصه فرهنگ و هنر هرگز یافت نمی شود و ما فردی متدین و انقلابی را از دست دادیم که همواره در حال ظلم ستیزی، استکبارستیزی، تبعیض ستیزی و عدالت خواهی و نشر و ترویج داستان های قرآنی بود و می خواست اخلاق و دین در سینما و تلویزیون رواج یابد.

بازیگر فیلم های سینمایی «مریم مقدس (س) و «آسمان هشتم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: زنده یاد سلحشور فردی متعهد  ومتدین بود که نسبت به ارزش های انقلاب بسیار حساس بود و همیشه تلاش می کرد از اصول انقلاب به هر طریقی میشد دفاع کند. سلحشور همواره در راه ترویج اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی کوشید و جزو معدود افرادی بود که توانست تا آخرین لحظه حیات خود حال و هوای انقلاب اسلامی و سال ۱۳۵۷ را درون خود زنده نگه دارد و به اهداف و اعتقادات خود پایبند باشد؛ این حس و حال خدادادی نعمتی نیست که پروردگار به تمامی بندگان خود اعطاء کند و ما همواره در طول سال های پس از انقلاب شاهد بودیم که نیروهای متعهد به اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی دچار انحرافات زیادی در مسیر کاری خود شده اند.

وی ادامه داد: زنده یاد سلحشور علاقه خاصی هم پیدا کرده بود به ساخت سریال هایی که برگرفته از قرآن کریم است،   سریال هایی مثل «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر» که بین مخاطبان بسیار مورد توجه قرارگرفت و نه تنها در ایران که در بسیاری از کشورهای جهان هم مردم به آن توجه ویژه ای نشان دادند و زنده یاد سلحشور با این آثار نام خود را تا همیشه در دنیا زنده نگه خواهد داشت و این توفیقی است که هر انسانی نمی تواند آن را به دست آورد.

کاسبی سپس با بیان اینکه جای زنده یاد سلحشور خالی است اظهار داشت: آرزو دارم تا به خصوص در میان هنرمندان نسل جوان فردی مانند زنده یاد سلحشور پدید آید و راه او ادامه پیدا کند چرا که وی سال های سال با سختی های تمام توانست در این زمینه موفق باشد. همچنین امیدوارم شرایط کار برای هنرمندان خوب، متعهد، مومن و انقلابی که در سینما و تلویزیون کشور کم نداریم نیز پس از سال ها فراهم شود.

بازیگر سریال های تلویزیونی «خوش رکاب» و «خوش غیرت» خاطرنشان کرد: من قبل از تأسیس حوزه هنری افتخار آشنایی و همکاری با زنده یاد سلحشور را داشتم و با اینکه گاها با هم اختلاف نظرهایی هم داشتیم اما با احترام هرچه تمام تر با یکدیگر کار می کردیم و مراوده داشتیم و هرگز از وی خاطره تلخ و ناراحت کننده ای در ذهن ندارم.

این بازیگر در خاتمه این گفتگو افزود: پرداختن به داستان ها و موضوعات دینی و قرآنی در سینما بسیار ضروری است و این مسأله ای است که متأسفانه بسیاری از هنرمندان و مدیران سینمایی ما همواره از آن غافل مانده اند؛ ما باید در تلاش باشیم تا سینمای دینی و قرآنی را نه تنها در کشور که در سایر کشورهای جهان نیز نشر و ترویج دهیم و در این راستا بتوانیم مقابله ای با دشمنان اسلام در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.