یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶

اینستاخبر؛

انتقادات مدیر عامل سابق سینماپرس از سیاست های فعلی رسانه ملی

سعید الهی در نشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت

سینماپرس: سعید الهی؛منتقد و کارشناس فرهنگی نوشت:رسانه ملی در جمهوری اسلامی ایران سالهاست که در جذب مخاطب سیرنزولی طی می کند و در این میان شبکه های ماهواره ای و اجتماعی در فضای مجازی بیشترین بهره رو برده و نظر طیف وسیعی از مردم رو به خودشان جلب کردند.

به گزارش سینماپرس، سعید الهی؛مدیرعامل سابق خبرگزاری «سینماپرس» که در برنامه های تلویزیونی مختلف تخصصی سینمایی و همچنین بخش های خبری سیما همواره به عنوان کارشناس حضور داشته است با انتشار یادداشتی در اینستاگرام خود به نقد صداوسیما در جذب مخاطب پرداخت.

براساس این گزارش، در متن این یادداشت آمده است:

«رسانه ملی در جمهوری اسلامی ایران سالهاست که در جذب مخاطب سیرنزولی طی می کنه؛ و در این میان شبکه های ماهواره ای و اجتماعی در فضای مجازی بیشترین بهره رو برده و نظر طیف وسیعی از مردم رو به خودشان جلب کردند..آیا مدیران ارشد صدا و سیما کشوردر جلسات راهبردی و به نوعی خصوصی خود این واقعیت رو انکار می کنند؟ آیا بازخوردگیری های پژوهشی سازمان که مدام در حال تجزیه و تحلیل دیدگاه مخاطبان نسبت به رسانه ملی برای مسئولین مربوطه است در نتایج حاصله به این نکته نرسیده اند؟ آیا حل مشکلات تلویزیون ما همچنان در ساختار فنی و ارتقای سطح تکنیکی از جمله تعدد شبکه ها، کیفیت تصویر اچ دی و یا راه اندازی تلویزیون تعاملی مطابق ضوابط محدود ارزیابی می شود؟!…

در ادامه این نوشته آمده: سال آینده انتخابات حساس و پیچیده ای روبروست و هر تغییر می تواند بستر تغییرات متعدد دیگری در همه حوزه ها باشد؛در این مسیر رسانه ملی، بهترین فرصت رو در اختیار دارد تا ضمن جسارت بیشتر و لابی های مختلف با مراجع نظارتی، حذف یا تعدیل برخی کلیشه ها غیر ضروری و «مخاطب گریز» رو در کیفیت برنامه ها بکار ببندد و از نظرات متنوع و جدید جامعه هنری و رسانه ای بیشتر بهره مند شود تا در این تغییر به درستی به ایفای نقش بپردازد.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.