جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۳

در آستانه روز «جمهوری اسلامی» عنوان شد؛

سربخش: دست هایی مانع می شود تا سینما همگام با انقلاب اسلامی حرکت کند/ اهداف باید مبتنی بر ارزش ها و آرمان های اسلامی و انقلابی باشد

علیرضا سربخش

سینماپرس: علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در آستانه روز جمهوری اسلامی گفت: متأسفانه آنطور که از شواهد پیدا است دست هایی مانع می شوند تا سینمای کشور همگام با انقلاب اسلامی حرکت کند و ترجیح می دهند که با کپی برداری از سینما و فرهنگ غربی برای خوش آمد آن ها گام برداند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما نیاز جدی به برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب و صحیح در تمامی عرصه های فرهنگی و هنری داریم تا بتوانیم اهداف و آرمان های اولیه تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی را در آن مطرح نماییم. بنده بارها تأکید کرده ام ما باید نگاه ایرانی اسلامی را در آثار سینمایی مان رواج دهیم و به جای آنکه سینما را نعل به نعل از روی سینمای غربی کپی برداری کنیم باید به تعریفی مستقلی از سینما برسیم که اسلام و انقلاب اسلامی در آن حرف اول و آخر را بزند.

این منتقد سینما و کارشناس ارشد حقوق بین الملل سپس با بیان اینکه اهداف تمامی حوزه های فرهنگی و هنری باید مبتنی بر ارزش ها و آرمان های اسلامی و انقلابی باشد اظهار داشت: انقلاب اسلامی یکی از مقاطع بسیار مهم، حساس و تاریخی در کشور ما است که همواره در تولید آثار فرهنگی و هنری باید به آن توجه شود و اگر ما دلسوز نظام اسلامی هستیم هیچ گاه نباید بگذاریم که این اتفاق به فراموشی سپرده شود؛ مدیران فرهنگی کشور و بالاخص نهادهای ناظر بر عملکرد دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و هنری باید در پی آن باشند که فرهنگ اسلامی و انقلابی در سینما به عنوان یک رسانه و ابزار مهم و تأثیرگذار نشر و ترویج شود.

سربخش خاطرنشان کرد: رهبری بارها در فرمایشات شان به مسأله مهم فرهنگ اشاره کرده اند و در همین اواخر نیز تأکید کردند که ما در کشور دچار نوعی ولنگاری فرهنگی شده ایم اما گویا هیچ گوش شنوایی برای توجه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب ندارد و به فرمایشات ایشان توجه نمی کند. مسئولان سینمای کشور می بایست با سیاست گذاری های کلان خود و توجه به هنرمندان دغدغه مند و حساس کردن سایر هنرمندان در زمینه پرداختن به موضوعاتی نظیر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و... دست به تولید گسترده آثاری در این زمینه ها بزنند و از فیلمسازان دغدغه مند نسبت به مسائل دینی و اعتقادی و استراتژیک حمایت ویژه ای داشته باشند.

مدیرمسئول نشریه سینمارسانه تأکید کرد: ما باید اندیشه های ناب و بزرگ انقلابی و اسلامی را توسط ابزار فرهنگی و هنری به جهانیان معرفی و صادر کنیم و از این راه بتوانیم جلوی هجمه های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ایستادگی نماییم.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: این روزها فیلم های پوچ و بی هویتی که رسما سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ما ندارند آنقدر زیاد شده که این شائبه در اذهان هر شخصی به وجود می آید دسیسه گران و دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب می خواهند مانع از آن شوند تا جمهوری اسلامی ایران توسط کارهای فرهنگی و هنری بتواند اندیشه های ناب اسلامی را به جهانیان معرفی کند. باید مدیران فرهنگی و مسئولین جشنواره و فیلمسازان و فیلمنامه نویسان از این دسیسه ها غافل نشده و سعی در مهار آن داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.